• 1
  • 2
Водни помпи, хидровори, ВИК, канали зация и др.
L_G - специалист
Здравейте,

Имам следния въпрос и ще се радвма ако някой може да ми даде мнение:

Преди няколко дена се появи теч от разпределителния колектор на локалното ми парно(което е с ППР тръби с алуминиева вложка). Като проверих какъв е проблемът се оказа, че единия от крановете, които разпределят водата за радиаторите, се е прецякал и сълзи от оста на ръкохватката и от самият фитинг. Купих нов кран и фитинг и ги смених, като натегнах фитинга доста добре и съответно теча спря.

Дотук добре, но ето и къде идва проблема - Преди да затворя кутията реших да проверя и другите 5 фитинга. Оказа се, че бяха сравнително не затегнати и реших да ги натегна. Резултата беше плачевен......... 3 от 5 фитинга започнаха да сълзят/текат. Това, което ме интересува е дали идеята на тези фитинги в да не се натягат много и съответно моето затягане да е навредило.

Не съм сигурен, че използвам думата фитинг правилно, но ето и снимка за какво говоря(второто на първия ред):
Изображение


Благодаря предварително.
v_tan - специалист
Най вероятно pex-al-pex тръби - бели с алуминии вътре. А за фитингите знам, че не се пренатягат, защото почват да сълзят. Виж дали няма да намериш някъде описано колко да стегнеш. Но със сигурност не е докато може.
Ако можеш ги разглоби, махни приплесканата част и започни наново. Понякога обаче месинговия пръстен вътре се е деформирал от прекалено стягане.
L_G - специалист
Благодаря за отговора.

Преди да постна този пост се опитах да намеря някъде нещо, което да ми даде информация колко трябва да се натегне, но не намерих нищо и затова писах тук.

Иначе сега изхвърлям старите фитинги и кранове и ще сменям всичко. Ако имаш предвид да накъся тръбите, май няма да мога защото няма да стигнат до колекторите тъй като са много къси. Надявам се по дългите фитинги да компенсират.
Каналски - специалист
L_G написа:
Това, което ме интересува е дали идеята на тези фитинги в да не се натягат много и съответно моето затягане да е навредило.
Aз не съм срещал някъде информация колко да се затягат. Обикновенно когато има изискване за допустима сила на завиване, нещата вървят с "динамометричен ключ". Конструкцията на фитингите е такава, че колкото и да завиваш накраят затягащата гайга ще стине до краят на резбата и няма накъде повече ... Според мен проблема е някъде другаде !
naskov - майстор
Явлението е масово, когато се използват не маркови тръби и фитинги. Изключение правят единствено миникранчетата, които дори маркови отново протичат така, както е описал колегата-от оста на дръжката. Спасението е колектори с вградени миникранчета. До сега от тях няма теч :)
lux_e_on - специалист
Вместо минисверични си купуваш нормални сверични кранове на 1/2 и си свиркаш.Дори и да протече някоя врътка я сваляш и стягаш малко гайката на оста,а и местното съпротивление им е по-малко.Що се отнася до винтовите адаптори проблема не е от немаркови или маркови тръби,а от това дали е ползван калибратор пти монтажа и от самите адаптори-има няколко марки разглобяеми адаптори дето са плачевни като изпълнение и или сменяваш или лекуваш с тефлон на гумите между адаптора и нипела.
novgradski - специалист
Тази пролет преработвах малко отоплението и ....проблема от разглобяването и сглобяването на връзките се появи на две места.
-източих;
-навих малко тефлонова лента в края на тръбата(под бронзовата сцепена втулка),така на практика увеличих диаметъра с около 0,5мм.
- стегнах отново
-напълних и ...О.К.("номера стана")
svetliopi44 - Чирак...
Този фитинг които е показал колегата се цепи много лесно от пренатягане.
Lube - напреднал
да колектор с кранчета на него е решението, аз винаги такива ползвам, по-лесно е и по-малко връзки има в системата, проблема с фитингите е голям, на пазара масово се продават китайски, дори и със символи на италиански и немски производители(не ме питайте от къде знам) отделно българските тръби са много зле(неравномерен ал.слой, буци по средата който намаляват светлия отвор... какво ли не)!
И понякога наистина имат нужда от донатягане, но само когато протекат, случва се, това си го показват още на първата година, отделно за предпочитане са прес-фитинги (запресовани) скъпи са но проблеми с тях няма - иначе една поговорка казва "не ремонтирай нещо което работи"... =D> !!!
А колко се стягат??? докато скръцне един-два пъти :cool: - това действа безотказно, а и не знам кое е малко според теб, автомонтьорите примерно стягат до откат(да превърти и после върне четвърт оборот :-D ) :finga:
montoya - майстор
Lube написа:
отделно за предпочитане са прес-фитинги (запресовани) скъпи са но проблеми с тях няма
Че са скъпи, скъпи са, че няма проблеми обаче с тях изобщо не си прав. На един колега парното му е направено с прес-фитинги, тоя който го е правил вече 3-та година идва донатиска с пресата или там каквото се води и пустиняците течат като гевгир да му се не види. Понеже не я обичам тая система не смятам за нужно да си купувам пресата за да ходя да донатягам по някой и половината от вече съществуващите му прес- фитинги ги замених с такива обикновени, като протекат съм му обещал да му излепя всичко с полипропилен и да се кротне вече.
  • 1
  • 2

Тема "Проблем с теч от фитинг" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: