• 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 138
Ел. инструментите. Консумативи.
stan73 - майстор
Имам проблем с ел. бормашина Елтос, модел БУ 2-160: с алуминиев кожух на редукторна кутия, 2 механични скорости, ударна, няма електроника/смяна на посоката и е 550 вата. Машината е на двадесет и няколко години. На макс 20 работни часа. Като повечето от тях са минали в търкане на ръжда с телена четка тип камбана, малко пробиване и съвсем малко разбъркване на лепило (точно там ми се видя кекаква).
Мъчи се, понякога както си работи и звучи нормално почва да стърже. Като отварях редукторната кутия преди време, видях, че е изхвърлила смазката си настрани. Разпределих я навсякъде пак с плоска отвертка, но скоро след това пак я беше изхвърлила. Смазката и е много странна на вид - бяла, полупрозрачна и с консистенцията на желе и не се "точи" както нормална грес.
Някой наясно ли е с каква смазка трябва да се смазва тази машина ? Предполагам ще е добре да и сменя смазката. Разполагам с 2 губави греси - "кафява" Шел и приблизително "мръснобяла" ПЛ10 (вероятно една от най-добрите греси в света). Дали стават и ако да - коя от тези греси е подходяща за нея ? След като изгреба старата грес от редукторната кутия, трябва ли да я промия с нафта или бензин - преди да сложа новата грес ?
Благодаря предварително !
Ето и снимка на машината ми:

Прикачен файл

DSC03543.jpg
Kumay - майстор
Не сменяй греста - няма смисъл!
Потърси една малка шайбичка дали стои на междинния вал, над игления лагер в редукторната кутия.
Също си провери превключвателя на скоростите дали е нареден правилно.
За друго не се сещам така, наизуст...
stan73 - майстор
Благодаря ! :)
Утре ще я разглобя да видя. (но по памет - смазката излеждаше странно зле, а май и вътре в редукторната кутия имаше и алуминиеви чаркове (за всеки случай ще снимам и ще кача снимките))
Valkooooo - специалист
Здравейте баща ми има една стара бормашина Елтос Б10Л. Много беше хубава , но от даване по комшии и познати като започнеш да пробиваш нещо - бургията все едно прави кръг. Купил съм си един Бош , но искам да си ползвам таз бормашинка. Та оправим ли е дефекта - крив патронник , ос ...... или положението е неспасяемо! :? Благодаря!
Kumay - майстор
Valkooooo написа:
Та оправим ли е дефекта - крив патронник , ос ...... или положението е неспасяемо!
Виж от къде е биенето - патронника или оста? Ако е патронник - ще го смениш. Ако е оста - дано да е само лагер. Други части няма...
crez - майстор
stan73 написа:
След като изгреба старата грес от редукторната кутия, трябва ли да я промия с нафта или бензин - преди да сложа новата грес ?
При ъглошлайфа се получава същато, аз разбърквам греста с масло М10Д в пропорция 50/50 или 40/60 в полза на маслото и така винаги редуктора се маже. Промий преди това редуктора както си пишеш има стружки.
stan73 - майстор
Да де, но с кое е подобре да промия - с нафта или бензин ? Това ме гложди доста...
Освен това не виждам някаккъв плюс от това да разреждам грес с нискокачествено масло от ранга на М10 (аз него го ползвам само за смазване на верига на моторен верижен трион). Иначе друг колега препоръча смазване с литиева грес. Значи съвсем спокойно мога да сложа ПЛ10 (вярно скъпа е, но вече я имам, а и машината, ако ще тръгне добре - заслужава да я поглеза с великата грес).
profesionalist_wood - майстор
С бензин. Колеги откъде купувате тия греси и смазки? Искам и аз също да направя профилактика на машините си
crez - майстор
stan73 написа:
Да де, но с кое е подобре да промия - с нафта или бензин ? Това ме гложди доста...
Освен това не виждам някаккъв плюс от това да разреждам грес с нискокачествено масло от ранга на М10 (аз него го ползвам само за смазване на верига на моторен верижен трион). Иначе друг колега препоръча смазване с литиева грес. Значи съвсем спокойно мога да сложа ПЛ10 (вярно скъпа е, но вече я имам, а и машината, ако ще тръгне добре - заслужава да я поглеза с великата грес).
Греста си е грес (ако ще да е златна), винаги центробежната сила ще я изхвърля в страни, а като я разредиш тя постоянно си смазва. Аз казах моя опит, Литол и масло, от тук си ти както прецениш. Има специална за такива възли напр. Champion EP-0 или тази MoS2 NLGI 2 ISOL-XBCHB 2 DIN 51825-KPF 2 K-20. Има греси за тази цел на Шел, Метабо
stan73 - майстор
PL 10 вероятно е една от най-хубавите литиеви греси в света за индустриална и цивилна употреба. Водоустойчива е, за високи натоварвания, високи обороти и за високи температури (работоспособна до 232 градуса по Целзий). Все пак ако работният възел смазан с нея загрява доста, вероятно сме сложили повече и трябва да се отнеме малко от нея...
Ще публикувам тук още инфо за ПЛ10, защото преди беше общодостъпно, но вече го има само в "кеша" на Гугъл:
"
И Н С Т Р У К Ц И Я
за
използването на грес тип PL-10,при текущо обслужване на ПА в ПС

1.Грес PL-10 е високотехнологично съвременно смазочно средство,предназначено за мазане на високооборотни и силнонатоварени лагерни възли, изпълнени с търкалящи лагери. Грестта е изключително водоустойчива.
Притежава висока адхезивност и топлопроводност.Температура на топене 240 С.
2.Гресиране на ПА тип МТ,МТР,СVEV,VF,Д,Е при текущо обслужване на място в ПС:
2.1. Гресирането става чрез отваряне на лагерните капачки,почистване на старата грес от капачката и достъпната част на лагера със сух памучен парцал.Забранено е използването на промишлени разредители.
2.2.Количество грес,необходимо за мазане на лагери тип:
6305 - 10 гр. NU 309 - 30-50гр.
6306 - 15 гр. NU 310 - 50-70гр.
6307 - 15-20 гр. NU 311 - 70-90гр.
6308 - 20-25 гр. NU 312 - 90-100гр.
6309 - 20-25 гр. NU 320 - 150 гр.
6310 - 30-40 гр. NU 322 - 170 гр.
6311 - 30-40 гр.
6312 - 40-50 гр.
6313 - 50-60 гр.
6314 - 50-70 гр.
2.3.Период на прегресиране на ПА:
ПА тип МТ – 6 месеца при работа 15 дни на месец /1000 м.ч./
ПА тип МТР –6 месеца при работа 15 дни на месец /1000 м.ч./
ПА тип CVEV,VF,Д и Е – 5 месеца /800м.ч./
2.4. Период на прегресиране на ел.двигатели :
Ел.двигатели с капсуловани лагери не се прегресират за периода на експлоатация /10000м.ч./
Ел.двигатели с отворени лагери , снабдени с отваряеми капачки или гресьорки – до 75 Kw – на 6 месеца или 5000 м.ч.
Ел.двигатели над 75 Kw с преден ролков лагер - на 3000 м.ч. или 3 месеца.
2.5. Гресирането да се извършва от помпиер или Техник ЕМО към ПЕР.
2.6. При спиране на ПА за обслужване /в т.ч. и гресиране/ Техник ЕМО да обръща основно внимание на целостта и неподвижността спрямо вала на ПА на гумения водоотблъскващ пръстен в лагерното тяло. При нарушаване целостта му или износване ПА не се пуска в експлоатация , докато той не се подмени.
2.7. С олед удължения период на прегресиране с PL-10 да се въведе за всеки ПА техническа картотека , която да се води от дежурния помпиер. Екземпляр от нея да притежава и всеки техник ЕМО към ПЕР.
2.8. Прегресирани с PL-10 ПА ,които не са в експлоатация,но са нафундамента в ПС да бъдат с натегнати до липса на теч лоени набивки!
3. Специални указания:
3.1. Възможни проблеми при гресиране с PL-10:
3.1.1. При поставяне по-голямо количество от грестта е възможно силно загряване на лагерния възел и в резултат – съкращаване живота на лагера.В този случай да се спре ПА и да се отнеме от грестта в лагерния възел.
3.2.Новогресиран ПА се пуска в експлоатация под наблюдение на температурата на лагерните тела 1 час. Правилно гресираният лагерен възел отначало увеличава бързо температурата си до около 65-70 С след което постепенно изстива до около 40 С.Ако лагерният възел не намали нагряването си или продължи да се загрява ПА се спира и се отнема от грестта на най – загретите лагери.
3.3. Лагер с изтекъл мото ресурс или повреден такъв/наводнен,корозирал,с потъмняла грес в резултат на унищожена цементация/ след гресиране с PL-10 загрява във всички случаи до ненормално висока температура.
Да не се допуска до експлоатация в автоматичен режим на ПА, за който е констатирано ненормално нагряване на лагерните възли!
4. Съвместимост на PL-10 с др. използвани водоустойчиви греси:
PL-10 е напълно съвместима с грес ЛИТОЛ-24 т.е. преминаването от ЛИТОЛ 24 към PL-10 не изисква основно почистване на лагерния възел и може да стане постепенно.
5. Съхранение на PL-10:
В ПС грестта се съхранява в оригиналнита опаковка, плътно затворена и на място, където в нея не може да проникне прах, вода или др. замърсяване.

Не се допуска използването за гресиране със замърсена или смесена с вода PL-10."
Инфото преди можеше да се намери на този адрес:
http://www.rumenjinstr.hit.bg/PL10.htm
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 138

Тема "Машината ви е повредена- попитайте ТУК." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: