• 1
  • 2
Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
ZEDYCUS - майстор
Стана един гаф с един двигател и при набиването на ремъчната шайба се оказах по як :roll: -отколкото умен и тялото се счупи. :? Та въпроса ми е ще мога ли да го заваря сполучливо(пуснал съм тема в Купува за същото тяло) за да стане достатъчно здраво да се използва отново. Имам право токов инвертор 100 ампера и електроди за чугун SUPER NI(Въй джанъм много скъпи 1,40лв броя). Имам и опит в заваряването, но не и с чугун. Как точно да процедирам при заварката за да не сгафя. Варианта майстор отпада или ще стане, или не. Поздрави.

Прикачен файл

DSC02136.JPG
peter_m - специалист
Трябва да се нагрее предварително
zimel - специалист
Според книгата " Заваряване и рязане на металите", която имам:

Електроженно заваряване на чугун. Особености при заваряване на чугун.

Чугун се нарича сплавта от желязо и въглерод, в която се съдържа от 1,7-4 % въглерод, 1-3,5 % силиций и 0,3 -1% манган.
Въглеродът в обикновения леярски чугун се намира предимно във вид на графит, разположен между зърната на сплавта.

Основните затруднения, които се намитат при заваряването на чугуна са следните:

1) Местното превръщане на зърната на графита в химическо съединение на желязото и въглерода- циментит, от което напластеният материал получава структура на бял чугун и шевът не се подава на последваща механична обработка. Това явление се нарича" отбелване" на чугуна и може да стане в напластения метал или в основния метал, нагрят до температура , близка до температурата на разтопяването . За отбелването на чугуна спомага изгарянето на силиция в мястото на заваряването,което облекчава отделянето на въглерода във вид на графит, а така също ускорява охлаждането на течния метал в мястото на заваряването.

2) При охлаждането на чугунената част, особедно ако тя има сложна форма, възникват значителни напрежения в резултат на неравномерното свиване , което предизвиква пукнатини в напластения и основния материал.

3) Сравнително ниската температура на разтопяване и бързото преминаване на чугуна от твърдо в течно и обратно,в резултат на което газовете не успяват да се отделят от метала и шевът често се получава шуплив. Това заставя да се извършва заваряването на чугуна само в долно положение.

4) Образуват се при заваряването ципи от много трудно топими окиси на силиция, имащи по-висока температура на стопяване, отколкото на основния материал.

Чугунените части в зависимост от техните размери и форма могат да се заваряват без и с предварително загряване.
-----------------------
Бел. на авт.
-----------------------
Според това, което аз съм учил , има няколко вида чугун и единия оттях въобще не подлежи на заваряване.

Пожелавам ти успех в ремонтните дейности.
ZEDYCUS - майстор
Мерси на колегите, които се включиха , поразгледах и други теми във форума за заварка на чугуна и утре ще се пробвам къде с майката, къде с чукане по шевчетата(туй го четох тук :-D ) пък каквото стане. :)
agj - майстор
Доста си го начупил този капак!Но не е невъзможно да се завари! Дано да не деформира след заварката!
Цена от 1,40лв. за електрод не може да се нарече скъпа има доста поскъпи електроди!Важно е електрода дали е за топла или студена заварка(знаеш ли какъв е ?) за да знаеш и как да процедираш преди и след заваряването.Освен това ако електрода е 3,25 ще големичък за това капаче!
Не знам защо изключваш възможността за майстор?
ZEDYCUS - майстор
Чука беше доста голям :wink: Нали сме направи си сам, колега :-D . Електрода е 2,5мм, но забравих да питам продавачката в Редко, то как да се сетя като не го знаех -топло студено. Ама тя дали ще знае, не се знае. :-D Ако се изметне съм се уговорил с един стругар да пусне една стружка. Електрода е тънко обмазан и пише Супер Ни, с червено е белязан.
sparow - специалист
Изобщо не мисли за струг, след като е вече заварено.Имах същия проблем с един капак на 2.2мотор на турбината на една пещ,отзаде откъм капака ,по незнайни причини/така го свалих за смяна на лагери/ се беше спукал точно през единия вътрешен болт и по цялата дължина до леглото на легера.Занесох го на най-добрия заварчик из региона горе в работата,обесни ми момчето ,че може и да не стане,демек да се спука пак.Хвана двете парчета на менгемето и ги прореза с флекса ,завари на къси шевове ,като го оставаше да се охлади и очукваше стабилно,за да олаби напрежението в метала.Дотук всичко-ок.Качвам обратно на мотора, и като стегам ,се спука :lol: тогава още неможех да заварявам чугун :lol: или по точно нямах електроди , а да се връщам пак при заварчика не вървеше, викам дано дръжи.
Като веднага след това направих един капак резерва ,ако тоя даде фира.Но вече се минаха 2-3години , и няма ядове.
Заварвал съм след това ,цялата задна част с ел.мотора на настолна бормашина,и нямаше никъкви ядове ,беше се откинал целия , и го заварих на 4места ,без никъкъв подгрев и така я купи човек от мене ,не съм чул да се е скъсала :lol:
Знам само че сивия чугун е заваряваем, белия-не,или поне не лесно.
crez - майстор
Много лъскав метал за чугун? :? Да не би това да е ЦАМ, тогава няма заваряване. Ако все пак го завариш много вероятно е да изметне тъй като имаш два фиксирани точни диаметра и при монтажа пак може да се счупи, а и може да нямаш съосност на диаметрите.
ZEDYCUS - майстор
Много лъскав метал за чугун? :? Да не би това да е ЦАМ, тогава няма заваряване.
Чучун е, фата го магнита. Бат Чефо ме е учил да гледам- хваща ли магнита, желязо е, не неръждавейка. :-D
gogotattoo - специалист
Иде ми друга идея - заварявай го сглобен и ако можеш го стегни с голяма водопроводна скоба - продават ги на метър, или с една две стеги; така и лагерът ще ти центрова системата - нали от даване на акъл глава не боли, ти ще заваряваш.... :-D А Ако стане и не закача никъде, направо ще го остави така, няма да му дадеш възможност да се изметне....

А за неръждавейката - не си точен, пробвай тая дето ти пратих :? Ако не я хваща магнита - не става за ножове =D>
  • 1
  • 2

Тема "Заваряване на чугунено лягерно тяло от ел.двигател ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: