Здравейте, моля за помощ при избора на диаметъра на тръбите на бъдеща инсталация, какъв цолаж е най удачен. Спрял съм се на тръби от полипропилен с алуминиева вложка. Системата ще отоплява двуетажна къща, мощността ще е около 30 киловата 13- 14 радиатора и 1- 2 бойлери със серпентина. Ще правя основен ремонт в банята и трябва първоначално да положа там тръбите, като останалата част ще се изгражда на по късен етап. Ф20 удачен избор ли е.
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
таратанций
- помощник
24 мнения в "Диаметър на тръби за локално пармо"
таратанций
- помощник
- Мнения: 13
Двуетажна къща, около 130 квадрата, съответно разпределени по около 65 на етаж първият се състои от кухня, хол, спалня, коридор и санитарен възел, на втория що годе разположението ще е аналогично, къща на плоча, тухли единички измазана и толкова, без изолация, дограма четирикамерна, най евтиният стъклопакет. По сметки на квадрат със заложени 210 вата на квадрат ми излиза около 26-7 киловата, сметна ли на кубатура при 75 вата на кубичен метър се получават 22 - 3 киловата, сметна ли си по стойности на топлоотдаване мисля се получават около 16 киловата, но не смея да се доверя на тези стойности понеже къщата е без изолация и съм на доста ветровито място. Да предупредя че общо взето съм невеж в тази област и желая предварително да добия представа какво как да се изгради. Пропуснах по горе да споделя че на първо време ще има включен бойлер към системата, от порядъка на 120 до 150 литров, а в последствие се предполага и добавяне на още един. За радиаторите без да имам предварителна техническа грамотност в тази област предполагах да се навържат на 4 отделни щранга, мисля това беше терминът, по два лъча на етаж, като общият им брой ще е от порядъка на 13-14, с различен брой глидери според помещенията
naskov
- майстор
- Мнения: 1706
Ako къщата е нова, няма дюшаме или замазка можеш да използваш хоризонтално разпределение, т.е колекторна кутия с разпределители, от които тръгват две тръби ф16 с ал. вложка към всеки радиатор. Колекторната кутия на първия етаж ще се захрани с ППР тръби с 32, а на втория ф25. Ако етажите са използваеми и обзаведени ще ти дам друго решение.
таратанций
- помощник
- Мнения: 13
Прикачен файл:
120914121857dvuhtrubnaya_zakrytaya_sistema_otopleniya.jpg (50.49 KиБ) Видяна 13477 пъти
таратанций
- помощник
- Мнения: 13
Да на дюшеме съм в момента и няма да се сменя на този етап - въпрос на разходи
AntonBM
- специалист
- Мнения: 860
Мисля, че и друг път съм пускал този файл, но ще го атачвам и тук. С него правя хидравлични изчисления на тръбната мрежа. В него са дадени стойностите при които е добре да се мине на по-голям диаметър. Може да променяте стойностите маркирани в синьо – топлинен товар, дължина на участъка и сумата от местните загуби. Препоръчително е да се минава на по-голям размер, когато R (хидравличният пад на 1 линеен метър) стане повече от 10.
Много е важно когато се работи да се гледа за какво делта Т се правят изчисленията. В твоят случай то трябва да е за 20°.
Малко пояснения, как може с този файл да си сметнете хидравличната мрежа на цялата инсталация:
От файла си копирате по-надолу редове, като внимавате те да са за конкретната тръба, която ползвате и за вярното делта Т.
Всеки един копиран ред ще е участък от вашата тръбна мрежа. Въвеждате коректно мощността на консуматорите които се захранват с тази тръба. Примерно ако са 3 радиатора, това е сумата от общата има топлинна мощност. Ако R>10 копирате по-голяма тръба.
Въвеждате дължината на участъка. Понеже тръбите са 2 (топла и студена) сложете двойната дължина. Ако изчисляване „тихелман“ (попътна инсталация) всяка тръба се смята по отделно.
Въвеждате сумата от стойността на местните загуби. Това са загуби в колена, тройници, радиатори, вентили и др. Няма да мога да запиша стойностите на всични, но по-важните са:
Колена = 2; тройници = 2,5 + 5 (на отклонение и събиране); вентили=10; радиатори=10.
Примерно имате участък захранващ 1 радиатор: Сумата от местните загуби включва следните елементи: радиатор, 2 вентила, 4 колена и 2 тройника, което е 10+2х10+4х2+7,5=45,5. Обикновено при радиаторите и в котелното сумата от местните загубите е най-голяма. В участъците между тях загубите рядко надхвърлят 10-15.
Когато направите редове за всички участъци събирате загубите до най-отдалеченият клон (радиатор). Така се определя нужният напор на помпата, но към резултата трябва да се добави пада на налягане във филтъра преди помпата (обикновено е около 1500-2000 мм.вод.ст.), пада в котела (към 1000) и колекторен възел (към 1500) ако след котела има такъв.
Нормално тръбна мрежа с делта Т=20 има загуби на налягане под 1200 мм.вод.стълб, но с останалите елементи филтър, котел и др. достига 4-5000 мм вод.ст.
П.П. Ако не ви с занимава – гледайте граничните стойности в таблицата и слагайте тръби от нея. Няма да объркате много. Повечето колеги проектанти така правят. Не, че е правилно, но ги мързи да смятат.
Лека работа.
Много е важно когато се работи да се гледа за какво делта Т се правят изчисленията. В твоят случай то трябва да е за 20°.
Малко пояснения, как може с този файл да си сметнете хидравличната мрежа на цялата инсталация:
От файла си копирате по-надолу редове, като внимавате те да са за конкретната тръба, която ползвате и за вярното делта Т.
Всеки един копиран ред ще е участък от вашата тръбна мрежа. Въвеждате коректно мощността на консуматорите които се захранват с тази тръба. Примерно ако са 3 радиатора, това е сумата от общата има топлинна мощност. Ако R>10 копирате по-голяма тръба.
Въвеждате дължината на участъка. Понеже тръбите са 2 (топла и студена) сложете двойната дължина. Ако изчисляване „тихелман“ (попътна инсталация) всяка тръба се смята по отделно.
Въвеждате сумата от стойността на местните загуби. Това са загуби в колена, тройници, радиатори, вентили и др. Няма да мога да запиша стойностите на всични, но по-важните са:
Колена = 2; тройници = 2,5 + 5 (на отклонение и събиране); вентили=10; радиатори=10.
Примерно имате участък захранващ 1 радиатор: Сумата от местните загуби включва следните елементи: радиатор, 2 вентила, 4 колена и 2 тройника, което е 10+2х10+4х2+7,5=45,5. Обикновено при радиаторите и в котелното сумата от местните загубите е най-голяма. В участъците между тях загубите рядко надхвърлят 10-15.
Когато направите редове за всички участъци събирате загубите до най-отдалеченият клон (радиатор). Така се определя нужният напор на помпата, но към резултата трябва да се добави пада на налягане във филтъра преди помпата (обикновено е около 1500-2000 мм.вод.ст.), пада в котела (към 1000) и колекторен възел (към 1500) ако след котела има такъв.
Нормално тръбна мрежа с делта Т=20 има загуби на налягане под 1200 мм.вод.стълб, но с останалите елементи филтър, котел и др. достига 4-5000 мм вод.ст.
П.П. Ако не ви с занимава – гледайте граничните стойности в таблицата и слагайте тръби от нея. Няма да объркате много. Повечето колеги проектанти така правят. Не, че е правилно, но ги мързи да смятат.
Лека работа.
andy_forresite
- майстор
- Мнения: 3139
Ще си позволя да задам и аз един въпрос. Ще правя моята скромна инсталация с ППР тръби с фибростъкло и ще ползвам 30, 25 и 20 мм диаметри. Става въпрос за двутръбна с-ма. Може ли да тръгна от камината направо с тези тръби фи 30 мм, или трябва да сложа някакви от метал (поцинковани, непоцинковани, от бял метал, от черен метал, медни, никелирани...) и тогава да продължа с тях? Може ли да се свързват едните с другите? Досега не съм правил подобно нещо и не знам дали на този ППР ще може да се монтира манометър и автоматичен обезвъздушител.
И още един ламерски въпрос: Има ли нужда една камина на пелети от трипътен термостатичен вентил? Мисля си за някакъв с настройка на градусите между 50 и 60. Ама ако няма нужда от него... Системата ще побере към 80 л вода барабар с казана на камината.
И още един ламерски въпрос: Има ли нужда една камина на пелети от трипътен термостатичен вентил? Мисля си за някакъв с настройка на градусите между 50 и 60. Ама ако няма нужда от него... Системата ще побере към 80 л вода барабар с казана на камината.
Тема "Диаметър на тръби за локално пармо" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!