• 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
vrangelov - специалист
PolluCom C, който е с вграден осезател за връщащата вода е много подобен на твоя - с един изнесен датчик. Ако не се лъжа PT 500. Ако смяташ, че това упътване ще ти свърши работа, мога да ти го преведа, но като цяло пише това, което написа kuuuuuul.
Никъде не срещнах да пише, че толомерите са за БВГ.
kuuuuuul - майстор
Като се замислям всички топломери които съм виждал са били с два изнесени датчика,да не би при тебе да са го отрязали :? Моя е PolliCom C/E и има изход за импулс.Трябва да покаже две температури и разликата м/у тях.То без делтаt какво ще смята :?

Прикачен файл

топломер.jpg
lov - майстор
При мен пак заваля и ме изгони и се прехвърлих в гаража. :)
Грешката е моя, за втория осезател сте прави. Явно съм се заблудил като съм натискал бутинчето и съм си помислил че е едно и също показание. Бутончето е едно гумено и лесно лъже а и батерийката е пред заминаване и дисплея едва се чете даже се чудя на снимката как се вижда.. Горния панел наистина е сваляем и отдолу има навит към 60-70см кабел за да може явно да се изнася на лицев панел. Но на пръв поглед не можах да видя как се разглабя за да му сменя батерията. Нещата стоят като нераглобяеми със завалцоване. Но това ще го мислим няма невъзможни неща. А и няма да е за търговско мерене та всички методи са позволени. Хубаво би било да се нулира и ако някой е прочел нещо някъде да свирка. Имаш ли информация за буксата. И моя има някаква нестандартна под гумената капачка от страни.
Относно за БГВ съм се заблудил заради един подобен монтиран в една квартира. Беше си боднат точно като водомер и гилзата за осезателя след него. По него се плащаше топлата вода и когато температурата и паднеше някъде под 30 градуса не отчиташе никакъв разход. Тоест изстиването в тръбите си беше за сметка на доставчика. Е то какъв доставчик щото котела в мазето и бичи на нафта. Но нещата така направени защото си плащаш само това което си изразходил.
Та при тази ситуация с двата датчика нещата стават доста по лесни за отчитане. Ще го бодвам на изхода бойлера за по лесно. Иначе трябва да точа антифризи и да влача после с тубите до покрива. :)
kuuuuuul - майстор
Бързай с батерията,веднъж загасне ли,край.При смяната с две батерии, така че да не остане без захранване в нито един момент.
vrangelov - специалист
kuuuuuul написа:
Като се замислям всички топломери които съм виждал са били с два изнесени датчика,да не би при тебе да са го отрязали :? Моя е PolliCom C/E и има изход за импулс.Трябва да покаже две температури и разликата м/у тях.То без делтаt какво ще смята :?

Твоят най-вероятно е PolluCom E, който е с два изнесени осезателя, а на lov ми прилича на PolluCom C, който е с един вграден и един изнесен осезател. Във фала PolluCom C е даден като резервна част, но в интернет излиза и като пълноценен топломер.
sashot - специалист
Ще си позволя да използвам тази тема, не съвсем по същество, за да не зацапвам форума с отделна.
От няколко дни ме човърка един въпрос, относно термодатчик за колектор в ДрейнБек система. Какъв трябва да е той?
Сигурно въпросът е дискутиран вече, но на мен ми е убягнало. Какво имам предвид?
Когато бойлерът е напълно загрял или няма ток или нещо друго, поради което в колектора няма вода, а слънцето си пече здраво, температурата на датчика може да се покачи до меко казано "неприемливи" стойности за полупроводниците.
Какви датчици използвате? Платинови, които издържат до над 400 градуса? Обаче те са аналогови и при по-дълъг кабел...? Или и с полупроводниковите няма проблем? Или има друго решение.
Large - специалист
sashot написа:
Ще си позволя да използвам тази тема, не съвсем по същество, за да не зацапвам форума с отделна.
От няколко дни ме човърка един въпрос, относно термодатчик за колектор в ДрейнБек система. Какъв трябва да е той?
Сигурно въпросът е дискутиран вече, но на мен ми е убягнало. Какво имам предвид?
Когато бойлерът е напълно загрял или няма ток или нещо друго, поради което в колектора няма вода, а слънцето си пече здраво, температурата на датчика може да се покачи до меко казано "неприемливи" стойности за полупроводниците.
Какви датчици използвате? Платинови, които издържат до над 400 градуса? Обаче те са аналогови и при по-дълъг кабел...? Или и с полупроводниковите няма проблем? Или има друго решение.
Аз ползвам полупроводникови и съм на тръни. Лимита по документи е 125 градуса, а аз вече , поне веднъж съм го прекрачвал, дори с малко.
При мен комуникацията е цифрова и се налага използване на такива датчици. Проблема е че производителя не позволява на други произвидители да използват протокола, не е ОТВОРЕН.
Ако можех да си направя сам програма за системата, бих ползвал това:
MAX31855
Изображение

Работи като АЦП с К термодвойка -
-200°C до +1350°C е резолюция 0.25 градуса !!!

Единствения проблем е че протокола, начина по който се интерпретират данните, не е като на сензорите, които аз ползавам DS18B20, и не са взаимнозаменяеми.
Май вече писах че ще мрънкам да бъде включен като опция, но не искам да ставам нахален.

Според мен, това е идеалния избор за датчик, в комбинация с екранирани кабели, би трябвало да е вечен.
В тая връзка, моите датчици мисля да ги подменям всяка година, за всеки случай. Или поне тези, които са изложени на температури над 80 градуса. В най-лошия сценарий - 8 бройки. Или ще ги въртя, на различни места... да доживеем.

За изцяло аналогови приложения, гледам че се ползва ПТ1000, а обхвата: -40°C ÷ +250°C , ама "шума"... по жицата...
Zoro5 - специалист
Аналоговите датчици не ги бърка шума по жицата ,защото може да се слагат "зверски" филтри - и без това температурата се променя сравнително бавно (за много секунди). При цифровите няма как да сложиш филтри и всеки проникнал по-голям импулс може да ти сбърка комуникацията.
При по-високи температури може да не изгори самия сензор , а по-скоро материалите около него - изолацията на кабела, запечатващите смоли и дори тинола за запой, който се топи при 180оЦ. Просто конструкцията на датчика трябва да е "по-желязна".
sashot - специалист
Large написа:
sashot написа:
Ще си позволя да използвам тази тема, не съвсем по същество, за да не зацапвам форума с отделна.
От няколко дни ме човърка един въпрос, относно термодатчик за колектор в ДрейнБек система. Какъв трябва да е той?
Сигурно въпросът е дискутиран вече, но на мен ми е убягнало. Какво имам предвид?
Когато бойлерът е напълно загрял или няма ток или нещо друго, поради което в колектора няма вода, а слънцето си пече здраво, температурата на датчика може да се покачи до меко казано "неприемливи" стойности за полупроводниците.
Какви датчици използвате? Платинови, които издържат до над 400 градуса? Обаче те са аналогови и при по-дълъг кабел...? Или и с полупроводниковите няма проблем? Или има друго решение.
Аз ползвам полупроводникови и съм на тръни. Лимита по документи е 125 градуса, а аз вече , поне веднъж съм го прекрачвал, дори с малко.
При мен комуникацията е цифрова и се налага използване на такива датчици. Проблема е че производителя не позволява на други произвидители да използват протокола, не е ОТВОРЕН.
Ако можех да си направя сам програма за системата, бих ползвал това:
MAX31855
Изображение

Работи като АЦП с К термодвойка -
-200°C до +1350°C е резолюция 0.25 градуса !!!

Единствения проблем е че протокола, начина по който се интерпретират данните, не е като на сензорите, които аз ползавам DS18B20, и не са взаимнозаменяеми.
Май вече писах че ще мрънкам да бъде включен като опция, но не искам да ставам нахален.

Според мен, това е идеалния избор за датчик, в комбинация с екранирани кабели, би трябвало да е вечен.
В тая връзка, моите датчици мисля да ги подменям всяка година, за всеки случай. Или поне тези, които са изложени на температури над 80 градуса. В най-лошия сценарий - 8 бройки. Или ще ги въртя, на различни места... да доживеем.

За изцяло аналогови приложения, гледам че се ползва ПТ1000, а обхвата: -40°C ÷ +250°C , ама "шума"... по жицата...
Това, което си показал като желано, според мен е правилният вариант. Аналогов, практически всетемпаратурен датчик и отделен, разположен наблизо, електронен модул, който да преобразува сигнала му в цифров, а значи и устойчив на смущения по жицата, сигнал, изпращан към контролера. Ще поровя да вида какво пише за този датчик, най-вече за протокола, който ползва. Едва ли е нещо кой-знае какво. Някаква подобна идея имах аз, когато подхвърлих идеята за качването на едно PicoIP на покрива, близо до датчиците, и свързването им към него (а защо не и някакви изпълнителни устройства. А самото то, от своя страна да комуникира по IP протокол към контролера (контролерите). Но вече си мисля, че може да стане и по друг, по-прост, по-евтин, макар и не толкова универсален начин.
Четох внимателно, доколкото можах, написаното от украинеца, вкл. във форума на сайта му. Категорично отказва да сподели сорса на софтуера си и с право, човекът си пази нишата, която сам си е създал, а от там и шансовете за каквито и да е модификации на софтуера му от друг са минимални. Не че машинните кодове от hex-файла не могат да се рекомпилират обратно, но полученото ще е асемблерски код, който няма кой да чете и разгадава в тези обеми. Още повече, че е получен от C-компилатор, а не писан на ръка на асемблер. Т.е. всичко трябва да се пише от нулата. Самият той споделяше някъде, че става дума за няколко десетки хиляди програмни реда, което на пръв поглед изглежда страшно, но всъщност не е кой-знае колко, предвид това, че вероятно част от редовете му съдържат една-единствена команда или дори само "{" или "}". Още повече, доколкото разбрах, самият той не е профи в програмирането, което означава че програмата му е далеч от оптимума, вкл. като обем (някакъв програмист във форума му предлагаше да репи проблема с паметта, като понамали обема).
Аз почнах по малко да чета "С"-реализацията на Ардуиното, няма да ми е проблем да пиша на нея, но е въпрос на още четене и ровичкане, относно спецификите на работа с отделните устройства и библиотеки. И естествено въпрос на време да се пише и тества софтуера. Но като цяло съм навит да се захвана. Изобщо в главата ми се върти идеята за проект за форумна разработка на контролер на някаква такава елементна база с модулна архитектура и с отворен код, така че всеки да може да си го доизгражда, според своите изисквания и възможности. Мисля, че има смисъл от подобно нещо, още повече, че цената на хардуера на една доста добре развита система ще е съизмерима, (ако не и по-ниска, при това дори и при индивидуално поръчване на дребно на модулите от Китай), с цените на ниския клас диференциални термостати. (Не че съм любител на "поглеждането в чуждо канче", но правете сметката с какви печалби работят производителите на контролери... да са живи и здрави, разбира се, могат - правят.)

Хвърлих едно око на MAX31855. На прима виста цената, която видях ($ 5-10 за брой) не е никак вдъхновяваща. Вероятно, защото чипчето си е на Максим а бай-китаец още не го е клонирал и започнал да произвежда в милионно-милиардни тиражи. За тези пари, че и за по-малко, може да се сложи някое клонче на малко Ардуино, с накичени по него различни датчици, което да праща на батко си контролер данните в цифров вид по някакъв дори и елементарен шумозащитен протокол. Още повече, за нашите цели не е необходим нито този свръх-широк температурен обхват, нито тази доста голяма прецизност в точността. Не че е лошо да ги има, разбира се, но цената... нито пък е нужна някаква свръхскорост. Да не говорим, че малкото Ардуино може да прави някакъв първичен анализ на данните, които получава и да разтоварва контролера, да генерира бързи аларми в случай на извънредна ситуация... изобщо да вдъхне някаква интелигентност в процеса.
Последна промяна от sashot на съб май 14, 2016 10:01 pm, променено общо 1 път.
sashot - специалист
Zoro5 написа:
Аналоговите датчици не ги бърка шума по жицата ,защото може да се слагат "зверски" филтри - и без това температурата се променя сравнително бавно (за много секунди). При цифровите няма как да сложиш филтри и всеки проникнал по-голям импулс може да ти сбърка комуникацията.
При по-високи температури може да не изгори самия сензор , а по-скоро материалите около него - изолацията на кабела, запечатващите смоли и дори тинола за запой, който се топи при 180оЦ. Просто конструкцията на датчика трябва да е "по-желязна".

При цифровите има протокол, който, като правило е шумозащитен с някакви контроли и смущението лесно се разпознава, а полученият грешен блок се игнорира... и се праща заявка за нов. Не че тези протоколи са някаква панацея, но все пак вършат като правило добра работа. Все пак е трудно да се сбърка високо с ниско логическо ниво и то системно. При аналоговите може да се получат системни грешки, при това от различен характер, които е трудно да се предвидят, а от там и корегират. Хайде инцидентните импулсни някак ще ги отсеем... например ако според датчика температурата рязко е скочила със 100 градуса за 5 секунди, ясно, че няма да му повярваме и ще изчетем значението отново, обаче ако заради това, че например кабелът се е намокрил или нагрял...или кой знае какво друго му се е случило и заради променените му характеристики данните от датчика започнат да лъжат системно с 25-30%? Тогава какво правим? Редовна (ежедневна, ежечасна, ежесекундна) юстировка на датчиците?
Според мен в случай на относително големи разстояния при това част от тях на открито, изборът цифров или аналогов датчик е предрешен, ако разбира се има ресурс да се работи с цифров, както е в случая.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14

Тема "Соларна инсталация - параметри" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: