• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
2v6 - майстор
ba6ticata написа:
За първи път попадам на форум,в който някои смятящи се за майстори непрекъснато се заяждат,за най-дребни неща.Форумите не са само за знаещи,или ако желаете да има такъв,то просто допускайте потребители минали специален тест за конкректната тема.Смятах да намеря помагачи,а попаднах на заяждачи.Все пак благодаря за отговорите.
Би ли казал кое по-точно ти се стори заяждане :?:
За кое не ти е помогнато :?
a_stoev - майстор
ba6ticata написа:
Виждам,че разпалих темата.Засега съм заровил тръба за парно с алуминиева вложка,като цената и е приблизително 1.40лв. на метър.Зарових я на три метра,защото такъв ми беше изкопа за къщата с мазе(кота -2.85).Предстои ми изграждане на изгребна яма,която е на кота -2.50.Понеже багера ще копае отново на около три метра и имам възможност дължината на изкопа да е 15 метра(след това ще го зария),в него ще положа останалите метри на принципа на изместена спирала,т.е. без да изправям кангала.Един цол - защото тук се касае за повече площ и лесно се монтира,освен това и налягането на флуида няма да е много високо!

Не забравяъ съпротивлението на тръбата. в един друг форум бях правил една примерна сметка, слагам я и тук:
Примерна постановка:
Машина вода/вода ~40кв отоплителна 15кв електрическа. Целта е сравнение на цената на помпата при затворена и отворена система. По каталог (няма да споменавам марка) има следните изисквания:
Номинален дебит:1,9 l/s=6840 l/h
номинален пад на налягане в топлообменника: 39,9 kPa
Присъединителните размери са 1"1/4.
за сметките ползвам този калкулатор. търся пада на налягане в различни типове инсталации при посочения изискван дебит.
  1. Вариант с отворена система е сондаж на 30м, Статично налягане 3 бара.
  2. Вариант със затворената система е със серпентина на площ 750м2 (25/30м) през 0,4м или обща дължина 1875м. Изхождам от изискванията на фреоновата система, тъй като нямам по коректни данни
    1. Подвариант една серпентина без разклонения: Вътрешен диаметър на тръбата 29mm (дават го някакъв стандартен) дължина 1875 м. У филтър и 2х63=126 колена на 90* за обратните завои с еквивалентна дължина 65,714. Резултат надмина очакването ми- 56,3259 бара пад. Явно няма да стане.
    2. разделяме серпентините на 11. Вътрешен диаметър на тръбата 29mm. Всяка серпентина има по 7 витки х 0,4 м = 2,8 ширина. потока през всяка серпентина е 1/11 от 6840=628,82l/h, а дължина и е 175м. 12 колена колена на 90* за обратните завои и 2 Т на входа и изхода с обща еквивалентна дължина 8,033 m. Пад върху отделната серпентина 0,0825 бара. Ако редуцираме диаметъра на тръбата в серпентината с цел икономия до 22,6mm пада е 0,2813 бара, а при 17,3mm е 1,0674 бара.
      Колектора е малко по трудна работа, тъй като дебита след всяко Т пада и затова за опростяване смятам пълен дебит и само една дължина 30м и 11 Т. При тръба 29mm съпротивлението е 1,4843 бара. Ако увеличим диаметъра на 35,6 съпротивлението пада на 0,5343 бара.

Варианта с разклонена серпентина, тръба 22,6 и колектор на 35,6 ще има съпротивление 0,9413 бара което е доста по малко от статичното налягане на сондажа.

Не зная дали методиката която ползвам е правилна. Опитах се да сметна максимално обективно. Не ми е специалност да смятам хидравлика.
Не би било зле някой проектант да сметне коректно двата варианта, за може да се сравни кое е по изгодно. Също така да кажат "препатили" цена за сондиране, да се измисли колко би струвало полагането на серпентините в земята и другите съпътстващи дейности.

ba6ticata точно дребните неща обръщат каруцата най често, затова повече пот в спора, по малко пари на вятъра ;)
Ahmakov - специалист
ba6ticata написа:
За първи път попадам на форум,в който някои смятящи се за майстори непрекъснато се заяждат,за най-дребни неща.Форумите не са само за знаещи,или ако желаете да има такъв,то просто допускайте потребители минали специален тест за конкректната тема.Смятах да намеря помагачи,а попаднах на заяждачи.Все пак благодаря за отговорите.
Ако това е насочено към мен, мога да ти кажа следното:
1. Това, че 1м медна тръба ф28х1,5 тежи 1,120кг
2. Това, че 1кг медна тръба ф28х1,5 вече струва 22лв
3. Това, че изброените видове тръби, не стават за херметична хладилна/климатична система
Това не са дребни неща, не зависи от мен и не го казвам за да се заяждам, а да ти спестя излишни харчове. Като не вярваш, просто подминаваш мнението ми и след като реализираш схемата, може да споделиш, колко си доволен от работата й, как работи с СОР 6 или 7 може и повече, зависи колко ти се лъже и т.н. Приятно копане и "закопаване".
onitbg - напреднал
2v6 написа:
onitbg написа:
Дай идея какви параметри да проследявам така че да се получи най-точна картина. Сега идва застудяване и ще е удобно да направя измервания - дневни и нощни. .... А в случая панелът нощем просто не се размразява - ефектът естествено се изразява в това че Твх-Тизх се намалява до около 2градуса най-често.
Достатъчни са електрическа мощност, температура на вход и изход на въздуха през вътрешното тяло.
Прави се замерване при включен панел. След това панела се байпасира, изчаква се 5-6 минути да се балансира новия режим и се замерва новата температура на изход от вътрешното тяло (входящата трябва да е същата). Така може да се разбере с колко % се увеличава получената топлинната мощност, при дадени останали еднакви условия (външна температура, влажност, вътрешна температура, скорост на вентилатора...).
За да е в реално време експериментът беше проведен с два еднакви климатика и еднакви измерителни уреди.
В таблицата има резултати от сравнителните измервания с два абсолютно еднакви климатика МИДЕА МSF-09HR, по едно и също време, нa 02.02.2011г. в режим на отопление. В последните колонки е показано с колко се повишава COP и изх. мощност Р. Системата не можа да отдели повече мощност от 3400W или 1.28 пъти номиналната(при +8гр.С) вероятно поради конструктивни ограничения (на вътр. топлообменник, компресора), а стандартната машина влиза в нормални условия за експлоатация, поради което повишението при по-високи (виж при+8)външни температури е по-малко. При ниските темп.обаче ефекта е по изразителен: 1.47-1.58 пъти за мощността, а тогава тя е най- необходима поради по-големите загуби в отопляемите помещения от една страна и спадането мощността на климатика от друга. В случая учудващо добре се държи и базовата машина при -9.3гр.С , и в същото време данните от каталога при +7гр.С на практика съвпадат....Но нямаше по-ниски температури да пробвам :)

Прикачен файл

Klima compare public.jpg
ba6ticata - специалист
Все пак ми се иска да продължим тази идея,защото наистина всяка допълнителна топлина е добре дошла.Идеята на onitbg е много ценна и дори смятам,че тази топлина може да дойде и от земните слоеве,т.е. от серпентина или водна циркулация.При тези оскъдни данни за термопомпите не ни остава друго освен да екпериментираме и да обменяме опит.Лошото е, че зимата свърши и ще трябва да се задоволим с - охлаждане на помещение,затопляне на бойлер.Тук също има какво да се търси!Живи и здрави,ще споделя за моите експерименти.
kuuuuuul - майстор
Яаа,как съм изпуснал тази тема :shock: Преди доста време време провокиран от братята китайци http://www.alibaba.com/trade/search?Sea ... o=detail_0
бях отворил подобна тема ама нямаше развитие,а да видиме сега какво ще излезе :? А да ли няма да стане с няколко свързани изпарителя от стари хладилници :?
onitbg - напреднал
kuuuuuul написа:
Яаа,как съм изпуснал тази тема :shock: Преди доста време време провокиран от братята китайци http://www.alibaba.com/trade/search?Sea ... o=detail_0
бях отворил подобна тема ама нямаше развитие,а да видиме сега какво ще излезе :? А да ли няма да стане с няколко свързани изпарителя от стари хладилници :?
Принципно да. Ако се оформят по подходящ начин и с необходимата площ и ако при свързването са "равнопоставени" един спрямо друг.
vacko - помощник
Вижте, климатик със слънчев панел не е лошо, но трябва голяма площ за да има ефект - поне 3 квадратни метра. А това е огромен проблем за монтажа, тъй като малко хора ща се навият да си окичат фасадата с колектори с такава площ. Трябва да е близо до климатика, иначе пък има загуби. Има едни купешки боклуци, с вакуумни панели пред климатика, площта им е около половин квадрат и на всичко отгоре задръстват вентилатора на климатика. Абсолютна глупост.

И най- важното - това върши работа само за отопление и само през деня. При охлаждане ефеекта е обратен. Трябва да се преправя схемата за лято и за зима. Употребата директно на фреон в слънчев колектор през зимата води до проблем със заскрежаването - бързо пада ефекта и трябва по-често размразяване. Трябва да се позва специален колектор, който да издържа на големи температурни промени и високо налягане на фреона - това на става с изпарител на хладилник, тъй като той не е предвиден за високо налягане и големи температурни промени, които са факт при размразяването.

Проблемите с такава система са много и за спорта си струва, но за масова употреба - трудна работа. Икономически не се връзва, защото и простия климатик е доста ефективен.

Относно термопомени системи за които видях да се пише тук, ако ще се позва фреон, това е твърде скъпо и ненадеждно - правилно е да се изпозва антифриз и топлообменник за фреон до термопомпата. Отделно от това, високите КПД на тези системи са факт във влажен климат, България не е такава държава и тук КПД-то е ниско, ако не се доберете до подпочвени води. Имайте го в предвид, защото знам какво разочарование ще последва. Ако е суха почвата трябва да увеличите площта по три за да има желания ефект.
onitbg - напреднал
vacko написа:
Вижте, климатик със слънчев панел не е лошо, но трябва голяма площ за да има ефект - поне 3 квадратни метра. А това е огромен проблем за монтажа, тъй като малко хора ща се навият да си окичат фасадата с колектори с такава площ. Трябва да е близо до климатика, иначе пък има загуби. Има едни купешки боклуци, с вакуумни панели пред климатика, площта им е около половин квадрат и на всичко отгоре задръстват вентилатора на климатика. Абсолютна глупост.

И най- важното - това върши работа само за отопление и само през деня. При охлаждане ефеекта е обратен. Трябва да се преправя схемата за лято и за зима. Употребата директно на фреон в слънчев колектор през зимата води до проблем със заскрежаването - бързо пада ефекта и трябва по-често размразяване. Трябва да се позва специален колектор, който да издържа на големи температурни промени и високо налягане на фреона - това на става с изпарител на хладилник, тъй като той не е предвиден за високо налягане и големи температурни промени, които са факт при размразяването.

Проблемите с такава система са много и за спорта си струва, но за масова употреба - трудна работа. Икономически не се връзва, защото и простия климатик е доста ефективен.



"vacko", Aко погледнете темата в началото, ще видите че панелите са с площ 3.2 кв.м. за въздух и 1.6кв. м. за слънце, те са алуминиеви, тип "изпарител на фризер" оформени по подходящ начин ( за монтаж на фасада или покрив ) като се изключва действието йм в режим охлаждане. Да, трябва да са близо до климатика толкова, колкото са ограниченията за разстоянието между вътрешното и външното тяло ( или се вземат мерки за компенсиране според съответният климатик ). Срещу загуби трябва да се изолира поне връщащата тръба от панела ( тъй като при климатика така или иначе не може да получи по-висока температура на фреона от околната, а при слънце от панела се получава полезен прегрев, който трябва да се запази и използва. Нещо повече- ако топлообменника на външното тяло по някаква причина(напр.обледяване преди дефрост) не може да "открадне" от температурата на околният въздух при липса на слънце, то и тогава се забелязва положителното действие на допълнителната площ-дори и през нощта)...... А резултати от сравнителни измервания между стандартно изпълнение и "ъпгрейднат" климатик има малко по-горе - те говорят сами за себе си.
Така че предупреждението в началото на Вашият сайт важи само за познатите Ви китайски слънчеви климатици :) - тук става дума за нещо съвсем различно - като изпълнение и постигнат ефект.....превръщащ "простите "климатици в много по ефективни дори и от маркови в режим "отопление" (при това вече е проверено :yawinkle: )
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Тема "Слънчеви климатици ? Защо не?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: