Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
bikerider_ - специалист
Здравейте!
Става въпрос за следния ел. двигател от вентилатор за баня:
ИзображениеИзображение
От по-безшумните е, не от вентилаторите за 10лв. в Практикер, не знам дали е на лагер или е на втулка, но спря да работи. Дали намотката е дала на късо или може да е друг проблем, но не работи. Има ли смисъл да го давам за пренавиване или ще излезе по-скъпо и вместо това да купувам нещо от сорта на http://kvazer.com/fans-and-motors/45235 ... 92x25.html и да ползвам неговия двигател? Но пък този в квазер е на втулка ислед време със сигурност ще се разтропа, докато моят би трябвало да е на лагери, щом се води от по-безшумните.

Обаче така като им гледам цените на тези, по-добре цяло нов вентилатор:
http://jovev-bobinage.com/index.php?opt ... &Itemid=32
Благодаря за съветите в аванс!
piron45 - майстор
Взимай нов вентилатор, не си струва пренавиването ако не го правиш сам с налични материали.
shadow__01 - майстор
Търси някъде термичен предпазител. Обикновено е близко до едното кабелче като го издърпаш леко. Може и де, но повечето имат.
lov - майстор
Не знам какво си си внушил че е по безшумен заради лагерите. Това което си показал си е със най обикновенни плъзгащи лагерчета от синтерован бронз. Та тези от 10 лева са със същите.. Оборотите са им еднакви и всичко опира до перката относно шума.
От снимките не се вижда ясно но намотките изглеждат добре но е възможно да име термостопяем предпазител и той да е заминал. Та двигателя да си е здрав. На втората снимка се вижда някакво парче от шлаухка от лако тъкан и за това си мисля че може да има такъв предпазител. Имаш и намачкани свързващи кабелчета между намотките и от вибрациите може нещо да е прекъснало.

п.п. писахме заедно с колегата и сме на едно мнение но той ме изпревари с публикуването.
bikerider_ - специалист
Ами ако има такъв предпазител, то за да стигна до него и да го заменя трябва да срежа нитовете, които държат заедно плочите на статора. Въпросът е после как да се затвори обратно. Нямам нитачка за подобни нитове, а с гайка и болт сигурно би се саморазвило.
Иначе в последно време преди да спре да работи вентилаторът често се нуждаеше от включване-изключване и повторно вклюване на ключа, за да почне да работи. В студен дни имаше и характерното свирене за стар вентилатор, в началото, след като е включен.
Вентилаторите на втулка не отварят ли луфт след време с което да стават по-шумни? Ако не е така, купувам онзи компютърни вентилатор за 10лв., взимам неговия двигател и го слагам в моя вентилатор. По технически характеристихи са сходни, остава да успея да го закрепя в корпуса на вентилатора.
fikata - майстор
Ако не е така, купувам онзи компютърни вентилатор за 10лв., взимам неговия двигател и го слагам в моя вентилатор. По технически характеристихи са сходни, остава да успея да го закрепя в корпуса на вентилатора.
Ако ти изпадне вентилатор от старите ЕИМ още по добре. Те нямат грешка.Имат фланец и със скоба можеш да ги закрепиш на фи 110.Ако имаш приятел стругар може да ти престърже квадрата им до окръжност. Много са стабилни.Турбинката им е лята и не е от ламарина.Много са надеждни.За шума и вибрациите хич да не ти пука от съседите. Направо са дълговечни. :-D
След този цитат по сериозно:
Иначе в последно време преди да спре да работи вентилаторът често се нуждаеше от включване-изключване и повторно вклюване на ключа, за да почне да работи. В студен дни имаше и характерното свирене за стар вентилатор, в началото, след като е включен.
Опита ли се след сваляне на вентилатора да констатираш:
-дали няма нужда от почистване
-дали лагерните втулки не искат малко фино масълце или поне WD40
- дали перката на вентилатора,която е набита вече не преплъзва на оста вследствие на прегряването й.
Защо реши,че двигателят е за пренавиване, след като все пак се развърта,не прави късо или поне не прочетох да ти е замирисал на изгорял лак?
Иначе нито пренавиване на моторчето,нито подмяната му с друго подобно си заслужава. Кардиналното решение е нов вентилатор.
lov - майстор
Малка случка от преди половин час вика ме комшията възрастен човечец да му сменя лампата в коридора че изгоряла. Врътвам новата а тя пак не свети защото като погледнах ключа той се разпаднал.
Та да не се окаже че и този вентилатор е същата история. :lol:
ESPACE - майстор
Мисля че въпросния двигател има нужда само от разнитване и почистване на оста и плъзгащите лагери. Не смазвай с нищо! После го затвори с болт и гайка. нищо няма да се развие. Съмнявам се да има термопредпазител, просто вече не му достига въртящ момент да преодолее мръсотията и да завърти.
hidrazin - майстор
Точно този вентилатор на снимката е с втулки, направени с прахова металургия. Щом върти трудно почистването и смазването е задължително.
Смазва се докато кечето около втулката спре да поема. Друг е въпроса, че ако не е могъл да тръгне и е оставен включен се изпича или прекъсва намотката.
Не си дал никакви размери. Я погледни тук:
http://tpetrov.com/search.php?prod=%D0% ... V+YJ5812A+
:partyman:
shadow__01 - майстор
Един такъв двигател от вентилатор за бяна успешно замени почти изгорелия двигател на една духалка. Само се наложи обръщане на посоката му чрез разглобяване и поставяне наобратно. Почти универсални са за вентилатори.

Тема "Пренавиване на вентилаторен ел-двигалел или нов?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: