• 1
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 154
Всички имаме коли, нали ?
toolegittoquit - майстор
Chefo77 написа:
Хич не са празни, нарича се амортизация. С оглед на ресурсите ...
И си останал с впечатление, че дизеловият се амортизира по-малко? На ниво желязо да ти прави впечатление, че двигателите все едно и също желязо слагат? Знам обаче един, да речем за целта на разговора "Бай Кольо", купи си Рено Лагуна фаза 1, всичко ток и жица перфектно. Уж големи разбирачи ходиха да я гледат. Кихна след 9 месеца с ремонт торба пари. Та така. Понякога разбирачите могат да ти го нахендрят. :( Да не забравя - лагуната беше дизелова.
Тани - модератор
toolegittoquit написа:
Тани написа:
Относно динамиката - вече ти казах, че ако не се криеше като мишка, можеше много лесно да проверим по улиците на Несебър! Хем ти си ги знаеш, а аз съм само турист!
Тани, не знам за друго, приятелю, но много лошо впечатление ми прави, че 3-ти път едва ли не говориш за "проверка на динамиката в градски условия". Ще ти кажа само едно - в града нищо никога не бих проверил, да не ми тежи на съвестта убийството на някое дете. Подканяй и проверявай каквото искаш, не се правя на състезател лично аз. Пък честно казано като спомена данъци, само ще кажа, че скалата за оценяване в България е малко неправилна.
Къде си ходил си е за теб. Интересното е, че Рено Модус се предлага като гледам с 1.5 и 1.6 двигатели дизелови. Които са с доста високи времена от 0 до 100. :)
Хайде престани с четене на безсмислени характеристики! Къде в РЕАЛНОСТТА ти е полезна тази информация(0-100)? В градски условия на всеки светофар се ускорява от 0-50. Не знам колко пешеходци си наблъскал, но аз за над 1 милион километра не съм блъснал нито един! Ако и двамата спазваме ограниченията, на третия светофар вече ще си ме изгубил, дори да карам на климатик!
За извънградско каране при изпреварване, също ти е безсмислена характеристиката 0-100!
Я кажи като четеш книжки, колко ти е времето за ускорение НА ГАЗ на Вентото? А разхода на Модуса? Аз на тъпана ли да вярвам или ...
Chefo77 - майстор
Така е, едно и също желязо. Ама така, както желязото в Мерцедес и в Москвич е еднакво, пък цената му е различна, така и желязото и алуминия в дизела и в бензина са еднакви, ама ... имат различна амортизация. Представи си го така: 2 еднакви блока, ама абсолютно еднакви, единия е на брега на морето, вода го плиска и постоянно се тресе земята, другия е в планината на тихо и спокойно и вятър не вижда. Еднакви, ама кой мислиш ще издържи повече?
Хайде сега за домашно да прочетеш за термично и динамично натоварване на дизелов и бензинов двигател и след 2-3 дни четене, може и да дадеш сам отговор защо дизела е предразположен към по-голям пробег и по-малка амортизация спрямо пробега. Ако имаш желание (не че имаш, но все пак), можеш да потърсиш и диаграми на кривите на въртящия момент на два произволни двигателя (турбодизел и бензин) с близка мощност (100-150 коня) и вероятно ще разбереш защо думата динамика е неуместна за употреба, когато говорим за твоя автомобил. Говорим за Вентото, да поясня ... да не заразправяш, че имаш атмосферно Порш 911.
Тани, кажи му вица за тъпана, да не реши че го обиждаш!
Последна промяна от Chefo77 на пет сеп 18, 2015 2:36 am, променено общо 2 пъти.
Kirilpm - специалист
Само искам да ти отворя очите,че в двигателите желязо не се слага,слагат се желязо-въглеродни сплави и сплави на алуминия предимно.И колкото да ти се струва странно между желязо въглеродните сплави в бензиновия и дизеловия двигател има огромна разлика,за която за съжаление трудно ще научиш от форумите.Тръгни по реда на мисли че един съвременен бензинов двигател от завода излиза с 12-14bar налягане в цилиндрите,а един дизелов 30-35bar в цилиндрите и буталата му ги тормози и гадното турбо,което постоянно се чупи.
Тани - модератор
toolegittoquit написа:
Тани написа:
6,45 (5,67) лева за 100км?
Искаш ли да ти кажа защо движението с постоянна скорост, най-вече извънградското, е най-икономично, приятелю? Защото вече си ускорил 1 тон ламарина и единствено компенсираш загубите от триене, които се стремят да те забавят. Когато аз шофирам, шофирам както ми е удобно, а не броя до последната стотинка. Ако си говорим за икономия, 10 ми е висок разход и с оптимизиране на режимите мога да го докарам до 9, дори 8.5/100 комбинирано. Или да ги мина 100 километра с 6.715лв, ако ползвам най-тънката цена на пропан-бутан.
Не забравяй, че си говорим за автомобил, общо взето изглежда който е доста по-стар от твоят. С по-ниски експлоатационни разходи и цена на километър почти колкото по-новият ти, сложен и чуплив автомобил. Аз съм доволен, никъде не съм говорил за най-тънката възможна цена. Като вземеш всички перспективи и направиш един ремонт на турбо за 1000лв, цената ще се изравни. Не че ти гао пожелавам. Пожелавам ти безаварийни километри.
Не , не искам да ми казваш, защото по-големи глупости в скоро време не бях чел! Това което се опитва да те спре не е триенето в лагерите и зъбните колела, а СЪПРОТИВЛЕНИЕТО на въздуха. Именно затова, на магистралата разхода ми се качва с 1 литър до 4,8/100. По твоята логика разхода ми трябва да спадне. Именно затова и разхода ми в градски условия в по-нисък, отколкото извънградско. Ако разхода ми за ускорение от 0 до 50 е примерно 5/100 и трае 10 секунди, то намаляването от 50 до 0 с отнемане на газта е също 10 секунди но с разход 0/100 или средно разхода отново става 2,5/100 - колкото е необходимо за поддържане на тази скорост(50км/ч).
stan73 - майстор
Всичко е относително.
Лични впечатления относно вървеж, разход и ускорение от Голфчето на приятелката ми: "Четворка" от 2004 година, ТДИ 1.9, 131 коня. Гледана е много и е поддържана доскоро само в Аутотрейд, но е мнооого скъпо (примерно смяна на масло (двигателно) и филтри - 400 лева). Върви много, гори относително малко, ако натиснеш по-грубо газта - някъде в интервала 2200 до 4200 оборота е като ракета, но пък тогава гори доста. Ако я караш нежно - на извънградско и на шеста предавка разходът и пада на около 3 литра и нещо. При нормално извънградско каране гори около 5.6 на сто. Има и много сериозна спирачна система, както и стабилизация на окачванетоо и на двата моста. (естествено е и много по-напудрена от моята, но аз исках по-спартанска кола)
Аз също съм с Голф, но моят е "Тройка" от 1993 година с 1.4 бензинов с бошовски моноинжекцион мотор, който е интересно странен - привидно малко коне, но с голям въртящ момент (като за такъв) 60 коня, 120 нютона. Пак си върви добре, но същевременно данъкът ми е нисък. Също е гледана много, но я поддържа приятел, много кадърен майстор, който преди също работеше в Аутотрейд. На дълго извънградско каране разходът ми е 5,8 на 100 км, но в градът е 10 литра и то ако я "галя", ако я карам нормално - 11, а ако я карам така, че да ме радва - поне 12. Принципно всеки вид мотор си има предимства и недостатъци... Да обобщя относно вървежа - на мацката машината върви доста повече, отколкото моята, но моята също е предостатъчна, особено пък и за нашите липси на пътища.
А относно евтиност и поддръжка - пак всичко е относително, моята я купих преди около 8 години за 3100, до сега ми е струвала около 9600 с ремонтите и подръжката (като част от нещата (които мога ги правя сам), но повечето приятелят описан по-горе. Иначе ако я карах в Аутотрейд - вероятно сумата щеше да е поне двойна (много са добри, шапка им свалям, но пък цените са им като за в Германия (непосилни са за мен). Иначе преди да я купя я водих на диагностика в Бош Сервиз, казаха, че ще и трябват около 700 лева да и се оправи всичко, но после се оказа, че е доста повече. Няма как - стари коли са все-пак, а преди година и малко и правих и основен ремонт (поради теч (гарнитура и корозия, между блока и главата), иначе и тогава си вървеше добре, но гореше и антифриз)... (дано не се чупи повече, и да си върша работата с нея с по-малко изненади и разходи)
П.П. Гориво зареждам на Еко и на Ром Петрол, а понякога и на Лук Оил.
Andri01 - майстор
"... Именно затова, на магистралата разхода ми се качва с 1 литър до 4,8/100. По твоята логика разхода ми трябва да спадне. Именно затова и разхода ми в градски условия в по-нисък, отколкото извънградско...."
Интересен извод :-D :-D . Аз пък до сега си мислех ,че е обратното! :? Е,то и колата ми го показва,но може и тя да е "сбъркана" !? Все пак е "печка",макар и са нормално турбо.
stan73 - майстор
Сетих се за директен недостатък при печките - например, ако съм спрял на кръстовище и някой с "печка" потегля после пред мен хвърля задушлив облак, който е много неприятен (не, че след моята мирише на френски парфюм (а и катализаторът ми още работи добре), но поне не е толкова гадно). (а и в гаража да изгасиш печката - пак дишаш гадната смрад после, докато се разнесе...)
П.П. И нещо за хората с турбинирани коли (защото една част не го знаят, а е важно) - желателно е когато си гасите колите, ако скоро преди това сте карали с така наречената "развъртяна турбина" (в смисъл с повече обороти в които се предполага, че турбината се е въртяла интензивно) - преди да изключите двигателят, да поработи на място няколко минути (за да се охлади лагеруването на турбото (това би намалило дефектите)). Съветът важи и за бензинови и за дизелови двигатели.
stivemaster - майстор
Айде продължаваме с тъпите доводи , то "ето дори в близкия изток били "умни" и не си купували дизел....." на което другия пък му отговаря " бе ти си купи дизел, само да не е френски ...... ,иначе ще сменяш калници ,прагове ...... направо ...)
Кой да обясни на първия какво правят изгорелите газове на дизела при 55 градуса температура на въздуха ? А дали си струва на втория да обясним че без френските дизели трябва да махнем 3/4 от дизелите.За ръждивите калници и прагове не знам кво да кажа просто .То един българин на "местно ниво" като започне ...... и няма как да се усети и да спре.
Ето един повод за размисъл.
toolegittoquit - майстор
Chefo77 написа:
Ако имаш желание (не че имаш, но все пак), можеш да потърсиш и диаграми на кривите на въртящия момент на два произволни двигателя (турбодизел и бензин) с близка мощност (100-150 коня) и вероятно ще разбереш защо думата динамика е неуместна за употреба
Да, неуместно е да се сравнява дизелов с бензинов автомобил, защото на всеки дизелов автомобил стои един подобен бензинов автомобил с малко по-добри характеристики. Всичко това може да се види от графиките на подобни двигатели от един и същи клас. Независимо от турбини и интеркулери, които компенсират отчасти недостатъка на дизела да няма никой във високите обороти, графиката на бензиновият двигател е много по-интересна. Интересна е поради следното нещо - през по-голям диапазон от графиката се поддържа подобен въртящ момент. Това е и причината често моментът на мощността, който е въртящ момент умножен по обороти да се пада във високата секция на графиката. С други думи дори и да имаш добро начално ускорение, толкова и ще имаш.
Ето примерни графики между дизел и бензин
Изображение Изображение
Тани написа:
а СЪПРОТИВЛЕНИЕТО на въздуха.
...Ако разхода ми за ускорение от 0 до 50 е примерно 5/100 и трае 10 секунди, то намаляването от 50 до 0 с отнемане на газта е също 10 секунди но с разход 0/100 или средно разхода отново става 2,5/100 - колкото е необходимо за поддържане на тази скорост(50км/ч).
Да, съпротивление и триене. Триенето има много изражения. Разходът ти не спада заради факта, че се движиш по-бързо и има по-високо съпротивление и триене, което не се компенсира по никакъв начин. С цялото ми уважение, погледах автомобила ти на картинка и е малко сбит и висок - значи автоматично че няма най-добрата аеродинамика. Не че и моят има аеродинамика на болид от форума 1, просто си говорим. А тънките сметки за разхода са си твои. Ако работиш в ППХ, може и да имаш разход близък до 0, но много бързо ще спреш от 50 до 0. Дори и по нанадолнището, ако не е по-сериозно, трудно ще ги задържиш. Истината е, че по никакъв начин разходът ти не става 2.5 Той си остава 5, просто с прекъсната графика. Правим едно интегриране или събиране на частите и виждаме разхода.
Истината е, че и бензинът има по-висока калоричност на килограм. Но има по-малка плътност и го продават на литър. Толкова за ефективността. :)
Kirilpm написа:
Само искам да ти отворя очите,че в двигателите желязо не се слага,слагат се желязо-въглеродни сплави и сплави на алуминия предимно.
Не се слага желязо. Желязо-въглеродните сплави, които са интересни са стомана и чугун. За налягането си прав.
  • 1
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 154

Тема "Измами с разход на гориво." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: