• 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 43
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
fikata - майстор
За да отговори на заглавието ето:
Инверторите са климатични системи, при които е реализирано цифрово плавно управление и контрол на мощността на компресора, с цел постигане на максимална топлинна ефективност.
Обикновените климатици са съорьжени с компресори, които просто получават захранване и работят с цялата си мощност докато температурата в помещението, която сме задали бъде достигната.
Поради инертността на системата, климатика, които е получил някаква "засилка" дори подминава зададената температура, което се оказва доста излишен разход на електричество.
За да се постигне желаната икономичност производителите са възприели плавното регулиране на мощността на компресора, като изменението е в зависимост от температурата която, трябва да се достигне. Това се оказва изключително ефикасно в режим на "топло", през зимата.
Обикновените климатици ги наричат и "on-off" за разлика от инверторното управление.
Още един материал по заглавието на темата /специално за 8180/:
http://www.invertorni.klimatici.com/ind ... &Itemid=44
Последна промяна от fikata на пет дек 09, 2011 5:28 pm, променено общо 3 пъти.
marian1 - майстор
мнението ми на неспециалист е, по зададеният въпрос:
По точното прецизиране на температурата. По конвенционалните поради спецификата им, се излъчва по топъл въздух дори когато не е необходимо, от толкова топъл въздух - следователно колкото е по топъл въздуха по големи са и топлозагубите - няма да повтарям принципа обяснен с автомобила и инерцията - но май е най-точният, за общи приказки!

П.С. Я горното мнение се покрива с моето, въпреки че когато започнах да пиша го нямаше!
hladnia - специалист
torbalan написа:
:partyman:

ша падна от смех :)
СОР (Coefficient of performance) е съотношение на получената топлина към извършената работа от компресора...
този коефициент има смисъл само за термопомпата.

Безсмислено е КПД и СОР да се сравняват...
КПД и СОР никога не могат да бъдат равни, защото в най-лошия случай СОР става 1, а КПД винаги е по-малко от 1
Един от най-често срещаните параметри на климатиците е параметъра COP. Това съкращение идва от английския термин Coefficient Of Performance.
На български език това се превежда като коефициент на трансформация и означава каква енергия ( при климатиците най-често електрическа) е използвана и каква е придобита. Този коефициент се отнася само, кагато климатика работи в режим на отопление. В режим на охлаждане има друг коефициент и той е по-малък защото при отопление загубите на компресора ги получавате като топлина, докато при охлаждане тази топлина изобщо не ви е необходима.С влизането в сила на новия закон за енергийна ефективност през 2010 година, параметъра COP да отпадне като критерий за измерване на енергийната ефективност при климатици и ще бъде въведен друг, по съвременен критерий отразяващ енергийната ефективност на годишна база. Този закон е следствие от международни договорки за намаляване на парниковите газове и се очаква да започне да действа в Европейския съюз през 2010- естествено България също изпълнява постигнатите договори на тази база.
Коефициента е много важен показател, но понякога може малко неточно да определи реалната ефективност на даден климатик, тъй като неговата стойност силно зависи от външната и вътрешната температура, както и от влажността на въздуха, а дадените стойности отговарят само за едни точно определени условия, които в реална работа рядко се получават. При тези условия дадена машина може и да е по-добра от друга, но в реални условия това да не е така и единствено сервизни специалисти занимаващи се с климатици, които имат достатъчно наблюдения могат точно да определят до каква степен дадена машина е за препоръчване пред друга. Що се отнася до съвременните климатици този коефициент би трябвало да е поне 3 и достига до малко повече от 5
Що се отнася до вас колкото коефициента на вашия климатик е по висок толкова цената на отоплението с климатик ще бъде по-ниска, т.е ще платите по-ниска сметка за ток.
От горното не трябва да оставате с впечатление че климатика е перпетум-мобиле- изразходва 1 кВ и произвежда 3.5 кВ. Напротив всеки климатик следва строги и прости физични закони и единственото което прави е да премества топлина от едно място на друго. През зимата обратно- взема се топлина отвън и се вкарва вътре, вярно че е трудно да повярва човек, но при -10 ° C има достатъчно топлина за затопляне на апартамента- всъщност от гледна точка на физиката до -273 ° C все още има някаква топлина,колкото и малко да е тя.
Когато трябва да се означи ефективността на климатика в режим на охлаждане се използва коефициента EER (Energy Efficiency Ratio). Стойностите на този коефициент доста често се смятат по два различни начина и това е предпоставка за евентуално объркване. При първия начин отдадената мощност в BTU се разделя на консумираната електрическа мощност във ватове. Така за климатик с мощност 12 000 BTU който консумира 1200 вата EER=10. Втория начин, който е по разпрозтранен в Европа и България е подобен на начина за изчисляване на COP: отдадената мощност измерена във ватове се разделя на мощността консумирана от мрежата.

http://en.wikipedia.org/wiki/Coefficient_of_performance :wink:
Тани - модератор
marian1 написа:
По точното прецизиране на температурата. По конвенционалните поради спецификата им, се излъчва по топъл въздух дори когато не е необходимо, от толкова топъл въздух - следователно колкото е по топъл въздуха по големи са и топлозагубите - няма да повтарям принципа обяснен с автомобила и инерцията - но май е най-точният, за общи приказки!
Не ми отговори какво става по нанадолнището на автомобила! Докато инвертора работи и изразходва енергия , то конвенционалния е спрял и не работи ! Ако един инвертор работи денонощно на 1000W , а един конвенционален работи 12 часа на 2000W и 12 часа почива, кой от двата е по-икономичен?
1115 - специалист
Е точно в този пример е ясно - инвертора е по икономичен, защото другия има загуби от пуск и те не са малки.
1. Маслото докато загрее - колко киловата са нужни?
2. Пусков ток - висок.
3. Докато достигне оптимални параметри - 2...3 мин.
4. Всичкото това умножено по 12....20 пъти за 12 часа работа.

Ето от къде идва икономията.

Забравих да спомена, но не съм сигурен - май някой климатици имат нагревател в компресора за да топли маслото.

Ето една друга задача:
Инвертор работи 24 часа на 1000w
Конвекционалката също работи 24 часа на 1000w

Кой е по икономичен ?
Отговора е втория - няма загуби в управлението.
Тани - модератор
Не знам аз ли бъркам нещо , но може ли да изстине маслото за десетина -двадесет минути? Най-много толкова спира климатика в не много студено време , а в по-големите студове още по-често. Маслото ще е студено според мен, само при първоначалното пускане и след обяд, ако слънцето е напекло през деня през прозореца и е повишило температурата в стаята над зададената на климатика.
1115 - специалист
Е никой не е казал, че от там идва най-голямата икономия, но все пак и това е фактор. Ако минутите са 10..20, то пусковете са 30...40 на денонощие.
Да приемем, че за да загрее и влезе в режим климатика са нужни 2 мин (смятам че е повече времето, но все пак...) и го умножим по броя пускове - примерно 15 (смятам че и те са доста повече) = > 2 х 15 = 30мин => 1/2 час по 2kw - 1kw повече ток от инвертора.
fikata - майстор
Мда.Всичко написано досега в петте страници не се приема,защото една жена каза:инвертора гълта повече ток. :-D
marian1 - майстор
Колеги обръщам внимание на незнаещите - има коп на топло, има коп и на студено, има и усреднен коп - който е разлика межу двете!
Ако случайно някой не вярва - ще му кача снимка!
fox_vt - майстор
Гледам тука още се крепите за побърканата идея за вискозитета на маслото :lol: и искам да споделя обещания тест.Конвенционален климатик Осака срещу инвертор Хитачи и двата 9 ки.Теста е за вискозитета на маслото климатиците са стояли цял ден изключени.Свързва се ампермер към осаката задават се 30 градуса и се включва-няколко минити мислене без консумация,след тва се включва компресора с ток 2,9А постепенно се покачва до 3 и нещо и започва да работи и вътрешното тяло.След няколко минути работа тока е 4,5А и тогава се задава температура 18 градуса.Климатика продължава да работи няколко минути и спира без да има консумация.За съжаление нямах повече време да се занимавам,време на теста към 16 часа външна температура към 10 градуса и външното тяло е на север в абсолютна сянка.Същия тест за хитачито в 19 часа външна температура 1 градус и 30 градуса настроена температура.За около 30 сек няма консумация и след тва се вкл компресора и тока тръгва от 0,3А и плавно се покачва в рамките на няколко минути до 4,3 А,работа още няколко минути и намаляне на 18 гр,ампермера моментално пада на 2А и след малко заковава на 1,75А.Изключване и консумацията спира моментално задаване на 22 градуса и пуск отново и тръгва от 0,3А и увеличава до 1,8А и край на теста за днес :mrgreen:
Не претендирам че теста е показателен защото климатиците са с разлика в годините към 5-6 години,различни марки и различен ценови клас.Конвекционалния му дават по табелка 1кв консумация на топло + 1,5кв нагревател някакъв.Инвертора 880 вата на топло,и при двата напрежението 232 волта.Това от мен вие си правете изводите ама тва за маслото го забравете щото тогава когато то стане толкова гъсто че да влияе то копа ще е вече мечтан блян както и топлото.
Това което ми направи впечатление е плавното покачване на консумацията на конвекционалния,или има регулатор на оборотите или първоначално налягането на фреона е ниско и с покачването му се покачва и консумацията.Това ако е така би трябвало да се наблюдава същия ефект и при обикновенните компресори за въздух.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 43

Тема "Кое прави инверторните климатици по-икономични?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: