Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Здравейте, да обесня първо проблема:
Искам при подаване на напрежение 12V на зумер (има постоянен (+) и се подава (-)), съотвентото изработено полупроводниково реле да включи и остане включено. Схемата си я изяснявам с електромеханично реле така: от зумера взимам +12 постоянно, пак от зумера взимам през диод (-), за да не свири след това постоянно зумера като мине на самоподхранванде релето. На общия контакт на контактната система подавам (-), през No контакт минава на самоподхранване, а през Nc едно съпротивление в границите 3-5kom примерно и към + 3-5V.
Причината да търся електронно решение е бързодействие. Търся време много под времето на механичните релета.
Благодаря предварително за отговорите ви.
miroton - майстор
В Церн ще ти помогнат :-D
AAsat - специалист
Супер зададен въпрос! Няма да се сърдиш ако отговора няма много общо с питането. А какво се разбира под бързодействие? Какво трябва да не се изпусне?
http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2026 ... 8ANeMP.JPG
Благодаря Ви за бързите отговори.
Явно трябва да обесня казуса: Значи в темите за газови инжекциони не ми помогнаха много; редуктора работи на диференциално налягане според производителя на това ЕКУ около 1,5 бара. С други уми, налягането на газта в зависимост от натоварването на двигателя варира от 0,8 до 1,5 бара грубо казано. При първоначално палене, когато включат газовите клапани, ако съм натоварил автомобила, налягането става над 1,2 бара. А това ЕКУ незнайно защо има защита от високо налягане и не трябва да е повече от 1,2 бара налягането на газта. Така си карам на бензин докато цъфнат налъмите дето се казва, през зимата се е случвало и да се прибирам от работа до вкъщи на бензин и като паркирам чак да обърне. Когато включа към сигналния кабел за налягането едно съпротивление към маса, лъжа ЕКУ, че налягането е по-ниско. Опитах да я карам с по-ниско налягане, правих какви ли не настройки, но....или и идва ниско налягането, или високо...или не върви...а поддръжка на този газов инжекцион не намерих поне във Варна.
Та сега на въпроса:
Благодаря колега AAsat, само че съм забравил да спомена, че съм доста бос по електроника...имам познания колкото като видя готова схемичка, на екпериментална платка да запоя нещо с много много много мъки и пот... Та питам, ще ли е удобно да се сложат някакви обяснения към дадената схемичка и евентуални стойности на елементите?
Установих, че от МАП сензора излизат около 3-4V при нормална работа на колата, а съпротивления от 3,3 и 4,7 ком ограничават желания от мен резултат.
Бързодействието е необходимо в случая, защото едно механично реле е с време над 20 милисекунди, а за това време колата меко казано ще се дави...доколкото знам полупроводниковите релета, които за мое съжаление са само с No контакт имат време на реакция 20-50 микросекунди.
lecki - специалист
Може проблема ти да е в температурния датчик (наи-вероятно) а не в
налягането.
Виж как да излъжеш температурния - наи добре потенциометър с
последователно резистор 1/10 от стоиноста например.
Защо да е в температурния датчик?
Дори при топъл автомобил, пак имам същия проблем. Примерно току що угасена колата....пали винаги на бензин, няма опция в софта да пали директно на газ...и от високата температура на газта, в моторното и т.н. налягането е даже 1,8. Температурния датчик дава много близки стойности с този, който мери температурата за бензиновото ЕКУ. Примерно при 35-40 градуса, разлика не повече от 1-2 градуса. При по-високи температури, този на газовото дава нещо според мен нереални стойности, но знам ли...стига когато съм на място до 101-102 градуса...ама защо пък не; а този на бензиновото ЕКУ 88 градуса.
Благодаря все пак за мнението.
AAsat - специалист
Схемата от картинката няма да ти помогне с нищо - не я мисли изобщо.
Познанията ми по автомобили са доста общи но все пак - колата някога работила ли е както трябва? Ако е работила мисля че е по-добре да се установи какъв проблем се е получил и да се оправи. Ако никога не е работила както трябва и евентуално е необходима някаква адаптация между датчици и ЕКУ това е вече друг въпрос.
Здравей, благодаря за отговорати.
Преполагам колата е работила както трябва, но в Италия. Като е дошла тук в БГ, от автокъщата знаеш ги пудрят за продажба...Имаше проблем с редуктора, като я купих, вдигаше прекалено високо налягане. Майсторите така да се каже, дето са я пудрили, са сменили МАП сензора на газовото, като са си мислили, че проблема е в него. Най-лошото е, че не знам какво е имало на негово място. Сега, когато меря с механичен манометър налягането и сравнявам с показанията на компютъра, стойностите съвпадат!!! Значи все пак МАП-а е правилният. Старият редуктор беше нагласен на налягане около 1,45-1,5Бара, на толкова колата върви прекрасно, но не иска да обърне на газ и това е...Когато налягането е над 1,2 бара, просто не иска. опитах да намаля налягането, да работи на по-ниско налягане, но тогава не се получават нещата. Има минимално налягане на газ, което не може да е по-малко от 0,1 бара, при принудителен празен ход се достига тази стойност и обръща пак на бензин, защото си мисли, че няма газ. Просто вече една година се опитвам да я накарам да работи като хората и не се получава и това е. А миналото лято бях много доволен и от вървене и от разход с диференциално налягане 1,5-1,6. ходих на дълъг път, около 2000 километра навъртях, без забележки, само това обръщане...
За това искам да излъжа ЕКУ-то, че налягането е ниско, за да обърне на газ, след това да се взимат под внимание реалните стойности на налягането. Коментара за температурния датчик е малко в страни от темата, защото ако е той, тя няма да даде готовност за обръщане(няма да включат газовите клапани).А клапана включва!!! и при високо налягане не позволява да обърне. Закачам съпротивление, свалям изкуствено налягането и....о чудо, обръща. Обаче се дави и това по време на движение не знам дали няма да запали чек лампата, а и ще е много неприятно да се удави колата за 2-3 секунди на потегляне от светофар примерно...или от стоп... За това искам да е възможно най-бързо това превключване. А не ми идва на акъла от къде другаде да взема информация за превключване на газ, освен от зумера. При отпадане на +, схемата ще се възстанови в очакване, следващото палене пак е на бензин и така...
Благодаря за помоща Ви. Очаквам решение на въпроса си и дано не е нахално от моя страна, но имам проблем, а решение-не :(

Тема "Полупроводниково реле или схема за нещо такова" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: