Най - вълнуващия въпрос зимно време.
kalin72 - майстор
Що да е всички, аз графика не мога да покажа, засега, но като гледам температурата на котела, щото я имам изведена в кухнята, от часове си стои на 62-65 градуса, пък връщащата вода е 54-55 градуса.
Искам да кажа, изходящата ти и входяща температури според мен, са ниски. Направи така, че връщащата да е поне 55-56 градуса.
Последна промяна от kalin72 на вт яну 03, 2017 10:02 am, променено общо 1 път.
filmatoplo - майстор
Защо така нагоре надолу ,при мен всичко се мени само през 1 градус като се сменя през минута две .Ако имах диаграма щеше да е почти с прави линии .
kalin72 - майстор
filmatoplo написа:
Защо така нагоре надолу ,при мен всичко се мени само през 1 градус като се сменя през минута две .Ако имах диаграма щеше да е почти с прави линии .
Филма, и при мен би било почти само равна линия. Не мисля, че е нормално мощността да скача за 30 минутен интервал от 4 на 10 квт и после обратно на 4, и то на всеки 30 минути...
Ама Анди е пипал нейде, и е прецакал нещо...и тоя, дет му е продал котела, си е бил камшика и не иска да му помогне...щото системата му генерално е сбъркана.
andy_forresite - майстор
Всички с Торч имах предвид. Ние като зададем температура 60, горелката гони 60,0 градуса. Не работи на 5-6 градуса преди заданието както е при вас с натурелата. Нали така правех и аз - както средната ми е 7,3 кв мога да огранича на 8 и ще изкара права като магистрала. Температурите изход/вход ще се менят с 1-1,5 градуса (защото съм по термоглави а не по СТ) и тъй като се отчитат всяка секунда, графиката ще изглежда на вълни. Обаче вие не, не е правилно, ти ограничаваш котела...
Престараването и спадането на зададената температура е следствие от много степени, които се сменят бавно. За една минута мисля че сменя със стъпка 500 вата. Това е все едно натоварена влакова композиция с 34 вагона и два лакомотива да ускорява и забавя като се дава газ и бият спирачки - по същия начин Торч влияе върху корекциите на температурата. Реагира веднага, но трябва време докато реакцията се материализира. При вас горелката се изстрелва направо на трета. Смяната на трите плюс една предавка става като на скоростна кутия с два съединителя. През цялото време работи без достигане на температурата (0, 5, 10; 0, 4, 8; 0, 2, 5 ...). Тук ги достига във всички случаи и след това намалява, но горейки силно докато намали пламъка температурата е подминала заданието. После пък много е намалил, реагира веднага и докато ускори като влак температурата е спаднала 2-3 под заданието. И така.
Не бих задал на вентила 55, защото така ограничавам топлината към радиаторите. Логично е в студено време този вентил да е отворен на максимум - на 30° и тръбата след него да е студена на кокал. Тоест всичко към радиаторите и обратната от радиаторите в котела каквато ще да е температурата ѝ. А в топло време можем да ограничаваме с вентила - да слагаме 50-55-60 кой колкото си иска. Е да, ама с това отваряне докрай и моите ледени стени в котела ще се върне топла вода с много голям разход. Затова съм сложил 47 към котела и тя така си седи. Вече датчика, понеже изобщо не е чувствителен, показва 46,1; 46,9; 47,6; 45,9 ... 47,9 и това всяка секунда, графиката е накъдрена.
Staio1 - специалист
Не мисля, че е нормално мощността да скача за 30 минутен интервал от 4 на 10 квт и после обратно на 4, и то на всеки 30 минути...
Ама Анди е пипал нейде, и е прецакал нещо...и тоя, дет му е продал котела, си е бил камшика и не иска да му помогне...щото системата му генерално е сбъркана.[/quote]

Така си работи, не е пипал Анди, то не че има и какво да пипне де по управлението ние нямяме възможност за намеса, освен да го ограничим. Така си работи три градуса надолу три на горе получава се амплитуда от 6 градуса. Права линия се получава или когато е ограничен на мощност соято не е достатъчна и недостига температурата или когато работи на 3 киловата но ние имаме по-малки загуби в по-топлите дни.
kalin72 - майстор
Хубаво де, Анди, сега доволен ли си, горещи ли са радиаторите, в стаите постоянно ли е топло? Примерно 22-23 градуса?
timon_tg - специалист
ако искате да не модулира, задавате по висока температура от тази която може да достигне на зададена мощност или просто намаляте мощноста.
ето и пример при мен:

Изображение
filmatoplo - майстор
Сега следих при мен , температурата на изхода движи с градус ,а връщащата вода не мърда . Понякога се менят и степените , обаче при мен степен 2 пуска 2,1 секунда ,а степен 1 пуска 1,6 секунди .тоест са близки и затова няма големи амплитуди ,то и не е нужно .
andy_forresite - майстор
Чак 22-23 не е. Стоим на 21 и те много трудно се постигат по това време. Топли са радиаторите. В стаята ми е 500/2200 панелен. Не съм доволен заради скъпото гориво. Не съм за това отопление. И аз ако горях пелети от 140-50 лева щях да съм доволен. Цената рЕзко щеше да падне 2,3 пъти и щях да съм много доволен.

Тимон напипа правилния начин за експлоатация =D> Виждаш къде е средната, слагаш 1-2 кв отгоре и му показваш мястото. Тогава се получават правите линии. При мен това лавиране има положителен ефект защото пелетите ми не изгарят напълно и се застъпват порциите. Колкото и добре да можеше да се настрои подаването, въздуха и т.н. самите те не са калорични, палят се бавно, горят бавно ...

Разликата между моята и на другите всички вас системи е че моята е двутръбна. Някъде в нета прочетох, че при този начин загубите по тръбите са най-малки и това надделя. Отделно не ми се дупчеха толкова дупки и по-скъпо щеше да ми излезе. Да, обаче сега се получава загряване към спрени радиатори, т.к. водата се допира до ледена такава към неработещи радиатори и топлоотдаване си има, т.е. загуби на топлина от това съприкосновение. С колектор спирам крана и топлата си подминава студения щранг нагоре и ... не знам. Разсъждавам просто. Живот и здраве ще сложа друг котел на същото място в същите условия и ще видя.
шоп - майстор
andy_forresite написа:
Разликата между моята и на другите всички вас системи е че моята е двутръбна. Някъде в нета прочетох, че при този начин загубите по тръбите са най-малки и това надделя. Отделно не ми се дупчеха толкова дупки и по-скъпо щеше да ми излезе. Да, обаче сега се получава загряване към спрени радиатори, т.к. водата се допира до ледена такава към неработещи радиатори и топлоотдаване си има, т.е. загуби на топлина от това съприкосновение. С колектор спирам крана и топлата си подминава студения щранг нагоре и ... не знам. Разсъждавам просто. Живот и здраве ще сложа друг котел на същото място в същите условия и ще видя.

Анди, къде са тези загуби от тръбите, какви са? Хидравлични или термични?
Нали тези тръби са ти в помещенията, за какви загуби говорим?

Какво очакваш, че ще се получи като налееш още пари и смениш котела? И котел Херц за 20000 лв да сложиш положението ще се подобри с 2-3%. Нито ще намалиш топлозагубите, нито ще минеш на по-евтино гориво.

Разковничето според мен е направа на външна ТИ. Ако нямаш възможност за такава-поне вътрешна. Може да е на парче. Да кажем тази година на таваните-догодина на външните стени...

Една 5 см вата на тавана или 5 см фибран и температурата в тази стая се вдига с 2-3 градуса. Ще въртиш термоглавите в посока - :wink:
съответно и разхода на пелети е -
Последна промяна от шоп на вт яну 03, 2017 1:33 pm, променено общо 1 път.

Тема "Пелетен котел Torch, проблеми, настройки и ползване." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: