Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
ben84 - специалист
Да кажем че на данена машина има 1kW асинхронен двигател. Тази мощност е нужна само за старта а след това може да се справи и 100 ватов двигател.
Та въпроса ми е, дали ако направя система в която големия двигател само развърта до "Х" обороти а малкия се включва след това да ги поддържа, ще доведе до икономия? Или колко харчат един 1000 ватов АД и един 100 ватов при минимално натоварване?
Би трябвало някъде да има графики но не мога да открия, нямам и с какво да премеря на практика, та за това питам тук.
Въпроса ми на този етап е по-скоро принципен.
Поздрави!
lubomirlz - специалист
Явно става дума за големи инерционни моменти.
Един асинхронен двигател колкото по-малко го натоварваш толкова по-малко активна енергия ще ти консумира, но все пак има някаква долна граница при която и на празен ход да го пуснеш пак ще си консумира.
При асинхронните двигатели с накъсо съединен ротор консумацията на празен ход ако не ме лъже памета мисля че беше около 15% от номиналната мощност, понеже имаш загуби в медта , стоманата и от триене.
Justy - майстор
Колега, това са си две сериозни дисциплини - Ел. задвижвания и Автоматизация на ел. задвижванията. Как определи тези 100 W ? Прави ли измерване на въртящия момент на машината с динамометричен ключ? Правим, правим сами - ама донякъде :wink:
moimoimoi - майстор
:lol:
колега правиш прибързани изводи 1кв-100вата
измери тока по време на работа на този 1 кв двигател и ще видим колко е мощноста която изразходва по време на работа
а трифазен ли е? монофазен ли е?

да не забравяме че 1кв двигател има по солиден ротор от 100 ватов мотор, и тоя ротор като се развърти също спомага


а за да разбереш колко ти харчи 1 кв двигател на празен ход -демонтирай го от машината,мериш тока и смяташ-все пак е малко относително тока на празен ход-зависи от състоянието на лагерите,от номиналните обороти и т.н.
Последна промяна от moimoimoi на вт дек 01, 2009 10:21 pm, променено общо 1 път.
Virtuozo - специалист
Правилно! Първо разбери колко ток харчи твоя двигател когато машината вече се е развъртяла,след това от тази мощност извади мощността на малкия двигател,която ще е номинална и от останалата разлика ще разбереш колко енергия би икономисал за даден период от време.
Според мои съвсееееееем кръчмарски и аматьорски пресмятания при добри стечения на обстоятелствата може да спестяваш по 2 /два/ лева от ток на всеки 24 часа и то при положение че двигателя работи постоянно без да се изключва.
Според мен такава икономия дори възможна не си струва рационализацията и именно по тази причина завода производител не я е въвел на твоята ел машина.
Разбира се съотношението на двигателите 1000/100 вата може да е произволно написано от теб а в действителност да искаш да сваляш от 10 киловатов на 1 киловатов-тогава вече икономията би била далеч по-голяма,но аз не бих ти препоръчал да правиш подобен опит с подобна машина :wink:
Милен - майстор
Тоя филм не може да стане. Щом някой е изчислил че на машината е необходим 1кВт двигател, значи толкова трябва да бъде. Сигурно е предвиден и малък запас. Ако машинарията ти работи в някакъв облекчен режим най много да свалиш мотора с една степен от 1.1 на 0.75 но да намалиш мощноста 10 пъти на 100Вт е направо абсурдно.

Ако ти се занимава, може да пробваш следното: Слагаш една степен по малък двигател и мериш токовете в работен режим и по време на пусковия процес. Ако се развърти нормално и не се претоварва по ток може и да го оставиш. Но пак няма гаранция че след някой ден ако се претовари механично машината дали няма да изпуши по малкия мотор и тогава икономията ще ти излезне солена.
torbalan - Дървен философ
ако не ме лъже паметта - 1КВт е номиналната мощност на двигателя...
по време на пуск - тока, който дърпа (съотвено мощността) е по-голям...

така, че най-добре това с идеята за 100Вт двигател, да си остане в сферата на идеите... ;)
ben84 - специалист
Благодаря за мненията, приятели. Длъжен бях да попитам а вече и с чиста съвест ще се откажа от идеята.
Поздрави!
pavelari - майстор
Милен написа:
Но пак няма гаранция че след някой ден ако се претовари механично машината дали няма да изпуши по малкия мотор и тогава икономията ще ти излезне солена.
Стартовия ток нормално е 10-има пъти номиналния. Ориентировъчно е около 55-60А в случая - намотката на един такъв мотор е около 4..6 Ома и на практика имаме нещо като 220/5 [A] примерно...
При задвижването на тежки маховици имаме краткотрайна работа "при запънат ротор" което е свързано с едно продължително претоварване... Колкото по-маломощен е мотора, толкова по трудно преодолява този режим и ще ГОРИ. Освен това двигателя вероятно е проектиран със специална изолация на намотките за да издържат на режима.

При развъртане имаме голям спад в тока - и в някои случаи, се наблюдава нещо интересно - работа като генератор/консуматор с постоянна смяна на ролите :) това е заради инерцията - но зависи какво задвижваме - вск пак се доближаваме до работа на празен ход и ниска консумация .
Разбира се, това е само доп. инфо за интересуващите се
lz1wvm - специалист
Аз също съм на мнение,че няма логика да се превключват тези двигатели.Само един въпрос към ben84.Как смяташе точно да стане превключването от единия ел.двигател към другия.С някакъв съединител,ремък или....

Тема "Консумация на двигател :?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: