• 1
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 154
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
6osi6 - майстор
alien написа:
от скромния ми опит с епоксидна смола и то точно за тази най обикновената и евтината за която говорите - много е важна температурата, от момента на разбъркване до пълно втвърдяване, при поддържане на нужната температура разликата е поразяваща, ... ако ви интересува мога да разкажа по подробно опитно какво съм установил
:roll: Аз се интересувам от епоксидната, но ако искаш пиши и за полиестерната, защото ще четат и други хора.
Знам, че полиестерната не е подходяща за вакумно, защото се втвърдява по-бързо, пука се като стъкло и мирише гадно.
6osi6 - майстор
edemy2001 написа:
За калъпи, пълнежи и как става въобще цялата работа - вече споменах в предишния пост - пък и погледнете в подписа ми за групата във фейсбук.
Аз фейсбук не ползвам, но ще го погледна през чужда регистрация.

И защо е този терор над лопатите :axe: С карбонкевлар се правят бронежилетки! При вас сигурно има гражданска война, и протестиращи активисти, които стрелят по перките за кеф?
6osi6 - майстор
edemy2001 написа:
alien написа:
и както всичко е вакуумирано, го сложих над струята топъл въздух. За тези големите - все ще измисля нещо, пък и докато дойде време да ги правя може да дойде лятото! :-D
Ба мама му :shock: ... при това местене и обръщане, може да стане усукване на калъпа и изместване от първоначалния профил! :cry:

Дали не е възможен и подходящ вариантът с тип ел. подово под калъпа за такъв голям детайл :? ... и завиваш отливката с одеяла и и баеш да не настине :-D , нещо като малък автоклав. Младомото как не се е сетил да направи нещо такова!? може и само от картончета :-D

Смолата не може ли да стегне без печене, ако се остави за по-дълго време-примерно седмица и да придобие същата здравина като изпечената?
edemy2001 - специалист
6osi6 написа:
edemy2001 написа:
....И защо е този терор над лопатите :axe: С карбонкевлар се правят бронежилетки! При вас сигурно има гражданска война, и протестиращи активисти, които стрелят по перките за кеф?
За карбонкевлар споменавам по повод тези 2.6 метра лопати, които се каня да правя, безспорно трябва да са здрави за да няма счупени покриви или не дай си боже глави!
А, "терора" се наложи, защото на един генератор с вертикална ос миналата нова година му гръмнаха лопатите с пиратки, преди това ги бяха пробили на едно две места с пневматична пушка. Вярно, че бяха от ПВЦ. Тогава се замислих по принцип за технологията на фибростъклото. Преди доста години бях началник на окръжен радиоклуб и моделистите ми бяха комшии и от тях видях някои работи. Сега имам добри съветници от тях по отношение на тази технология, понеже и аз скоро я усвоих а сега се усъвършенствувам в нея.
edemy2001 - специалист
6osi6 написа:
edemy2001 написа:
alien написа:
и както всичко е вакуумирано, го сложих над струята топъл въздух. За тези големите - все ще измисля нещо, пък и докато дойде време да ги правя може да дойде лятото! :-D
Ба мама му :shock: ... при това местене и обръщане, може да стане усукване на калъпа и изместване от първоначалния профил! :cry:

Дали не е възможен и подходящ вариантът с тип ел. подово под калъпа за такъв голям детайл :? ... и завиваш отливката с одеяла и и баеш да не настине :-D , нещо като малък автоклав. Младомото как не се е сетил да направи нещо такова!? може и само от картончета :-D

Смолата не може ли да стегне без печене, ако се остави за по-дълго време-примерно седмица и да придобие същата здравина като изпечената?
Това за "подовото" не е лошо като идея! По този повод ми идва на ум за домашните електрически одеала - жената вече ще ме бие!!! :axe: :lol:
А, за здравината - с печене става значително по-здраво.
alien - специалист
малко съм ползвал полиестерна смола, но имам впечатлението че не е толкова капризна, нито темпертарура нито количество втвърдител, винаги идеален резултат, но ДА много е крехка, не трябва да има нито капка без армировка, ако ще и обикновен плат да е

повече съм ползвал епоксидна, доста жилава е, става дори да се отливат детайли без никаква армировка - ще започна първо с какво не трябва:
- работа при температури под 20 градуса - количеството втвърдител е критично, става или трошлива или мека но никога не се втвърдява напълно, остава си с някакви гумено-кашкавалени свойства, като го напече слънцето се размеква, след 1-2 дена химичните процеси приключват, така си остава
- прегряване - ако се загрява допълнително, втвърдитела започва химична реакция която отделя още доста топлина, трудно се регулира температурата и при по голям обем бързо може да стигне точка на кипене, смолата кипва и втвърдява за секунди като пяна, или ако не кипне става твърда буца в центъра на съда

а сега какво трябва - предварително загрявам смолата на водна баня - при 40-50 градуса става доста рядка, изваждам я от водата и добавям втвърдитела, при загряване вече количеството не е толкова критинчо, но пак е добре да се дозира точно, като е рядко се бърка много лесно, но ако е голямо количество трябва да е в широк и плитък съд, за да не прегрее в центъра, започва само да се нагрява и става още по рядко, тук трябва да се внимава да не прегрее, желателно е дебелината да не е повече от 2см, нито в съда в който се бърка нито детайла, лесно се нанася и попива бързо в платовете, и някрая където е на тънък слой иска допълнително загряване за да поддържа температурата около 50 градуса, а където е дебел и плътен слой може дори да прегрее от химичната реакция, колкото по висока температура се поддържа толкова по бързо втвърдява и дърпа, ако втвърди за по малко от 1 час има опасност от изкривяване, доста силно дърпа, но с практиката се свиква, най здраво става като втвърди напълно между 4 и 8 часа
платовете трябва да са идеално сухи, някои поемат влага от въдуха - може да се загреят във фурна на 50-60 градуса за да изсъхнат непосредствено преди ползване

при правилна работа крайния резултат без армировка трябва да е бистра прозрачна смола с жълтав отенък, която е много здрава и твърда, но не крехка
edemy2001 - специалист
Ще кажа за не знам кой път! Правете всичко здраво - с презапасяване във здравина! Защо го казвам!? Ами лоши новини от мен... Малкото генераторче, за което писах тук http://www.napravisam.bg/forum/viewtopi ... 40#p408282 през нощта е скъсало две заварки и е паднало. :xplode: :error: По принцип беше изчислявано за 50 вата и беше с диаметър на пропелера - 98 см. Е...ати и вятъра!!!! :? Самия алтернатор не е повреден. Изкривена му е оста, но ще я сменя и ще го възстановя, но това си е чисто прахосване на труд... Трябва да му направя и нова турбина. Този път заварките ще ги правя със стоманени електроди!
tgv - специалист
Така се трупа опит. Промишлените ВГ се изчисляват при порив на вятъра 55м/с за една минута. Пропускате собствения резонанс на конструкцията.
edemy2001 - специалист
tgv написа:
Така се трупа опит. Промишлените ВГ се изчисляват при порив на вятъра 55м/с за една минута. Пропускате собствения резонанс на конструкцията.
Аз се ядосвам на себе си в случая. Защото няколко пъти казвам на колегите тук да правят здраво, пък аз не го направих... :datz:
tgv - специалист
Проблема ти е следния.
При въртенето на турбината се създава прецесия, и гондолата е в относително стабилно състояние. Обаче правоъгълния профил на мачтата, плюс обтяжките, са перфектна резонираща система. Някъде между турбината и мачтата се създава зона на голями механични напрежения, особенно ако не ти е добре балансирана турбината. Затова при големите ВГ не се ползват обтяжки, и се вграждат в кулите и гондолите ДЕМПФЕРИ, ТАМПОНИ и КАРДАНИ.
Законите важат еднакво и за големите и за малките ВГ.
  • 1
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 154

Тема "ветрогенератор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: