Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
andro440 - майстор
Пускам темата с риск ,да се повтори,но не успях да намеря подобна .! Разполагам с два еднакви трансформатора/около 200 вата / и мисля да направя, две зарядни устройства ,/едното ще е за приятел/
Трафа ,има вторична навивка с извод по средата и променливото напрежение е 2х 14 волта .на тези навивки обаче има и извод /на двете / малко преди края им -там променливото е /2х13 Волта/
как да постъпя в случая ? с два диода, и да ползвам двете навивки,или с грец да ползвам само едната ? или да потърся схема с тиристор ?
iliya_i - майстор
andro440 написа:
с два диода, и да ползвам двете навивки,или с грец да ползвам само едната ? или да потърся схема с тиристор ?
Зависи от тока на трансформатора. Оптималния заряден ток е 1/10 от капацитета. Ако трафовете са с по-слаби вторични ползвай двете намотки. Ако са по-мощни - въпрос на предпочитание.
andro440 - майстор
зарядния ток е ясен ,но ми се ще да е постоянен ,през целия процес ,нещо като /Генератор на ток / и тока да не променя стойността си, по време на заряда !
sstefanov - майстор
Два диода е най-добре в твоя случай!
Ако токът е твърде голям, включи подходяща автомобилна крушка последователно на акумулатора. Тя ще ти регулира тока.
andro440 - майстор
:-D Ти от къде се появи бре ? аз си мислех ,че само при електрожените си стоиш ,/шегичка разбира се е това/ , мисля .за зарядното да пробвам, една нестандартна форма за регулиране на тока -,като тормозя трафа в първичната ,но първо ще пробвам и тогава ще споделя !
sstefanov написа:
Два диода е най-добре в твоя случай!
Ако токът е твърде голям, включи подходяща автомобилна крушка последователно на акумулатора. Тя ще ти регулира тока.
kabel96 - специалист
Една идея от мен която проверено работи безупречно.Вземате един почти какъв да е соларен контролер и имате супер зарядно с пълна автоматика защити и тн.
Примерно този щото има и волтметър.Е може и по скъп с повече изгъзици.Монтира се лесно в кутията и придобива вид.
:supz: :supz:
http://www.ebay.com/itm/262180965847?_t ... EBIDX%3AIT
pansim - майстор
andro440 написа:
зарядния ток е ясен ,но ми се ще да е постоянен ,през целия процес ,нещо като /Генератор на ток / и тока да не променя стойността си, по време на заряда !
Направи си генератор на ток. :)
Лесно е.
ESPACE - майстор
andro440 написа:
зарядния ток е ясен ,но ми се ще да е постоянен ,през целия процес ,нещо като /Генератор на ток / и тока да не променя стойността си, по време на заряда !
И като достигне максималното зарядно напрежение какво ще прави този генератор на ток? Ще спира зареждането ли? Проблема е че тогава ще си на 60-70% зареден акумулатор в най добрия случай.
andro440 - майстор
Здравей , Точно това правя в момента! Благодаря все пак за включването ти ! Ти действаш ли активно по електрожените още ? И нали се сещаш ,че схемата на електрожена ,която правих /ЛИСОВ/ става и за зарядно ?
pansim написа:
andro440 написа:
зарядния ток е ясен ,но ми се ще да е постоянен ,през целия процес ,нещо като /Генератор на ток / и тока да не променя стойността си, по време на заряда !
Направи си генератор на ток. :)
Лесно е.
andro440 - майстор
ще се задава време и заряда ще е според капацитета на акумолатора ,
ESPACE написа:
andro440 написа:
зарядния ток е ясен ,но ми се ще да е постоянен ,през целия процес ,нещо като /Генератор на ток / и тока да не променя стойността си, по време на заряда !
И като достигне максималното зарядно напрежение какво ще прави този генератор на ток? Ще спира зареждането ли? Проблема е че тогава ще си на 60-70% зареден акумулатор в най добрия случай.

Тема "Зарядно за автомобилен акумолатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: