Нека намерим най-тънките цени.
vasko9999 - специалист
LazarGanev написа:
Значи токовете се срещат и се сбиват? :-D
НЕ СЛУЧАЙНО ПИСАХ.... Ако има някой компетентен нека да изрази мнение а не общи приказки.
ТИ ЗАЯЖДАШ ЛИ СЕ .........?????? Или по точно се подиграваш...................
Нали този форум е точно за това, да си разменим полезна информация,и да изясним неща които на един или друг не са ясни.
Passa - специалист
Направо си се базика, но се свиква тук.

Имаше такава теория, и вероятно и на практика се случва, но много рядко. Винаги има вариант да стане беля при такива интерениции. Я релето да цъфне я диодният блок. Просто е до късмет. И аз избягвам да давам ток.
fbr - майстор
Няма такова понятие " ЗАСРЕЩАНЕ на токовете" И ако искаш да си сигурен, питай гугъл. А опасността от дефект в диодния блок е реална дотолкова, доколкото е пресметнат диодния блок да пропусне без поражения максималния ток, който може да произведе статора на алтернатора. Останалото е шофьорски фолклор. А за да помогнете с даване на ток на някого, без опасност от някакви аномалии, гасете вашата кола, и така да се върти стартера на другата.
Passa - специалист
Да -явно тока който се постига от двата алтернатора в пиковият момент е прекалено голям и става пробив.
vasko9999 - специалист
Passa написа:
Направо си се базика, но се свиква тук.

Имаше такава теория, и вероятно и на практика се случва, но много рядко. Винаги има вариант да стане беля при такива интерениции. Я релето да цъфне я диодният блок. Просто е до късмет. И аз избягвам да давам ток.
До колкото и аз разбрах по-опасно е за даващия ток.
Passa - специалист
Ами получаващият няма напрежение в акуто и алтернатора му не се върти в първият момент. А подаващият получава пиковата мощност при стартиране на дригият.
MIRO_073 - майстор
vasko9999 написа:
Не знам дали е вярно но преди време с едно момче (елтехник) се заговорихме съвсем случайно за даването на ток,с такива кабели.Та той ме посъветва да избягвам (само в краен случай) да правя такава операция.Според него примерно ако аз давам да друг автомобил ток посредством кабели(нали това че,трябва да са хубави кабелите е едно на ръка) трябва да се изчака 3-4 минутки преди автомобила с падналия акумулатор да завърти на стартер понеже енергията подавана от моя акумулатор,(моя автомобил през това време работи) един вид ЗАРЕЖДА неговия паднал акумулатор,и чак след това пристъпваме към паленето.Друг важен момент е,че при запалването на другия автомобил (моят също работи) в този момент динамото (алтернатора) му също започва да произвежда ток при което се получава някакво ЗАСРЕЩАНЕ на токовете от двата автомобила и има голяма вероятност на някой от автомобилите динамото,по точно диодния блок с релето за зареждане да изгори което само по себе си струва от порядъка на 100-150 а може и повече лв. горе долу колкото един нов акумулатор.Всичко това не знам КОЛКО Е ВЯРНО но някак си виждам някаква логика.Ако има някой компетентен нека да изрази мнение а не общи приказки.Пак повтарям момчето каза,че е възможно а не,че сигурно ще изгори някое динамо.
Със старите руски автомобили не беше толкова опасно. Съвременните имат много електроника и е възможно да "настинат" доста по-лесно. Затова има пускови станции.
kuger - майстор
До някъде има опасност за даващият ток. Ще му се претовари системата, ще му падне бордовото напрежение, до къде ще доведе това, Господ знае.
Нормално е, когато давате ток на друг автомобил, да ви работи двигателя на обороти над празния ход, да изчакате минимум няколко минути преди другия да стартира.
Такова понятие, като засрещане на токове няма. Но винаги си е малко рисковано.
lov - майстор
Най голямата опасност я някой да обърка поляритета или да ти даде на късо акумулатора. Другото са шофьорски легенди. Е може би има малко истина за много старите динама но тя конструкцията е друга. Диодните блокове на съвременните автомобили са толкова преоразмерени че няма на къде. А алтернатора няма как посмъртно да отдаде по голям ток от тоя който може. Тва за засрещане на токовете го е измислил някой с болен мозък за да си обясни нещо което не му е ясно.
Мисля че Хидразина беше свалял характеристика на зарядния ток веднага след запалването на двигателя и беше над 50-60 ампера. Та при подаване на ток и работещ двигател също е помощ защото и 20 квадрата да е сечението на кабелите пада на напрежението при тези дължини не е никак малко. И това дето ти го е обяснил да поработи малко за да се възбуди другия акумулатор също е много вярно и много помага. Случвало се е дори колата да запали със собствения си след едно такова възбуждане, Нищо няма да ти изгори колата за 10-15 минути на празен ход. Освен че ще вкара малко енергия във вече изтощения акумулатор той се и затопля от протичащите вътре процеси а това води съответно до намаляване на вътрешното съпротивление. И на практика ще можа да отдаде много по голям ток. Малко сложно стана обяснението но колкото по топъл е му е по добре.
vasko9999 - специалист
Нямам си почти никаква представа от токове.Човека използва думата засрещане образно за да си добия по добра представа за какво иде реч.Разбира се че няма такова понятие.....и аз по някога като обяснявам на човек нещо което не го разбира се старая да "снижа" стила на изразяване,да дам някой прости дори нестандартни примери така че да си добие най добра представа за какво става въпрос,и най важното да го запомни за дълго време.

Тема "Промоция в Lidl на Parkside и Powerfix инструменти - 2" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: