• 1
  • 2
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Привет колеги!
Отдавна чета във форума ,но чак сега се престраших да пиша.
Занимавам се със довършителни работи в строителството в ,,свободното време” а официално работя във фирма за изделия от ламарина,мрежа,железа метали и бля-бля. Обичам да чопля и създавам с ръце. Кефа да си го постигнеш сам ви е известен . Заради това и други причини не обичам друг да ми го направи криво или калпаво и да трябва да си платя даже.
Четейки ваши съвети преди много години в стила на форума сам си направих отоплителната инсталация. Първоначално карана само на дърва, комбинирано дърва и въглища , само въглища и последно от 4 сезона на пелети.През стара тръбна гравитачна система от комунизма на заварено положение в апартамента + котел Прити ,към момента с Пелетен котел и полиетиленовите тръби.
Желанието ми е да надградя системата,но вече влизам в материя в която нямам познания , а от изчетеното тук се дозабърках.
Набързо да Ви запозная със ситуацията:
Апартамент първи етаж(ледени гаражи/мазета под мен)
120 м2
6 камерна/троен стъклопакет PVC дограма
Гипскартон с изолация на таваните
Без изолация за момента,предстой в близко бъдеще
Системата:
Отворена
DakonEra 18KW с горелка GP IV-генерация 25KW в гаража под мен
Колектори с отделни линии до всеки консуматор,8 точки от който една отпадна от бойлер със серпентина и една превърнах в подов кръг в коридора
5 радиатора, панелни тип33 с термоглави + лира без глава
Разширителен съд 23л в банята
Приблизително 16-17KW са нещата на етажа( по спомен отпреди 15 години)
Стаен термостат безжичен
Нощем и докато ни няма сваляме на 19-20 ,иначе гоним 22-23.
Разход за отоплителен сезон е 5 тона приблизително.

Прикачен файл:
1.JPG
1.JPG (36.73 KиБ) Видяна 1127 пъти
Желанието ми е на мястото на старата помпа grundfos ups 25-40 да сложа нова ,25-60 + смесителна група за да избегна ,конденз,забавяне на отоплението,катрани и т.нт
Заради новия кръг с подовото в коридора има нужда и там от доработка в момента работи на пук на физиката. На пролет предстой ремонт на банята където ще добавя втори кръг към подовото.
Прикачен файл:
2.jpg
2.jpg (5.35 KиБ) Видяна 1127 пъти
Прикачен файл:
3.jpg
3.jpg (17.59 KиБ) Видяна 1127 пъти
Прикачен файл:
4.jpg
4.jpg (4.37 KиБ) Видяна 1127 пъти
Прикачен файл:
5.jpg
5.jpg (6.82 KиБ) Видяна 1127 пъти
Разликите в цените са убийствени ,да не говорим че не съм убеден дали това са правилните неща .
Всичките са ми абсолютно еднакви , и след всичкото четене не ми стана особено ясно кое е подходящо за мен.
Да обобщя въпросите си:
1.Коя/Каква Смесителна група или Антикондензационен вентил + задвижка са приложими при мен?
2.На отклонението за подовото каква арматура и има ли нужда от втора помпа (евентуално старата да се ползва)?
3.Контролер за смесителни кръгове нужно ли е при тези промени?
4. датчик за външна температура нужен ли ми е ?
5.Буфер (има място в гаража на около 3 метра от котела )

Заделен бюджета няма , в топлия сезон леко-полека мога да набавя нещата , без да се гони последен писък и марка.И здраве и късмет за следващия сезон с ваша помощ да съм приключил.
Благодаря предварително на всички за отговорите ! :prayer:
Поздрави от Троян
Привет,
малко снимки за ориентир.

Прикачен файл

IMG_20210123_171057.jpg
IMG_20210123_171057.jpg (77.11 KиБ) Видяна 1065 пъти

Прикачен файл

IMG_20210123_171048.jpg
IMG_20210123_171048.jpg (34.65 KиБ) Видяна 1065 пъти

Прикачен файл

IMG_20210123_171039.jpg
IMG_20210123_171039.jpg (37.96 KиБ) Видяна 1065 пъти

Прикачен файл

IMG_20210123_171028.jpg
IMG_20210123_171028.jpg (50.58 KиБ) Видяна 1065 пъти
andy_forresite - майстор
Не е добре горелката да е с по-голяма мощност от капацитета на котела да усвоява топлина. В случая 25 киловата срещу 18. Обратно трябва да е. Не пречи да се ограничи на 16-18 кw горелката.
Щом отоплението работи с тази помпа значи така остава. Вече за подовото ще ти трябва друга помпа и смесителен вентил. За толкова малка площ подово не си заслужава да се дават много пари за готови смесителни групи и скъпи колектори. По-добре е да се сглоби от отделни елементи без да се изхвърляш в излишни скъпоструващи части.

За да захраниш подовото ще ти трябва още една колекторна двойка 1 цол. Може да си ги купиш готови с дебитомери и с възможност за монтиране на ел. задвижки, които се командват от термостат/и. Или пък за максимално спестяване - да си направиш колекторчета от ППР ф32. Тогава дебитомери, задвижки и термостати може да не вземеш, а да избереш по-скъп смесителен вентил, който да може да се управлява по външна температура. Тук не мога да ти помогна. Гледам съформците са се надпреварвали да пишат по темата, та гледам да направим пробив :) .
Може да захраниш "топлия" колектор от изхода на котела (примерно чрез тройник; някои му викат тетка). На тръбата за новия топъл колектор слагаш смесителен вентил с присъединителен размер 1 цол, като внимаваш как трябва да се монтира. Само един начин е правилен. От единия му край влиза горещата тръба от изхода на котела (дето си я изкарал от тройника), от другата хващаш охладена вода (от връщащата се от новите колектори за подовото) и на третия му изход монтираш новата помпа (която може и да е втора /зло/употреба) с кранове, воден филтър и влиза в топлия колектор за подовото. Нещо такова. А вече какви фитинги ще ти трябват зависи как ще се прави.
Не се хвърляй за буфер. По-добре си изпипай нещата откъм изолация под подовото, фолио, прилични тръби и пр. компоненти.
пет яну 29, 2021 9:52 amandy_forresite написа:
Не е добре горелката да е с по-голяма мощност от капацитета на котела да усвоява топлина. В случая 25 киловата срещу 18. Обратно трябва да е. Не пречи да се ограничи на 16-18 кw горелката.
Щом отоплението работи с тази помпа значи така остава. Вече за подовото ще ти трябва друга помпа и смесителен вентил. За толкова малка площ подово не си заслужава да се дават много пари за готови смесителни групи и скъпи колектори. По-добре е да се сглоби от отделни елементи без да се изхвърляш в излишни скъпоструващи части.

За да захраниш подовото ще ти трябва още една колекторна двойка 1 цол. Може да си ги купиш готови с дебитомери и с възможност за монтиране на ел. задвижки, които се командват от термостат/и. Или пък за максимално спестяване - да си направиш колекторчета от ППР ф32. Тогава дебитомери, задвижки и термостати може да не вземеш, а да избереш по-скъп смесителен вентил, който да може да се управлява по външна температура. Тук не мога да ти помогна. Гледам съформците са се надпреварвали да пишат по темата, та гледам да направим пробив :) .
Може да захраниш "топлия" колектор от изхода на котела (примерно чрез тройник; някои му викат тетка). На тръбата за новия топъл колектор слагаш смесителен вентил с присъединителен размер 1 цол, като внимаваш как трябва да се монтира. Само един начин е правилен. От единия му край влиза горещата тръба от изхода на котела (дето си я изкарал от тройника), от другата хващаш охладена вода (от връщащата се от новите колектори за подовото) и на третия му изход монтираш новата помпа (която може и да е втора /зло/употреба) с кранове, воден филтър и влиза в топлия колектор за подовото. Нещо такова. А вече какви фитинги ще ти трябват зависи как ще се прави.
Не се хвърляй за буфер. По-добре си изпипай нещата откъм изолация под подовото, фолио, прилични тръби и пр. компоненти.
Благодаря за отговора Анди!
Горелката съм я ограничил ,повече от 18 кВ не я пускам .
Помпата е на 15 години и ми се иска да я сменя с едно ниво нагоре , а тази старата както и ти казваш да я пратя на кръговете за подово.Единия работи и в момента , втория ще се изгради като се стопли времето. Колектор за подовите кръгове ще се купува готов + филтри,вентил и кранове със старата помпа.Посоката на вентила ми е сложна А-Б -АБ, те не са много варианти,ама....
Така и така ще се преправя искам да сложа Антикондезционен вентил за котела , но ми е мътна Индия кое като марка е подходящо.Докато завърти да стопли цялата система минава доста време ,като стигне до модулация е добре.По книга дават на котела 60 градуса изходяща препорачително. Неправя разлика между антикондезационнен и трипътен вентил, ако има такава.Като цени от 40-50 до 200-300. тези евтините правят ли същото като 250 левовите?
На колко градуса да е настроен. Чета че има едни с зададена Т,Други са със задвижка,механична или Ел.
Буфер ми е опция ,ако полудея по натам да правя и БГВ, но едно по едно ще се случват чудесата.
andy_forresite - майстор
Подовото отпление се нуждае от по-голям воден дебИт в сравнение с радиаторите. Целта е разликата между подаващата и връщащата се от линията вода при подовото да е 5 градуса. Така и така ще ти трябва помпа, по-добре новата да е на подовото. Старата не я мисли с нейните 15 лазарника. Щом системата функционира, няма нужда да я подменяш.
За антикондензен вентил за гарантиране температурата към входа на котела виж Esbe с пряко действие на 55°, или на 50 градуса. Посоките са маркирани на корпуса на вентила. На "есбето" е отбелязано много оправно.
Е не са много вариантите, да, но преди няколко месеца питах в една тема как да свържа един Herz с антикондензни цели и голяма дискусия падна, нищо че са А, В, АВ или със стрелка.
Ако искаш по-евтин трипътен смесителен вентил, виж на Herz пак с пряко действие. Имат на 60 градуса, за по-малко не знам дали имат. Повечето са си монтирали на 60°. Само че с 60 гр. трябва да подаваш 70 градуса и тогава има значение какъв клас ППР са ти тръбите. В случай че си работил с тръби клас 1 много вероятно е всичко над 60 градуса подаваща вода да е лошо за тези тръби. На тях си пише доколко градуса са направени или имат маркиран класа (от 1 до 5).
Свържи и бойлер към отоплението щом досега не си го направил.
пет яну 29, 2021 2:14 pmandy_forresite написа:
Подовото отпление се нуждае от по-голям воден дебИт в сравнение с радиаторите. Целта е разликата между подаващата и връщащата се от линията вода при подовото да е 5 градуса. Така и така ще ти трябва помпа, по-добре новата да е на подовото. Старата не я мисли с нейните 15 лазарника. Щом системата функционира, няма нужда да я подменяш.
За антикондензен вентил за гарантиране температурата към входа на котела виж Esbe с пряко действие на 55°, или на 50 градуса. Посоките са маркирани на корпуса на вентила. На "есбето" е отбелязано много оправно.
Е не са много вариантите, да, но преди няколко месеца питах в една тема как да свържа един Herz с антикондензни цели и голяма дискусия падна, нищо че са А, В, АВ или със стрелка.
Ако искаш по-евтин трипътен смесителен вентил, виж на Herz пак с пряко действие. Имат на 60 градуса, за по-малко не знам дали имат. Повечето са си монтирали на 60°. Само че с 60 гр. трябва да подаваш 70 градуса и тогава има значение какъв клас ППР са ти тръбите. В случай че си работил с тръби клас 1 много вероятно е всичко над 60 градуса подаваща вода да е лошо за тези тръби. На тях си пише доколко градуса са направени или имат маркиран класа (от 1 до 5).
Свържи и бойлер към отоплението щом досега не си го направил.
Старата е съживявана два пъти заради кондензатор ,други въртели не е правила , новата отива на подовите.
Гледах TEPLOMIX ОТ HERZ за котела и за подовото калис със сензор за допир за подово отопление 20-50*С. Праивилно ли е ? Евентуално с правен колектор Цената на готов комплект ми дойде в повече ...
да се вживявам ли в kvs стойности или да оставам на цолски размер и да не откачам.
Тръбите ще проверя , но явно са по читави .Имам спомен едно време на въглища как се караше като парен локомотив на 80 градуса системата и не окапа нищо.Довечера като се прибера ,ще ги погледна за сигурност.Бойлер имаше,на старото парно ,но хоризонтален и не смогваше в никакъв вариант да ни стига на мен и три жени.Направи проблем,едно лято ,на бегом в магазина взех вертикален и когато го монтирах се плеснах по челото къде да завра тръбите за парното :x .В паниката си съм взел обикновен.При ремонта на банята ще сложа,проточен 18 или 21 кв. освобождавайки място от бойлера,ще направя разместване в банята и мокрото за да е по удобно за ползване .
addicted - специалист
Аз имам антикондензен вентил herz TEPLOMIX на 1 1/4.
https://herz.bg/index.php?p=27&id=620
Моя има щампа 55 градуса. Този в линка бегло се вижда че има щампа на 61 градуса. В магазина никой не ме пита на колко го изкам...
Работи перфектно вързан от аматьор като мен.
Препоръчвам го.
Въпреки че го водят 1 1/4, резбите му са 1 1/2, направени за плоско уплътнение. Аз не купих фабричните холендрови връзки и го вързах с едни поцинковани умалители и стана ебаси циганията... Ама жив и здрав ще го оправя някога.
Вентил 87 лева, оригинални холендрови връзки за него 90 лева, това от Херц.
andy_forresite - майстор
Добре си решил. Няма защо да се вживяваш в kvs-а.
1 цол вентил е с вътрешен размер 25.4 мм, а 32 мм ППР тръба е с вътрешен диаметър под 22 мм. Достатъчно е. Спазвай правилата за изграждане на подово и ще стане.
Ще искаш да се регулира колко да топли... автоматично. Ръчно няма да ти хареса, особено при меко време.
пет яну 29, 2021 7:07 pmandy_forresite написа:

Ще искаш да се регулира колко да топли... автоматично. Ръчно няма да ти хареса, особено при меко време.
май да ... въпреки че единия кръг е коридор ,макар и дълъг като в болница 8метра там е достатъчно да смъртви температурата . но за банята ще е добре да е автоматично. Ел задвижка но НО или НЗ :? трябва да е
Реших докато не мога да пипам системата заради сезона да се заиграя с газовете в комина.Сътворих този опит за турбулатор и го сложих във втория ход.От 230 свали на 170 температурата и осезаемо се покачи температурата на водата.Приатно изненадан и доволен.След 5 години моткане изолирах и тръбите преминаващи в мазите .Спечелих още Т на водата.Нямам търпение да свърши сезона и да направя промените по системата .
:partyman:

Прикачен файл

IMG_20210127_173425.jpg
IMG_20210127_173425.jpg (29.95 KиБ) Видяна 722 пъти

Прикачен файл

IMG_20210127_173414.jpg
IMG_20210127_173414.jpg (33.5 KиБ) Видяна 722 пъти
  • 1
  • 2

Тема "Помощ за пелетна система" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: