• 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 154
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
dj_marti79 - специалист
А, ти си му пуснал отгоре едно въженце.
По повод цените на неодимовите магнити - да търсим начини да ти заместим с феритни.
Вижте колко е хубаво към всеки пост да е прикрепена снимчица!
Можем ли да приемем че един правотоков като този например, няма котвено залепване (или е минимално) поне докато не придобие обороти на зареждане?
P.S. Тани, благодаря че ни отърва от господина с перпетууммобилето, че замалко да започнем да произвеждаме без вятър :lol:

Прикачен файл

c712bd341f[1].jpg
c712bd341f[1].jpg (68.05 KиБ) Видяна 3165 пъти
Последна промяна от dj_marti79 на чет фев 23, 2012 11:41 pm, променено общо 2 пъти.
lov - майстор
Понеже често става на въпрос за котвенето залепване а и зацепихте темата за стъпковите и серво мотори. Та днеска се присетих за една странна конструкция на един френски постоянно токов мотор на една машина. То че постоянно му заминаваше ротора и накрая го смених с един нашенски с едно управление КЕМРОН или нещо подобно беше вече съм забравил. Но самия ротор представляваше диск с диаметър около 350мм от събрани и залепени в пакет платки от фоалиран стъклотекстолит. Като преди това платките са ецвани и оставените пътечки всъщност намотките. По външния диаметър текстолита беше изрязан и фолиотооставено да стърчи и беше споено с точкова заварка към следващата платка. От към оста вече не си спомням как беше спойката но там отделните проводници на най външните платки всъщност преминаваха в колектор където бяха четките. От двете страни са разположени постоянни магнити и около тях допълнителни намотки за подмагнитване. Всъщност схема така и не видях и само гадаехме как е управлението и по тази причина и честите дефекти се наложи да се по българи. А и вероятно сам занеш как беше по онова време кога като резервни части се продаваха само цели възли с изтрити надписи по елементите. Някъде по вилата съм запазил някой магнит от тях и ако се наложи може да се опитам да рисувам че и да снимам ако не е понятна конструкцията.
Та мисълта ми е нещо подобно да се ползва като конструкция на генератор. Все пак от това нещо бяха извадили около 1,5kW двигател И то при доста елегантен габарит.
Колегата ме изпревари малко с подобната идея та се наложи да редактирам.
edemy2001 - специалист
lov написа:
Понеже често става на въпрос за котвенето залепване а и зацепихте темата за стъпковите и серво мотори. Та днеска се присетих за една странна конструкция на един френски постоянно токов мотор на една машина. То че постоянно му заминаваше ротора и накрая го смених с един нашенски с едно управление КЕМРОН или нещо подобно беше вече съм забравил. Но самия ротор представляваше диск с диаметър около 350мм от събрани и залепени в пакет платки от фоалиран стъклотекстолит......
Та мисълта ми е нещо подобно да се ползва като конструкция на генератор. Все пак от това нещо бяха извадили около 1,5kW двигател И то при доста елегантен габарит.
Колегата ме изпревари малко с подобната идея та се наложи да редактирам.
Съкращението в цитата го правя за да пестя място!
Това нещо го има вече направено, но и защитено с патент. За съжаление патента не е мой! :-D :datz:
Прикачен файл:
stat.jpg
stat.jpg (42.75 KиБ) Видяна 3155 пъти
lov - майстор
То щом е последващ пост и се отнася за цялата тема е за предпочитане да се премахне целия. Дори и да е успял някой да пусне още някой пост пак се разбира. Освен ако не трябва да се акцентира на точен цитат.

Да нещо подобно е само че медното фолио е доста по дебело със сечение около 1мм2. В средата радиално са разположени площадките на колекторната част. От всяка една ламела излиза един извод и тръгва по някаква спирала към периферията. Проводника /нека така да го наричаме/стига го края на диска и излиза малко на вън. От другата страна има обратна спирала към центъра. На върха двата споени с точкова заварка. За центъра нямам спомени както писах. И така няколко такива платки. Може и да са били10-на Но вероятно свързването както е класическата схема за навит ротор. Така се получава едно застъпване на отделните намотки. Няма стоманена сърцевина. Има мощни магнити за първоначално стартиране. А допълнителните намотки около магнитите се включват в употреба след като има достатъчно мощност от вятъра.И би трябвало да може да се развърти и при минимална скорост на вятъра.
ludiagsm - специалист
Гледах гледах клипчета за самоделни генератори и не издържах :) та спретнах един дорник за бобини :)

Изображение

Изображение

много ми е мерак да сглобя някякъв генератор и да видя какво се случва :)
edemy2001 - специалист
ludiagsm написа:
Гледах гледах клипчета за самоделни генератори и не издържах :) та спретнах един дорник за бобини :)

Изображение

Изображение

много ми е мерак да сглобя някякъв генератор и да видя какво се случва :)
Мааа...аалко си избързал, :) аз ти казах, че най напред трябва да се видят размерите на магнитите. Така може да се наложи да направиш наново, ако не всичко, то поне това в средата, на което де факто се навива бобината. Ама карай. Разбрах, че имаш възможност лесно да ги правиш тези работи.
ludiagsm - специалист
размерът е 40 х 20 х 5 мм ,ето ги и тях:Изображение залепени на ротора със сбърканата от мен 8-[ бройка магнити ,вместо 12 сложихме 14 и от там изходно напрежение 0 волта ;)

Преди малко с 300 зора успях да отлепя 11 4итави другите са под въпрос #-o
borisovqvor - напреднал
според мен и скромния ми опит пречината за нулевото напрежение нее толко в броя магнити от колкото до убъркването на поляритета им през бобината трябва да преминат и двата полюса (последователно при статор с желязна срцевина) за да се индуктира напрежение може да си обрнал посоката на някоя бобина но тогава пак трябва да имаш напрежение дори по ниско или бобина на късо с корпус при което пак се понижава напрежението . Успех в направата :)
Последна промяна от borisovqvor на пет фев 24, 2012 10:07 pm, променено общо 1 път.
edemy2001 - специалист
borisovqvor написа:
според мен и скромния ми опит пречината за нулевото напрежение нее толко в броя магнити от колкото до убъркването на поляритета им през бубината трябва да преминат и двата полюса за да се индуктира напрежение може да си обрнал посоката на някоя бубина но тогава пак трябва да имаш напрежение дори по ниско или бубина на късо с корпус при което пак се понижава напрежението . Успех в направата :)
Може ли две забележки!? :) Първата - не толкова съществена - пише се бОбина, а не бУбина.
Втората - при генератора има точно определена последователност на пресичането на намотките от магнитното поле. Грешката на колегата е точно в броя на магнитите. По този начин, ако го нарисувам как е точно ще съм абсолютно сигурен но да кажем на 95% съм, се оказват в противофаза напрежението в отделните секции на бобината и взаимно се унищожава индуктираното напрежение. Има, макар и малка вероятност от окъсяване, но си мисля, че не е, защото колегата не е пренавивал оригиналния статор.
borisovqvor - напреднал
[quote="edemy2001"][/quote]
Може ли две забележки!? :) Първата - не толкова съществена - пише се бОбина, а не бУбина. Евгени приемам забележката . Така по добре ли е ?
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 154

Тема "ветрогенератор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: