• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
В пусковото реле освен термичната защита, за която нямам въпроси
се намира някакъв полупроводников прибор, който заменя схемата за изключване на пусковата намотка след развъртане на двигателя.
Въпрос: Що за чарк е това и как функционира? :?:
sbirov - специалист
Това е позистор или "таблетка" както е известен.При първоначално пускане позистора е проводим и пусковата намотка е включена.След определено време позистора се загрява, при което съпротивлението му става голямо и на практика пусковата намотка е "изолирана".
rusev - специалист
А не се ли казваше термистор тоя чарк?
ELEMENTAL - специалист
На термистора съпротивлението при нагряване се намалява (има отрицателен температурен коефициент).
Милен - майстор
На английски тоя чарк се казва Р.Т.С.
Схемата на реле Р33МС от компресор LG - NR52LAEG 120W е следната

Изображение

Съпротивлението съм го мерил при температура около 15оС.

Забелязах следния ефект: при първото пускане, компресора и хладилника тръгват нормално, ако го изключа от щепсела преди да е изключил термостата и после веднага го включа, компресора не тръгва, чува се някакво тракане в него и в този режим консумира ток около 4А при ток в нормален работен режим 0.9А. Като изчакам да изтине позистора около минута, две компресора си тръгва нормално.
В моя случай компресора тръгва за около 5 секунди. Термичната защита се загрява и изключва. Като изстине след няколко минути , цикъла се повтаря. Намотките на двигателя са със съпротивление 17-18
ома. Позистора на студено е около 34 ома.
Въпроси: Възлозно ли е не се изключва пусковата намотка поради
повреда на Хапчето?
Може ли пробвам релето на друг модел компресор с подобна мощност?
sbirov - специалист
Досега съм срещал само натрошени "хапчета".За пробив - не знам...Можеш да пробваш същия компресор без позистор - дай му изводите накъсо за секунда докато завърти и виж как ще работи после.
kossis - специалист
Да питам и аз нещо, като се пусне веднага компресора след като вече е бил изключен- примерно тока спира и после пак идва, та Позистора е нагрят, системата е под високо налягане и буталото не е добре да се развърта.
До тук добре, но работната намотка попада под напрежение и ако не издържи до изключването на токовата защита (Терничната), може и да изгори ?

Така ли е или действието е по различно ?

Заиграх се с един блокирал Диспенсър за вода- топла и студена и понеже го разблокирах и бачка, та се зачудих как функционира пусковата и работната !
Понеже другият тип е с пусково реле, а тука с тоя Позистор се обърках.
juvesan - специалист
Приема се, че времето за да "изгори" е доста по голямо от времето за което ще изключи защитата. Всъщност , номера със сгъстения агент пред буталото е доста относителен. В домашните уреди често се използва компресори LST - нисък пусков момент, които работят както си описал. Но... това не е следствие ( най често де) ОТ компресора, а от олекотената коснтрукция ( разбирай евтина) на пусковото устъройство. Ако на съответния компресор намериш пусково HST той, ако е наред тръгва съвсем спокойно и под налягане... даже в сервизните условия някога, когато беше на мода 2 ръка компресори така се пробваха: ако тръгне веднага на 10 бара ( за фреон 12) - значи е отличен, ако тръгне на 4 - значи още "става, ама...." и ако не тръгне на 3 ... го пускаш някой друг да си чука главата.. :rock:
понеже го написах набързо нека да дообясня: ако на компресора клапаните са наред, даже и при 20 бара ( и повече) компресора може да тръгне без проблеми с HST , защото самото бутало е "освободено от налягане върху него" когато е отрязан такъв компресор и се надуе на нагнетателя, е лесно да се завърти вала и се знае че всичко е наред.... компресор със скапан клапан след спиране под налягане стремително забива буталото в долна мъртва точка и седи там затиснато с голяма сила...тръгването на такъв е много рядко явление на високи налягания, а на ниски...докъдето статора може... :drinkers:
kossis - специалист
Мерси Приател,

Добре, ако схемата е с пусково реле и управлени по ток, не е ли по добре и за предпочитане ?

Хладилниците Мраз са така.

Имама един хладилник от сорта на Мраз -с плюсова част само и камерата е вътре, та Терморелето е на камерата от страни. Смених го с друго, което малко е работило в друг мраз, по висок, но е сравнително ново, та компресора на сегашният хладилник работи повече, а по малко почива- иначе добре изстудява-за една седмица става камерата с лед за чистене - незнам дали е нормално ? В София ползвам Но-Фрост.
Пробих отвори на водосъбиращата тава под камерата-щото влизаше плътно и не пускаше студ надолу-сега леди нещата най отзад -като Нофрост работи, но малко почива-а съм намалил терморелето почти до край.

Чудя се дали да купя едно ново марково.
Тия и двете релета са маркови-или Немски или Италиански, но са седели без да работят дълго.

Хладилника е на село и там напрежението пада понякога - незнам дали е от това, но понякога преди като спираше компресора и се чуваше изтропване. Други са писали че е от презаредена система .

Работи - 50 минути, 15 почива- кондензатора почти не изстива.

В момента човек ако тръгне да купува хладилник, коя марка и модел е добре ?

Гледам -изпедепцаха се да ги пълнят с некъв изобутан-Р600 дето нито е добър за хладилен агент, по скоро за взрив, а и е в малки грамажи. Да не говориме че самите механики и материали са под всякаква критика.
Колкото да изкарат гаранцията !

Аз плзвам LG -бачка без проблем 10 години.
  • 1
  • 2

Тема "Пусково реле за хладилен компресор LG" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: