• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 117
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
LazarGanev - "Велик майстор"
plastkomfort написа:
Само с едно замерване на шнека от собственика и оттам всичко през интернет се донастройва.
Кое е това всичко - предполагам искаш да кажеш, че като се сменят пелетите често има разлика в дебита на шнека и собственика трябва да замери актуалния дебит и след това подава информация в София и оттам през нета му коригират времето на подаване? Всъщност собственика може и да не знае какво коригират, но явно е това.
Ruseff - специалист
А бе и мене ме интересува Торча,ама ниг,де не мога да намеря информация,схема,вътрешен разрез на горелката...Да не е няква космическа технология? +1 за коментара на Лазар...Имала вътрешен шнек-покажете го.Кой тегли грамовете порции-да не би да има и вътрешна електронна везна?Покажете я,иначе оставаме с впечатлението за "партенката",нали така?
LazarGanev - "Велик майстор"
Не, меренето го прави собственика/ползвателя - вади маркуча от горелката, слага го в една торба и засича за 6 минути, после умножава по 10 и се получава дебита за час. Така се прави и при други марки. При Ератовкото управление това количество се въвежда в контролера и той си изчислява по колко време да подава на съответната мощност. Явно при Торч тази информация не се въвежда в контролера а се подава в София и те през нета ти правят корекциите. Дано да има нет forever :wink:
krasen1 - специалист
При торч се пресмята освен автоматичното пресмятане на времето за пускане се пресмята и паузата между пусканията и двете числа са различни при всяка мощност, всяка калоричност и всеки един въведен капацитет на шнека. Комбинациите са много няма да може да се въведат в "горивна таблица", трябва системата да може сама да ги смята, за което системата си има алгоритъм и изчислява всичко точно. Освен това системата Torch си сменя сама скоростта с която се променят мощностите, така че освен "пъргаво" да може и "мудно" да реагира, сама определя кога с каква скорост да променя мощностите или пък да не променя в момента.Всичко това беше обяснено по рано.Лазаре по-късно ще ти обясня как става модулацията през 500 вата.Само да не започнеш да мигаш като "китайско касетофонче" :-D
LazarGanev - "Велик майстор"
krasen1 написа:
При торч се пресмята освен автоматичното пресмятане на времето за пускане се пресмята и паузата между пусканията и двете числа са различни при всяка мощност, всяка калоричност и всеки един въведен капацитет на шнека. Комбинациите са много няма да може да се въведат в "горивна таблица", трябва системата да може сама да ги смята, за което системата си има алгоритъм и изчислява всичко точно.
Аз първо искам да ми бъде уточнено на кое викате "система"? Преди си мислех, че "система" се нарича конфигурацията Котел(топлообменник)-горелка-контролер-шнек, което си е напълно естествено. Сега започвам да се питам дали няма нещо свръхестествено, някоя извънземна сила и какви са тези сложни сметки дето не може да ги прави обикновен контролер? Защото от цялата котелска конфигурация според мен само контролерът може да смята, другото са железа, ама Вие упорито налагате мистичното понятие "система"?! На базата на какво се правят тези сметки? Освен теглото и калоричността на пелетите взимат ли се предвид и други фактори? Нещо като ламбда сонда има ли, чиито показания да се имат предвид? Понеже ми е писнало последните 20 години да слушам оправдания, че "системата" била такава, че тя била виновна за всичко, сега пък ми идва в повече подобна възхвала на "системата" :-D. Доколкото съм запознат изчисляването на необходимата мощност (количеството гориво) в една модулираща горелка става според нуждите - в началния момент, когато температурата на водата е далече от зададената, то на горелката се дава задание да работи на максимална мощност, а при доближаване на зададената температура мощността започва да пада по някаква логика, която е зададена, но може да се променя и контролерът спазва тази логика. Разликите идват от начина на коригиране на количеството въздух. При по-сложните и скъпи контролери има ламбда сонда, която прави газанализ и така се изчислява колко да е въздуха. При по-простите системи производителят е настроил въздуха при максимална, минимална, средна, междинна мощност с външен газанализатор и е фиксирал въздуха и количеството гориво при съответните мощности. После този, който настройва горелката само трябва да се погрижи да осигури точното количество гориво за съответните мощности и това при различните котли става по различен, но подобен по смисъл начин. В това не виждам нищо уникално.
fox_vt - майстор
Под система се има предвид точно това котел горелка и шнекове.Може би е малко заигравка на думите,контролера на горелката върши всичко.Измерва се капацитета на шнека което за контролера показва колко грама ще паднат за примерно половин секунда,въвежда се и калоричноста на пелетите,това пък ще му покаже колко мощност ще му даде минималната доза.Оттам нататък той си решава сам какви да са дозите през какво време с колко въздух,с каква скорост да се сменя стъпката нагоре с каква надолу.Всичко става в движение тъй като има много променливи.Горелката си е като повечето има вентилатор,шнек,запалка датчик температура датчик светлина и т н.Ламбда няма и не защото не може да се сложи а защото става твърде скъпо и малко хора в бг биха си го позволили.Също като катализаторите,като чуете,че някой си е сменил катализатора с нов значи е дошло време за монтаж на ламбди на котлите.И нещо много се оляхте с това регулиране през нета от софия-през нета можеш да си промениш настройките на въздуха,калоричноста и капацитета на шнека.От софия може да дойде ъпдейт на софтуера,е разбра се всички тия работи могат и от там да ги променят.
При студен старт горелката тръгва от минимум и мощноста и се покачва постепенно стъпка по стъпка до достигане на температурата и след това започва да си се нагажда накъдето трябва.Логиката в случая според мен е да се минимизира шоковия старт и загубите през комина при работа на макс. мощност когато са най големи.
LazarGanev - "Велик майстор"
Ами значи нищо ново дотук, по същия начин и то доста по-отдавна се настройва и GP IV - замерва се дебита на шнека за 6 минути, въвежда се в контролера, въвежда се и калоричността на пелетите и воала, оттам нататък контролера си знае какво да прави. Само че не той смята въздуха, а просто изпълнява каквото му е зададено - за такава доза пелети се полага толкова въздух и толкова време за изгаряне. Ако обаче по някаква причина в някои моменти започнат да падат повече или по-малко пелети, контролерът няма как да знае за това и не може да реагира. Например ако се натрупа прах на дъното на бункера, той пречи на пелетите да влязат в шнека и дебита пада, а въздуха си остава същия, който е предвиден. Ако някоя дълга пелета застане на отвора и препречи пътя на останалите, то дебита става нула за момент, а въздуха си е същия. В следващия момент от напъна на шнека тази пелета се чупи и пада голямо количество пелети, които са се били струпали, но въздуха не се променя. Така че контролера не е толкова умен, за да ги види и да ги смята тези неща, той просто изпълнява предварително зададен алгоритъм.
И за да не съм голословен - нека някой да си направи следния експеримент и да сподели резултатите:
Както си работи горелката на пълна мощност и се изписват на екрана 20 или 15 киловата, няма значение, нека да извади маркуча от горелката и да го задържи така изкаран 5 минути. Какво ще изписва на екрана? Ще изписва 20кВт, нали? Никакво гориво не постъпва, пък вади 20кВт мощност. Това колко процента КПД е Фокси? :cool: :-D
fox_vt - майстор
Лазаре да не би при този тест горелката на грейко да изпише веднага махнат маркуч :lol: .
Никакво гориво не постъпва, пък вади 20кВт мощност
Не никакво гориво не постъпва в горелката но това не значи че контролера не си е свършил работата нали,това че нещо е попречило какво доказва?Ако има ламбда ще се усети че нещо не е наред но мисля че се разбрахме защо няма такава.Ако дебитомера на твоята кола се повреди и показва двойно по ниска стойност знаеш ли какво ще стане :?: същото което ще стане и тук.Струва ми се че започвате да издребнявате за всяко нещо,разбирам че това за вас значи пари но ако няма развитие се отстъпва от позицията.Като извадите модулираща горелка (по модулираща от 3 степени) и интернет свързаност обади се.
LazarGanev - "Велик майстор"
Точно затова казах, че поканията на дисплея за модулация през половин киловат са анимация и прах в очите :)
n.ganev - майстор
krasen1 написа:
n.ganev написа:
Някой има ли наблюдения как се справя Torch-а със калпави пелети / дървесни /? За слънчогледови Красен беше споменал, но е интересно как се държи тази система с по скапани пелети.
Снощи нали ги видя,моите са същите и котела ги гори,само че с малко по-голям разход.
Така аз видях пелетите - повече пясък отколкото дървесина, ти ми даде отговор какво се случва при теб с Torch-а - по-голям разход. Бях при твоят градски /с друга система / за 1час и през това време правих настройки със същите пелети точно 5минути и след това си говорихме и засичах времена и пуших няколко цигари естествено. Тази вечер той ми се обади ими каза, че със точно тези пелети и настройки за 17 часа работа е изразходил 20кг. пелети без изолация ми се стори / в тъмното / и човека каза, че е без термоглави и др. А сега кажи на Fox_vt Какъв беше преди това разхода на същия човек с тези пелети и ка започна да се държи системата!
Между другото човека е доста запознат с много неща и днес след като си е купил други пелети и си е попроменил настройките е по - доволен.
Хай весели празници :partyman:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 117

Тема "Пелетен котел Torch, проблеми, настройки и ползване." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: