• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
sian - специалист
filmatoplo - майстор
Опа -запомнете хидравликата с помпа -съда на студената вода -кой ми спореше в обратното. :wink:Сиан ,тая книга е злато -пази я. :)
PCL82 - майстор
На няколко места бях срещнал препоръки, че за системи на твърдо гориво, които нямат ограничаване на максималната температура, отвореният разширителен съд трябва да е свързан с две тръби-предпазна възходяща и предпазна низходяща. Ако има ограничител на температурата може да е само с една тръба.

За да не се получава нежелана циркулация през РС възходящата тръба, преди да влезе отгоре на съда се изкачва достатъчно над него. Височината се пресмята по формула според височината на водния стълб в систмата (височината от най-ниската точка до нивото на пълнене в студено състояние). Формулата е 3h+150mm, където h е височината в метри.
Обяснеие тук:http://www.home-heating-systems-and-sol ... -tank.html
През тази тръба минава вода само инцидентно при прегряване.

За предпазване на РС от замръзване по ниско се прави връзка през дроселен вентил, с който е осигурява минимална естествена циркилация.
filmatoplo - майстор
Абсолютно си прав за свързването на тръбите до съда -жалко че старите майстори са на изчезване, те и ст системи поръждясаха де.
sian - специалист
filmatoplo написа:
Опа -запомнете хидравликата с помпа -съда на студената вода -кой ми спореше в обратното. :wink:Сиан ,тая книга е злато -пази я. :)

Колега тази книга я имах и на български по ново издание обаче не ми я върнаха...а тази е от 69 година. Както виждате навлизат нови материали но физичните закони са си същите.
обръщайте голямо внимание на разширителния съд къде е поставен и как е изолиран. Лично познавам човек който е загубил детето си...
прибират се вкъщи голям студ, палят котела и го форсират обаче разш. съд или преди него е имало замръзване получило се е свръхналягане и взрив който е разрушил чугунен радиатор и са излетели шрапнели...
Препоръчвам на котела или камината да се монтира баланс вентил който да изпуска малко над работното налягане.
Продължавам да твърдя че най-добрата система е отворена гравитачна, ако е изпълнена правилно е нужно само гориво и огняр.
PCL82 - майстор
sian написа:
filmatoplo написа:
Продължавам да твърдя че най-добрата система е отворена гравитачна, ако е изпълнена правилно е нужно само гориво и огняр.
Аз още не съм изградил моята, но от дълго проучване и аз стигнах до този извод. Само от надежността и икономиите от ток, подновяване на акумулатири и ЮПС и помпа системата си избива парите за повечето вложен материал и труд за 2-5 години.

За да не става системата инертна има няколко неща, които могат да се приложат. Целта е минимално съдържание на вода, със минимални хидравлични загуби. Алуминиевите радиатори най-добре отговарята на това условие. За да не стават твърде широки тръбите е добре да има отделни кръгове до радиаторите, които са с по-малки диаметри и се обединяват в колектор преди камината/котела.

И ако ситемата е направена добре енергото може да те хване за хубавата малка нощна шапчица, както се пее в една песен...
sian - специалист
inp написа:
Здравейте.
Планирам изграждане на отоплителна инсталация. Къщата е малка на три етажа. Твърдо гориво, може би печка-камина на прити от най-мощните модели (мисля 20 кВ на водната риза).

Колебая се между отворена и затворена система, като се изкушавам от отворена система без принудителна циркулация (случва се токът да спира зимата). В тая връзка Прити дават една икономична отв. система (прикачения файл). Мислите ли, че тая схема е подходяща за моя случай и изобщо струва ли си да се обсъжда? Това система с долно или горно разпределение?
Зная, че според някои тези системи са връщане назад в техническо отношение, но си мисля, че си имат и предимства.
Поздрави и успехи в работата на всички участници във форума!
Тази схема е непълна или по скоро грешна (умишлено или случайно) На практика ще работи само бойлера и радиатора над него. Ако греша ме поправете.
saraneron - специалист
В отворените системи какъв топлоносител е препоръчително да се използва за да не замръзват и с какво е необходимо да се съобразява експлоатацията им?
Bobivan - специалист
Амчи кат в затворените-антифриз!!
PCL82 - майстор
Ако има бойлер и системата е с помпа за предпочитане е пропиленгликол, защото не е отровен. Ако се ползва етиленгликол, то бойлерът да е с цяла серпентина от неръждавейка, без фитинги вътре в бойлера .

Ако системата е гравитачна трябва етилен гликол, защото остава течен при ниски температури и има по-нисък вискозитет от пропиленгликола. Така системата ще може да тръгне. Нужно е инсталацията да е сметната за по-голям дебит, за да се запази мощността при работа с антифриз.


Добавянето на антифриз влошава топлопреносните качества на флуида чуствително. При помпена инсталация може да се компенсира с увеличаване на дебита, като помпата се включи на по-висока скорост.

При 40%-ен разтвор на етиленгликол топлинният капацитет на разтвора пада с около 15% спрямо чистата вода.


Етиленгликолът е по-ефтин от полипропилен гликола, но е по-силно корозивен. Производителите трябва да добавят антикорозионни добавки, които имат срок на годност само няколко години.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Схема за икономична отв. система на Прити" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: