• 1
  • 2
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
kpacи - специалист
Здравейте
Имаме ел мотор от турбината на вътрешно тяло на климатик Самсунг. Оригинално електрониката прави три степени на оборотите на турбината. Бавни, средни и бързи. Искам да направя оборотите на турбината още по-ниски от бавните. Има ли някой идея как може да стане?
vanko68 - специалист
Намираш на платката кое е релето за най-бавната скорост. Вземаш от него 220 В ,като прекъсваш веригата към моторчето и ги вкарваш в платка за регулиране оборотите на дрелка или за регулиране на осветеност ( регулатор мощност) . От платката вече захранваш моторчето.Платките имат потенциометър за регулирането,с който можеш да променяш оборотите .
забележка-не е добре за компресора да работи с много малки обороти на вътр.вентилатор. Поради влошената кондензация зимата или изпарение лятото ще се товари компресора.Наблюдювай как звучи компресора и ако под някакви нагласени обороти забележиш бучене или друга промяна в звука на компресора,не продължавай с намаляване,а ги увеличи малко.
Аз в къщи съм с вътршно тяло на конвенционална 24ка и мога смело да кажа,че по този начин конкурирам всякакви Митсубишита и Дайкини.
Всъщност от поста ти не става ясно за какво ще го ползваш,но принципа е ясен.
kpacи - специалист
На платката с електрониката няма релета. Двигателя на турбината е асинхронен и този начин на регулиране на оборотите с регулатор на мощност не става. Трябва честотен инвертор за целта.
Включвам това вътрешно тяло от климатик на мястото на радиатор от домашна парна инсталация с вода. Целта на това намаляване на оборите което искам да направя е, за да се намали шума.
vanko68 - специалист
Всички моторчета на вентилатори са асинхронни,но с няколко намотки за отделните скорости.При теб има една намотка и метода с регулатора на мощност ( амплитуден регулатор) също ще стане.Ако на моторче за 220 в се подаде 150,какво ще стане според теб? Ще падне мощността и оттам оборотите.С честотен регулатор също става,но цената му е в пъти по-висока.
Можеш и да добавиш паралелно товарно съпротивление . Опитай в дом.условия с крушка 220 в/25-40 вт.Намаляваш силата на тока=намаляване на мощността=намаляване оборотите.
kpacи - специалист
vanko68 написа:
Всички моторчета на вентилатори са асинхронни,но с няколко намотки за отделните скорости.При теб има една намотка и метода с регулатора на мощност ( амплитуден регулатор) също ще стане.Ако на моторче за 220 в се подаде 150,какво ще стане според теб? Ще падне мощността и оттам оборотите.С честотен регулатор също става,но цената му е в пъти по-висока.
Можеш и да добавиш паралелно товарно съпротивление . Опитай в дом.условия с крушка 220 в/25-40 вт.Намаляваш силата на тока=намаляване на мощността=намаляване оборотите.
Ванко прав си
hygro - майстор
Намаляване на захранващото напрежение -> увеличаване на плъзгането -> прегряване на мотора. За специален или маломощен асинхронен двигател може и да не е непременно опасно, но в общия случай е фатално.
vanko68 - специалист
За 9 години с този метод нямам случай на прегрят мотор-те просто нямат никакво охлаждане и температурата му не зависи от оборотите,а от консумирания ток.Нагряват се нормално на 90-100°
hygro - майстор
Имаш още време да изгориш някой. Ниското напрежение е опасно за асинхронните двигатели. Справка - 1-ви курс електротехника - минимално напреженова защита...
tinalex - специалист
hygro написа:
Имаш още време да изгориш някой. Ниското напрежение е опасно за асинхронните двигатели. Справка - 1-ви курс електротехника - минимално напреженова защита...
Така си е.Пробвах без да искам дали помпа може да работи на 137 волта.Изгоря статорната намотка.За около 2 часа работа.Някакъв тупан беше ровил в трафопоста на селото.А иначе вибрационната помпа си я регулирам с тример за осветление.
vanko68 - специалист
hygro-отдавна съм се убедил,че написаното в учебниците не се отнася за практиката.В твоя учебник може да пише за мотори с принудително охлаждане,а в този случай не е така.Как моторчето,което съм описал ще прегрее?
tinalex- нали този тример за осветлението си е точно регулатор на напрежение.Виж в описанието му за какво иде реч.А помпата е изгоряла ,понеже е с принудително охлаждане с перката отстрани.При климите моторчето е капсулована кутия без никакво охлаждане-така е проектирано.
  • 1
  • 2

Тема "Управление на ел мотор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: