• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Имам проблем с релето на компресора.Преди време като транспортирах хладилника,въпросното реле се "разкачи".След като го свързах наново компресора тръгна за миг и спря.Отворих релето и видях,че вътре е нагоряло,затова реших да го сменя с ново.При включването на хладилника,вече с новото реле,се появи лека искра,но въпреки това компресора проработи за миг нормално.След секунда започна да "бръмчи" по различен начин,сякаш по тихо.Спрях хладилника и реших да го пробвам след минута,две.При включването компресора отново не се чуваше да работи нормално.След малко се появи дим от релето и замириса на изгоряло.Отворих и новото реле.Вътре около намотката се беше разтопило.Каква може да е причината за това и има ли смисъл да пробвам и с друго реле?

Марката на хладилника е "Силезия",а релето е модел "РТК-X"-1,3А,220V.
Хладилника как го транспортира прав или легнал :roll:
Да вземе да качиш снимка на въпросното реле как си го "закачил" :? Така както представяш нещата "намирисват" на изгорярл компесор, но може би все пак си объркал "жиците" :cool:
За начина на транспорт също е добре да си кажеш :cool:
Хладилника го транспортирах легнал.Иначе за релето има два проводника-предполагам фаза и нула.Има ли значение тях как ще ги свържа към релето?
ivo911017 написа:Иначе за релето има два проводника-предполагам фаза и нула.Има ли значение тях как ще ги свържа към релето?

Такова ли е релето което се надява направо на компресора ?
Новото трябва да е със същия ампераж (1,3 А)
Изображение
hladnia написа:
ivo911017 написа:Иначе за релето има два проводника-предполагам фаза и нула.Има ли значение тях как ще ги свържа към релето?

Такова ли е релето което се надява направо на компресора ?
Новото трябва да е със същия ампераж (1,3 А)
Изображение


Да,релето е абсолютно същото.Новото е също 1,3А.
Нали си спазил посоката? То трябва да работи само право както е на снимката. Има и стрелка за тази цел.
Добре бе, hladnia, кажи на човека к`во да пра`и с тоя "Зил"! Стига го мъчи :-D
ivo911017 написа:Хладилника го транспортирах легнал.Иначе за релето има два проводника-предполагам фаза и нула.Има ли значение тях как ще ги свържа към релето?

Ето това е особенно важно на коя страна е лежал при пренасянето , ако тръбичките на компресора са били надолу са се напълнили с масло и при включването се създава неприятна маслена тапа на изхода която буталото не може да преодолее и мотора може да дефектира товари се защитата с пусковото реле :? Трябва да се проверят намотките на мотора и след това да се пробва с добро пусково реле и пак няма гаранция че буталото вътре не е заклинило :wink:
Те това му казват и в другия форум ... аз си мисля, че двигателя е претоварен в един момент /без да претендирам за познания в областта/. Хладния е професионалист, ма ни мъчи нещо? :?
  • 1
  • 2

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Електротехника”