Всички имаме коли, нали ?
infomar
Моля старите "кучета" да изкажат мнение как се почистват метални джанти от вътре, така, че да не се наранят. Четох из форумите и виждам, че всеки прилага разни техники:
- носят ги на автомивки и там срещу 5 лв. ги почистват;
- ползват кислол и обилно измиване;
- използване телчета за чинии;
- бензин и парцали;
- от Практикер/Метро се купували специални четки за почистване на джанти и химикали за мръсни фурни - Мелио и др.
- други методи :?

Почистването от вънка май няма някакви специални изисквания.

Могат ли от вътре да се почистват с бронзова телена четка?
Предполагам, че използване на метална шкурка е изключено?
Може ли да се полират с някаква паста ако има грапавини? Има ли смисъл?
Мога ли да използвам водоструйка за почистването?

Казаха ми, че на няколко години трябвало да се проверяват джантите за кривини и да се почистват от вътрешната страна..... дали реално го правите :?

Как мога в домашни условия да проверя дали джантите са криви? Най елементарното за което мога да се сетя, е да ги поставя две една върху друга, да ги нивелирам и да гледам дали "первазите" им някъде имат пролука :?
Последна промяна от infomar на вт апр 26, 2016 6:43 pm, променено общо 1 път.
kozl - майстор
Първо оправи си заглавието. Пластмасови джанти още не съм виждал. Дървени се срещат по каруците :lol: , а метални бол.
И за какво чистене става въпрос?
Стоманените ги чистя от ръжда като ръждясат. Алуминиевите от налепи най-вече от накладките, а отвътре де се не види само с водоструйката га свалям джантите.
В домашни условия проверка кривини - качени на колата. Примерно застопоряваш форда с ръчна и клинци по невдигнатите гуми и вдигаш едната предна страна - там ще проверяваш гумата. Палиш колата включваш на скорост, вдигнатта гума се върти без колата да върви :shock: Благодарение на диференциала.
Може да въртиш и на ръка, важното е да имаш какво да застопориш до джантата неподвижно, за да отчетеш биенето на окръжността.
infomar
Моя грешка - имах в предвид стоманените а не алуминиевите. Понеже ми казаха, че ръжда от вътрешната страна не се чистили... и се зачудих защо така :?
DundyTheCroc - майстор
Слагай телената четка и не ги мисли много. Чистил съм отвътре с телена и алуминиеви джанти, после 2 ръце лак и още карат. По-скоро е интересно с какво да ги боядисаш после, че да държи.
kozl - майстор
А сега да уточниш кво е вътрешна страна. Туй що е под гумата или джантата от страната на купето?
По принцип съм видял много хора да се грижат само за визията на джантата и от страната на купето ръждата е в прогрес. Т.е. обработват само едната страна на джантата при това без да свалят гумата. И така над 10 години, пък после нови джанти може би.
Най-добро почистване на песъкоструй. Аз понеже не искам да давам пари за песъкоструй ги минавам с телена четка на ъглошлайф. После обработвам с преобразувател и отгоре двукомпонентна авто боя оти не ми се чака от другите да съхне. Опитите ми с бои 3в1 бяха неуспешни като дълготрайност. Използването на "Цинга" също не беше трайно решение.
ivanj - специалист
А бе човек ти стана роб на тази кола, карай си я със здраве.Хората са казали карай ФОРД да си ГОРД.
MamaMy - майстор
За алуминиеви джанти има един вълшебен обезмаслител. http://www.aviatrans.bg/catalog/index.p ... pe=product# Не го показвам като реклама, а направо го хваля. Номера е, че по автомивките го използват същия , но разреден. Аз напръсках концентрат и ми паднаха очите. :shock: Наслоявания от години от накладките от вътрешната страна на джантата паднаха за едно пръскане. А бях пробвал всякакви препарати. Това кафявото захабяване си стоеше. Сега джантите са ми като нови.
За стоманените лечението е само едно. Ламелен диск на ъглошлайфа и джантата на машината в гумарницата. става равномерно и лъскаво като огледало. Няма шупли от ръждата няма язви. Отгоре най-добре е прахово, но като няма и автобоята върши работа. Спрея е само за един сезон. Трябва всяка година да ги правиш.
За пластмасовите джанти не съм чувал да се полагат някакви грижи. Това, че някой дори не е чувал за такива е негов проблем. :)
toolegittoquit - майстор
Не виждам никакъв смисъл джантите да се почистват от вътрешната им страна.
А иначе, в БГ условия прави джанти няма почти никъде. И истината е, че балансът им зависи и от гумите.
hidrazin - майстор
Я, на мухоморката явно и се пръсна надутата тиква и се превърна в SpongeBob. :-D
И както винаги си в грешка - има си и читави джанти ама не се намират по Фордо.
И не, балансът на джантите не зависи само от гумите.
Има си джанти дето се балансират и без гуми.
Естествено не са от форд или пернишки голг. :-D
:partyman:
infomar
Става дума за почистване от страната където ляга гумата. От външната страна, която и да е тя, предполагам, може да се нанасят бои и лакове, но от вътрешната (където е гумата) не съм го правил до сега. Значи да не се притеснявам - мога спокойно да почиствам с телена четка, водоструйка и др. стига да не я наранявам дълбоко ако има ръждясали участъци.

Тема "Как почиствате автомобилните джанти от вътре ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: