• 1
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 103
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
stivemaster - майстор
Е за такъв отговор си мислех колега MrMurdjo , БЛАГОДАРЯ МНОГО !!! Точно такова действие очаквах от MACH3, защото то е логичното и такова изпълняват специализираните контролери. Искам да разбереш че не мога да променям схемата на задвижване и затова се стремя да не обръщам внимание на мненията в тази насока.
От друга страна си мислих че ще получа подкрепа в тази насока (виждаме че и разработчиците на мача са отишли в тази посока) пък получавах насоки единствено за това което не питам.
Извини ме ако съм те обидил ,пак благодаря за ценния отговор .Гледах обстойно упътването и на английски и на руски и не видях този абзац.
MrMurdjo - майстор
Лично аз, а и не видях и при другите, не съм настоявал за промяна на избраната кинематика на задвижване. Напротив, при портал с голяма дължина синхронното задвижване от двете страни е най-доброто решение. Съветите бяха за известни допълнения към вече избраната с оглед да се избегне необходимостта от постоянно следене на перпендикулярността на портала и притесненията, че може да се разцентрова по време на работа.
За мен тези притеснения са необясними, още повече че става дума за плазмено рязане, където няма значителни усилия, които съществуват при механично рязане. Особено когато инструментът е по-близо до края на портала, се получава голямо рамо и сила на усукване с приложна точка местоположението на инструмента. При неконтактна работа този проблем би трябвало да не съществува.
Неотдавна ми се наложи да направя антистатични оплетки на маркуча на аспирацията и да заземя всичко - циклона, маркуча, шасито, защото при рязане на диелектрични материали се натрупва значителен електростатичен потенциал. Една само искричка, прехвръкнала от ръката ми, когато посегнах да пипна пулта за дистанционно управление, извади от равновесие цялата електроника и срезът тръгна по случайна пътека, завършвайки със счупен фрезер. Затова говорех за повече внимание на защита на управлението от смущения. Те, а не механични причини, могат да станат причина за изпускане на стъпки и объркване на синхрона на движение. Не съм работил и нямам достатъчно познания за плазменото рязане, но от каквото съм чел, там смущенията са много важен фактор, поради естеството на създаване на плазмения факел.
alien - специалист
аз също бях за синхронизирани краища но явно проблема бил с каквато и да било промяна....
обикновено когато човек сам си прави нещата се оглежда и подобрява в движение, но когато други вършат работата е трудно да се въвеждат промени в движение
stivemaster - майстор
Да прав си и поради тази причина съм се спрял на източник и шланг с контактно палене, което почти не прричинява излъчване ,не е като безконтактното с високочестотно излъчване. Ще замася всичко пък да видим .Проблемите заради които се притеснявам за изпускане на стъпки са че, при рязането се отделят газове които наслагват постепенно слой върху зъбните рейки и те постепенно вдигат съпротивлението на търкаляне с пиньоните и ако изискваш максимална скорост на движение постепенно за постигането и се изисква по голямо усилие и така може да изпусне стъпки.
Това веднага се вижда на плотерите даречем ако изрязвайки окръжност краищата и не се срещнат.
Аlien какво ми казваш колега, изобщо не разбрах извинявай.
alien - специалист
до тук 2 неща казах та не знам кое не си разбрал....
първото - че също бях за синхронизирано задвижване на 2та края на портала, но с механична твърда връзка задвижвана от 1 двигател
и второто - относно чуденката на мурджо, че невъзможност за въвеждане на каквито и да било подобрения се получава когато един (или няколко) правят някъде машината а друг пита тук във форума, дори питащия да получи по добра идея, правещия може да не я приеме щото той не е питал изобщо и му е писнало от акъли, или ако са няколко правещите вече е късно да се синхронизират
а когато питащия и правещия са един и същ човек тогава всяко подобрение може да се приложи в движение
stivemaster - майстор
Аха ясно, ами ако смяташ че не съм те разбрал, като ми го изчегърка в мозъка това за синхронизирането с ос и ангренажни ремъци ,не се притеснявай прочетох го към осемдесет пъти и те разбрах.
После, този който прави машината съм аз и кое е най добро като задвижването си го решавам аз. Имах нужда само от уточнението което направи колегата MrMurdjo, защото проекта ми се основава на използването на MACH3 за управление .Ако можех да ползвам друга специализирана и вече платена програма, то задвижването щеше пак да е така, но щях да съм сигурен как действа програмата , в случая с MACH3 не бях сигурен.
Преди да се захвана анализирахме схемите за задвижване и най проста и ефективна е тази като пантограф използвана от българските Ред стил ,Микростеп ,Есаб ,Койке и т.н. с един мотор само от едната страна на портала.От другата страна има само опора и лагер за да се търкаля по другата релса. Отклоненията са минимални но е по добре релсите да са по високи от масата ,което при нас е нежелателно. Така решихме схемата да е такава ,тази е и най разпространената изобщо схема в разкройните машини с плазма и газопламъчно ,така че край това е положението.
Няма смисъл да се държиш така сякаш не разбираш че има и други решения . Аз оценявам усилията ти и убедеността ти ,ти също трябва да уважаваш моята ,на разбора ще разберем дали съм имал основания.
alien - специалист
ами много се радвам че най после на осемдесетия път се разбрахме :)
а тип "пантограф" не е никак проста, тъй като трябва механиката да е десетки пъти по здрава от нормалното (ако някой го е грижа разбира се)
за това всичко трябва да се обмисля а не да се гледа коя фирма какво правила за търговия... ако опре някъде осрещния край и изкриви всичко на хармоника - клиента е виновен - той си плаща ремонта

вярно че плазмата няма сили на рязане, но щом ще се мота наоколо мотокар, който може да удря тук-там .... сериозно бих се замислил какво да правя - машина за работа, или машина за търговия... от това ще зависи колко често ще залягам с електрожена да закърпвам набързо щото поръчката закъснява
MrMurdjo - майстор
stivemaster написа:
.... при рязането се отделят газове които наслагват постепенно слой върху зъбните рейки и те постепенно вдигат съпротивлението на търкаляне с пиньоните ....
Това специално мисля, че няма как да се случи. Двоиките според мен ще се самопочистват при работа. Наистина нямам идея колко бързо и колко дебел слой може да се натрупа от отделяни газове, но едва ли ще седи като циментиран по повърхностите.
Ако не е късно за промяна, рейките на AXYZ са обърнати надолу и са скрити под козирка. Пиньоните зацепват също отдолу нагоре с пружинен натяг за да могат да се отцепят, ако захапе нещо.
stivemaster - майстор
alien в първия абзац тона ти е абсолютно менторски и те представя в светлина която не ти прави чест.Даваш ли си сметка че това че съм питал нещо и ти чета отговорите и ти отговарям не значи че имаш по голям опит с тези машини и да ми пишеш така е доста смешно ?
Направи усилие и погледни за каква схема ти пиша, че се излагаш.Аз ще слагам трапецовидни направляващи 25мм с усилени танкети, два двигателя по 30 Nm всеки, директ драйф и 40Nm на ос X ,а пантографите обикновено са с направляваща от калибрована стомана и 6 лагерчета две отзад,две отпред и две отгоре и се задържа на направляващите от двигателя който е под рейката.От другата страна пантографа се търкаля направо върху боядисания профил релса . Двигателя им масово е стъпков Nema 23 с планетарен редуктор (с хлабина поне 15 минути) въртящия момент е от 45 до 60 Nm !
Освен това профила на пантографа трябва да е максимално лек за да няма инерционни сили, които да предизвикват камшични колебания.
Имам преки наблюдения върху два пантографа, на Ред стил и на Микростеп и двата изглеждат несериозно с тези евтини материали макар, че те и двете са правени за газорези и е добавян плазмен източник ,един вид няма нужда от голяма точност.


А по повод рейките колега MrMurdjo, отначало и аз така мислех да ги сложа, но ми се видяха много тежки двигателите (12 кг всеки) а те ще бъдат завити за подвижна планка която се държи на шплентован болт от едната страна и на още един болт с пружина от другата страна. Този който го държи притиснат към рейката.Не ми се иска да виси отстрани двигателя, на тези два болта и ще ги сложа отгоре .Така рейката ще е отгоре легнала, със зъби стърчащи отстрани, за да не може нещо да падне между тях и да остане там.
alien - специалист
не съм ментор на никой, просто за 2 страници 2 пъти ги даваш за пример въпросните фирми и пантографи... но не съобразих че ти също може да правиш нещо за търговия :-D сори за което
а иначе имам способността да забелязвам и поправям кусури... и някои хора се дразнят ако някой им говори за кусури :) та даже и някои изпадат в крайности като да отричат очевидното... за тва - няма кусури, няма нужда от развитие, всичко е супер :)
на мен може малко да ми пречи това - трудна комуникация с един определен тип хора, никога нищо не стига до краен и завършен вид защото вечно се подобрява, но за сметка на това уча в пъти повече неща от колкото други движещи по пътя на пренебрегването и отрицанието в името на самодоволството
но няма значение, ако за всяко изречение ще се разбираме след 80тия път... по добре да изчакам крайния резултат, май няма смисъл да се напъвам :) то който е почнал така или иначе ще си го направи :)
успех :)
  • 1
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 103

Тема "CNC електроника, управление на стъпкови и серво мотори" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: