• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
valentino76bs - майстор
Имаме следната ситуация: камион мерцедес с два акумулатора 12 в ,120 а/ч свързани последователно единия акумулатор винаги здава багажа/изтощава се/,напрежението на клемите е 28 волта,как мога да разбера дали при динамото и елктронния регулатор всичко е наред и зарежда,ако е бензинов и откача клемите и динамото не зарежда ще угасне ама при дизела незнам как е....дайте идеи за отстраняване на проблема ....

при липса на задоволителен отговор може ли да преместя въпроса в раздел ''електротехника''
valmet - специалист
Здравей колега!
Никога не махай клемите на акумулатор,когато работи ДВГ :!: Може да направиш голяма поразия.
Ако искаш да провериш дали произвежда нормално алтернатора,замери напрежението на изходните му клеми с мултицет.Не трябва да зарежда по-малко от 13,8 V.По същия начин провери и на клемите на акумулатора.Хубаво е периодично да се почистват клемите на захранващите кабели,както и масата.
Според мен сбора на двата акумулатора от 28V е нормален заряд.
проблема може да е в много варианти-от клема до инсталацията,че дори и в някои акумолатор,първо се убеди че исталцията е изправна-динамо,релета..
следва клемите и кабелите,всичко трябва да е перфектно,има и контактен спреи,акумолаторите трябва да са с едни и същи стоиности и параметри.Както обясняваш проблема,моето мнение е,че проблема е в по :здравия: акумолатор,на практика тои е по слабия,но реално,обира тока и изтощава :слабия:,и оттам дава съмнение за инсталацията....същата работа като пакета при винтовертите,един здал елемент,вади от строя останалите
valentino76bs - майстор
eho55 написа:
проблема може да е в много варианти-от клема до инсталацията,че дори и в някои акумолатор,първо се убеди че исталцията е изправна-динамо,релета..
следва клемите и кабелите,всичко трябва да е перфектно,има и контактен спреи,акумолаторите трябва да са с едни и същи стоиности и параметри.Както обясняваш проблема,моето мнение е,че проблема е в по :здравия: акумолатор,на практика тои е по слабия,но реално,обира тока и изтощава :слабия:,и оттам дава съмнение за инсталацията....същата работа като пакета при винтовертите,един здал елемент,вади от строя останалите
Този акумулатор е трети за 5 месеца единия го откраднаха т.е. опитаха ама му изтръгнаха оловната клема и на боклука,а за другото неразбрах как единия по здравия изхабява по слабия....те са еднакви 12в/120 а/ч, само незнам стартовия ток дали е един и същ и на двата,днес чух и друга версия че се въртяли на 6 ,7 месеца,тока на ''утечка" е 0.2А незнам дали е малко или много незнам какво захранва тахометри и т.н. ......а другите работи ще ги почистя но ги гледах нямат никакви нагари и моста е здрав само не мога да видя динамото къде е свързано с шасито...
ditronix - специалист
моето мнение е,че проблема е в по :здравия: акумолатор,на практика тои е по слабия,но реално,обира тока и изтощава :слабия:,и оттам дава съмнение за инсталацията
:shock: :xplode: :megaeek:
Ако може,някой да ми го обясни това,като на тъпанар,защото явно съм такъв :?
Валентино,кога мериш напрежение на клемите 28V?Ако е при угасен или запален двигател БЕЗ консуматори-не хващаш нищо.Включи фаровете без да палиш и виж какво става с двата акумулатора-мери ги поотделно.Така както описваш случая е малко вероятно да имаш прекъснал мост,но пък кой знае?Колегите ти казаха да провериш и клемите.Много често оригиналните клеми се порецакват там,дето е кербован края на кабела-влизат боклуци,понякога и електролит и вътре почва една корозия-не ти е работа!Без консуматори напрежението е там,ама като палнеш фаровете-умира.Провери си кабелите и връзките по тях!И разменяй акумулаторите през известно време,въпреки че ми говориш за 24V инсталация.Няма да им навреди,и на теб също.
valentino76bs - майстор
ditronix написа:
моето мнение е,че проблема е в по :здравия: акумолатор,на практика тои е по слабия,но реално,обира тока и изтощава :слабия:,и оттам дава съмнение за инсталацията
:shock: :xplode: :megaeek:
Ако може,някой да ми го обясни това,като на тъпанар,защото явно съм такъв :?
Валентино,кога мериш напрежение на клемите 28V?Ако е при угасен или запален двигател БЕЗ консуматори-не хващаш нищо.Включи фаровете без да палиш и виж какво става с двата акумулатора-мери ги поотделно.Така както описваш случая е малко вероятно да имаш прекъснал мост,но пък кой знае?Колегите ти казаха да провериш и клемите.Много често оригиналните клеми се порецакват там,дето е кербован края на кабела-влизат боклуци,понякога и електролит и вътре почва една корозия-не ти е работа!Без консуматори напрежението е там,ама като палнеш фаровете-умира.Провери си кабелите и връзките по тях!И разменяй акумулаторите през известно време,въпреки че ми говориш за 24V инсталация.Няма да им навреди,и на теб също.
спокойно дитроникс..:)...и аз питах това, сигурно човека има нещо предвид но така написано не означава нищо...меря напрежението на клемите при пуснати къси светлини и 2000 оборота на мотора...другото ще го проверя...
valentino76bs - майстор
valentino76bs написа:
ditronix написа:
моето мнение е,че проблема е в по :здравия: акумолатор,на практика тои е по слабия,но реално,обира тока и изтощава :слабия:,и оттам дава съмнение за инсталацията
:shock: :xplode: :megaeek:
Ако може,някой да ми го обясни това,като на тъпанар,защото явно съм такъв :?
Валентино,кога мериш напрежение на клемите 28V?Ако е при угасен или запален двигател БЕЗ консуматори-не хващаш нищо.Включи фаровете без да палиш и виж какво става с двата акумулатора-мери ги поотделно.Така както описваш случая е малко вероятно да имаш прекъснал мост,но пък кой знае?Колегите ти казаха да провериш и клемите.Много често оригиналните клеми се порецакват там,дето е кербован края на кабела-влизат боклуци,понякога и електролит и вътре почва една корозия-не ти е работа!Без консуматори напрежението е там,ама като палнеш фаровете-умира.Провери си кабелите и връзките по тях!И разменяй акумулаторите през известно време,въпреки че ми говориш за 24V инсталация.Няма да им навреди,и на теб също.
спокойно дитроникс..:)...и аз питах това, сигурно човека има нещо предвид но така написано не означава нищо...меря напрежението на клемите при пуснати къси светлини и 2000 оборота на мотора...другото ще го проверя...


иии забравих да кажа ,че винаги се скапва акумулатора на който се ползва плюса.
имаше нещо за така на Фарадей,нещо беше в смисъл обратен ток,обръща поляритета,но не мога да се сетя точно сега 8-[
lov - майстор
Скоро попадах на подобна ситуация . Монтиран неправилно тахограф на 12V. За да работи постоянно часовника хванали + от първия им попаднал кабел а - от моста между двата акомулатора. В следствие на това се оказа че някакво реле или релета получават напрежение на намотките. Не се вторачвах чак толкова да гадая нещо за което аз не съм виновен. Но почти точно същата консумация се получаваше.
valentino76bs - майстор
eho55 написа:
имаше нещо за така на Фарадей,нещо беше в смисъл обратен ток,обръща поляритета,но не мога да се сетя точно сега 8-[
мисля че се бъркаш нещо,http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0% ... 0%B5%D0%B9
  • 1
  • 2

Тема "Въпрос относно заряда на акумулатор на камион." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: