От мобилни телефони до цифрови камери
thinkpad - майстор
hidrazin написа:
Днешните коли обаче не обичат да им се разкача често акумулатора.
Виж, сигурно пак ще бъда нарочен, че не съм гледал внимателно, но не видях някъде да пише марката и модела на автомобила, та да знам нов ли е, стар ли е. Предполагам, че не е първа младост. За утечки не гадая - може да са консуматори, а може и да не са. За акумулатора вече казах - вероятно е и той вече да е на умиране. Логично, ако е на умиране и все пак не иска неприятни изненади, най-добре да го разкача. Като му омръзне или почне да му прави проблеми зимата - рано или късно ще го смени.
kalpev - специалист
thinkpad написа:
Моят акумулатор преди...
thinkpad написа:
Тогава правиш като мен…
thinkpad написа:
Аз лично единствено бих могъл да кажа…
Аз лично имам сигурно 20mA…
thinkpad написа:
След като казах какво съм правил...
thinkpad написа:
За акумулатора вече казах...
Ей, нарцис :weedman:
manolito пита за неговата кола, а не за твоята.
А това прочете ли го, писателю?
manolito написа:
….както и при спряна аларма…


Едва ли е добър съвет да разкачва акумулатора и да си оставя колата без аларма. И смяташ ли, че manolito не се е сетил за това след като търси друго решение?
Дадоха му ел.схема, други колеги го посъветваха, че с нов акумулатор ще се оправят нещата, това е.
DMN - майстор
Хайде, стига сте се чепкали, човека отворил темата ви попита за някоя схема напълно в духа на форума. Аз пък на моя акумулатор съм закачил соларен панел(10W) и съм го закрепил отвътре на стъклото, понеже много рядко си карам колата, а има консумация около 20-25мА + саморазряда. По едно време даже и контролер му бях сложил на панела, щото го имам и реших да си го използвам. Та тоя контролер е и индикатор за напрежението на акумулатора, индикацията се изразява чрез различна комбинация от светодиоди. Контролера е с микропроцесорно управление и с винаги светещи активно два светодиода и въпреки това консумацията му е само 2.12 милиампера. И вечер от 9-я етаж се виждаха прекрасно как светят диодите. А пък акумулатора ми подкара вече осмата година :-D
fox_vt - майстор
DMN и аз бях замислил същото нещо да монтирам един панел под стъклото на шибидаха или на задната кора,ей така само да компенсира саморазряда.Ама докато се наканя откъде да намеря подходящ по размери и волтаж панел и тя колата стана за смяна. :?
manolito - специалист
DMN написа:
Хайде, стига сте се чепкали, човека отворил темата ви попита за някоя схема напълно в духа на форума. Аз пък на моя акумулатор съм закачил соларен панел(10W) и съм го закрепил отвътре на стъклото, понеже много рядко си карам колата, а има консумация около 20-25мА + саморазряда. По едно време даже и контролер му бях сложил на панела, щото го имам и реших да си го използвам. Та тоя контролер е и индикатор за напрежението на акумулатора, индикацията се изразява чрез различна комбинация от светодиоди. Контролера е с микропроцесорно управление и с винаги светещи активно два светодиода и въпреки това консумацията му е само 2.12 милиампера. И вечер от 9-я етаж се виждаха прекрасно как светят диодите. А пък акумулатора ми подкара вече осмата година :-D
Това със соларния панел ме заинтригува сериозно. Ако си склонен да ми дадеш повече информация от какво и как си го направил (тук или на лични) ще съм много благодарен. :)

За колегите, които мислят че има значение каква е колата.....колата е Алфа Ромео 155 2.5 V6, а акумулатора е Максима 75Ач и е почти нов на около 2г. По големия проблем с утечката е отстранен (оказа се крушката в жабката, която тествах с телефона на видеоклип и уж угасваше но в последствие се оказа че и си свети при най малкото докосване на жабката). Та по сериозната утечка е локализирана, но консумацията пак е доста висока и точно за това исках тази схемичка, за да мога докато чопля по инсталацията в единствените възможни недели да следя от терасата и състоянието на акумулатора....че два пъти вече го съборих на 3-4В и направо му взех живота..... :wink:
thinkpad - майстор
manolito написа:
За колегите, които мислят че има значение каква е колата.....колата е Алфа Ромео 155 2.5 V6, а акумулатора е Максима 75Ач и е почти нов на около 2г. ....че два пъти вече го съборих на 3-4В и направо му взех живота.....
Дори със 70mA утечка при 75Ah акумулатор ти трябва 40 дни да не си палил автомобила, за да падне напълно. Предлагам ти да си закупиш едно зарядно устройство и периодично да си го зареждаш. Имай предвид, че ако напрежението на акумулатора падне под 10V, започват необратими промени, акумулатора деградира, капацитета му пада, така че след няколко изпълнения на 4V тоя акумулатор не се знае какъв му е точно капацитета.
kalpev написа:
Ей, нарцис
Не, просто имам опит с умиращ акумулатор. При такъв нищо друго не е сигурно.
kuger - майстор
manolito написа:
По големия проблем с утечката е отстранен (оказа се крушката в жабката, която тествах с телефона на видеоклип и уж угасваше но в последствие се оказа че и си свети при най малкото докосване на жабката). Та по сериозната утечка е локализирана, но консумацията пак е доста висока и точно за това исках тази схемичка, за да мога докато чопля по инсталацията в единствените възможни недели да следя от терасата и състоянието на акумулатора....че два пъти вече го съборих на 3-4В и направо му взех живота..... :wink:
Сега провери по същия начин и осветлението на багажното отделение.
DMN - майстор
manolito написа:
Това със соларния панел ме заинтригува сериозно. Ако си склонен да ми дадеш повече информация от какво и как си го направил (тук или на лични) ще съм много благодарен. :)
Ами този панел, за който говоря не съм го правил, купих го готов от някакъв български сайт за около 50лв. Контролера и той пак така и на същата цена. Както виждаш не си струва много инвестицията, но аз така или иначе си ги имах и реших вместо да ми стоят вкъщи, поне да свършат полезна работа, както се шегувам аз - сложил съм акумулатора на системи :-D . Панелът дава около 0.5А, но зад стъклото на колата тока пада почти на половина и това при директно слънцегреене. На сянка пада още няколко пъти(зависи от сянката). Сам разбираш, че от голямо значение е къде ти е паркирана колата и колко е слънчево времето. Моята я огрява директно слънцето не повече от 2ч. и това НЕ Е достатъчно за да компенсира НАПЪЛНО разряда, който имам, пък и не всеки ден е слънчев. В момента съм свързал само панела през диод към запалката. Контролерът предпазва от презареждане, но при мен в случая такава опасност няма, така че може без него.

Тема "Схема за индикация на изтощен автоакумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: