• 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Mapek - специалист
Ти можеш да ни казваш, че правиш едно и да правиш съвсем друго. Ако искаш да ти помогнем обаче би трябвало да се придържаш към условностите. "Начало" и "край" са условни, но приети веднъж трябва да са безусловни. Буквално най-добре да им залепиш с тиксо (на синята, зелената, червената и сивата) букви "н" и "к" - условни начало и край на намотките и на скиците да ги отразяваш. Предвид ентусиазма ти за проби, ще разберем, може би къде се случва грешката.
valentin112 - специалист
bulhomes2 написа:
Ами аз затова питам - дали въобще могат да се сумират кондензатори.

За последователното връзване ще се съглася, че има смисъл да се пробват и долупосочените варианти, само ако намотките имат определено "начало" и "край", тоест ако има значение за работата коя страна на намотката е "вход" или "изход" за тока. В противен случай не виждам къде е грешката на моето свързване. Това, че на чертежите съм разположил синята под червената няма никакво значение. Можех да сложа синята над червената и да покажа резултатите така. Тогава на схемата ми изгледа щеше да бъде така, както го искаш.
Прикачен файл:
Posledovatelno.jpg
Прикачен файл:
Posledovatelno2.jpg
Прикачен файл:
Posledovatelno3.jpg
Бах м....у въпрос...Арт не ти ли го обясни?
bulhomes2 - майстор
Точно затова схемата ми с последователно свързване на чертежите изглежда объркана. Защото държах да покажа ТОЧНО как съм правил експериментите.
valentin112 написа:
Бах м....у въпрос...Арт не ти ли го обясни?
Не те разбрах!
Draganov - специалист
Малко пропуснах темата.На охлюва в службата е трифазен двигател "Тетевен",с 3 извода,по 300 ома м/у всеки 2.
Пробвай свързване-едната намотка в 220в. другата паралелно на нея,но през кондензатор.Ако на завърти,размени краищата на едната.
Ако някой е дал такова мнение,да извинява,не можах да изчета всички постове.
bulhomes2 - майстор
Благодаря за желанието все пак.

Минава ми една идея. Какво би станало ако захраня двете намотки с 2 различни фази от трифазния ток и обща нула?
lecki - специалист
На схемата с 1 мкФ сложи трите по 1 мкФ паралелно и пробваи,
ако не стане обърни едната намотка.
kam34 - специалист
bulhomes2 написа:
Благодаря за желанието все пак.

Минава ми една идея. Какво би станало ако захраня двете намотки с 2 различни фази от трифазния ток и обща нула?
Ще стане че ще тръгне и без кондензатор, щото двете фази са дефазирани на 120гр. Целта на кондензатора е точно да дефазира тока в двете намотки на еднофазен двигател на около 90гр. На две фази ще тръгва по сигурно отколкото с кондензатор, но това не е решение, няма такова стандартно свързване на две фази.
bulhomes2 - майстор
То и аз не съм чувал за "двуфазен ел двигател", но пък каво ми пречи да пробвам? Тъй или иначе отиват накъм смяна с други тез вентилаторчета. Не ми харесва как духат сега. В сравнение с трифазните ми опити...

...обаче ми минава през ума и да отворя пак моторчето, но откъм кабелите, за да проверя дали пък няма изкъсо изрязани кабели на още 1 намотка....
kam34 - специалист
Е чак такава гавра не ми се вярва да има :lol: Май най добрия вариант е да си вземеш други вентилатори разгледай този сайт http://www.mmotors.bg/ и по специално тези http://www.mmotors.bg/bg/products/%D0%9 ... D0%9E.html
bulhomes2 - майстор
На двете различни фази тръгнаха чудесно. Духаха доста силно. В началото изобщо не загряваше, обаче след 25 минути вече почти пареха. Остана да пробвам как ще се държат на монофазно връзване с малкия кондензатор и на двуфазно с намалени обороти с кондензаторите по схемата на lecki.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Тема "Нормално ли е една фаза и нулата да са в контакт в 3ф мотор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: