Всички имаме коли, нали ?
Значи проблема е следния: Зимно време когато заредя с повечко антифриз охладителната система започва да се губи вода. Първоначално мислех, че има някакъв теч или е издухала гарнитурата (губи се около 500гр на всеки 200-300км). Миналата зима лежахна тази кълка и доливах с цел да се затопли времето, та тогава да оправим нещата. Така или иначе не успях (през пролетта), обаче и теча спря (след март доливах вода). И така докато отново нереших да засиля с концентрат (та да стигнем поне -20 точка на замръзване). Сега отново почна да губи вода. Това, което е ясно е че не е гарнитура, какво е обаче. Възможно ли е тъй като топлинното разширение на водата и антифриза са различни да изхвърля през капачката?
Не знам каква е колата, но не мислиш ли, че е от радиаторчето на парното или нищо по парното. Лятото не го ползваш и за това не тече. А като застудее и го включваш.
Опита ли с тия добавки за охладителната течност, които спират течове. При теб обаче е доста голям и не знам дали ще помогне... Внимавай и какво взимаш, защото на мен от такава ми се е запушвало радиаторче на парно.
Всъщност, имаш ли навлажнени постелки на пода отпред? Запотяват ли се стъклата като работи парното? Ако е така - търси повредата по парното.
passat 1.8 е колата. Парното майстър, съм го разглобявал поне 2 пъти. Номера при него е, че независимо дали го ползваш или не водата циркулира през парното. Когато го ползваш отваряш въздохопроводите към купето през кутията на парното. Когато духа студено пак, но кутията на парното се шунтира.
Не знам дали ще помогна, но горе долу по темата. На бащата служебната кола попрегряваше и той реши да шлайфа главата (съответно нова гарнитура) и смени водната помпа и след това заспа този автомобил и започна да дърпа повечко :) Но така както разбирам при теб не иде реч за вдигане на температурата и извиране на водата (щот може и термостат да е) . Довечера ще го попитам по твоя проблем (ако не забравя) и ще пиша :)
Да през капачката винаги изхвърля това което е в повече . Разликата между мин. и макс. е много малка ...В повечето случаи се прекява с доливането и системата го изхвърля.

Имайки впредвид че пасаторите 2-ка имат лек "проблем" с охлаждането , т.к. нямат решетка м-ду фаровете .

В повечето случаи колите работят на 90-92 градуса , въпреки че термостата отваря на 87 градуса.

Лятото ако има лек теч , не може да го констатираш , щото се изпарява.

Зимата обаче , все пак сме с антифриз и и ако има теч остава една мазнотия ...не може да не се забележи.

Моя тече (капе) от питата ...периодично доливам RED HOT WELD ...има го по бензиностанциите , малко синьо шишенце за около 10 лв.

За 10 литра е не го слагай цялото , и не се притеснявай нищо няма да ти запуши ...като натурален сок е ....
takezo написа:
Моя тече (капе) от питата ...периодично доливам RED HOT WELD ...има го по бензиностанциите , малко синьо шишенце за около 10 лв.

За 10 литра е не го слагай цялото , и не се притеснявай нищо няма да ти запуши ...като натурален сок е ....


Стария лаф: Сложи му малко червен пипер и радиатора ще спре да тече :)
Не се лъжи да слагаш добавка за течове!!!!!
Първо ще ти изчезне парното- като го включиш на 2-3 степен и духа хладно. После ще почне да ти грее колата... споделям от опит. Смених и двата радиатора след такава добавка. Отлага някакъв филм там дето мине и влошава топлообмена!
От къде си сигурен за гарнитурата? Щото и аз сменях скоро гарнитура поради същата причина "пиеше" от антифриза.
Обаче не шлайфах главата и сега го "повръща".
Другия понеделник ще "водя колата на доктор".
Тя е голфче 2 1,6 ЕЗ.
За гарнитурата съм сигурен, щото и зиме и лете щеше да пие. Аз все едно си карам (в км), та друго ще да е. Иначе и двата радиатора са нови (и големия и този на парното), парното не тече (както вече казах два пъти го сменях радиатора, вярно първия течеше, втория път обаче го обвиних без да е виновен). Щото се оказа че има някакъв теч на вода в купето. Но въпросния теч е само при дъжд и то при силен дъжд. (симптомите са като спукан радиатор и нещата се вързваха, ама не беше така). Иначе добавка не бих сложил. От първия радиатор на парното го разбрах - тази добавка наистина е направена ако се случи на път да се закърпи положението. Лошото е че запушва радиаторите (и дупките и циркулацията)
Иначе и аз се замислих за това дето казва Такезо, пасатите наистина дигат повечко градуси и затова дали антифриза не увеличава обема си повече :? Друга идея е термостата да отваря по-късно, но така би било и през лятото, та май не е.
Ако всико е ОК по пасатора ...провери , съединенията , О-пръстените на капачката на разширителния съд (трябва да се навива трудно) , и двата датчика(черен и син цвят) , горе на мотора .

Най често от тях губи вода. :roll:
Абе, хора! Вие да не си карате колите през лятото с вода и само зимата с антифриз?! :shock:

По темата: Domashen_maistor, да не би теча през тая и миналата зима да е случайно съвпадение и проблемът да не зависи от околната температура? Колко зими поред е така?

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Автомобили”