• 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 336
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
syncho - майстор
При нас не го лепихме панела с пъпките, а го хващахме с дюбели, където плочата беше крива. Резултата е, че си пое извивките на плочата и после замазката не беше никакъв проблем да се направи.
Здравейте :roll: ,
доста мнения прочетох от компетентни хора и реших и аз да пиша , че имам някой неясноти с изчисляването на водното подово отопление.
Накратко става дума за 2-ри етаж от 3 етажна къща до гора в Банкя. Площта е 80 кв.м., смятам поетапно да действам.
1. Етап- спалня 15кв.м., малък коридор 2кв.м.,баня с тоалетна 5кв.м. (изолирал съм тавана с 5см гладък XPS, с 5 см вафла XPS въшните стени от вътре ,смятам в бъдеще да направя и 15 см външна изолация с EPS.Тоест многослойността на стените ще бъде 15 см. EPS, 7 см вароциментова външна мазилка,25см български решетъчни тухли,5см XPS лепен с полиуретаново лепило,Гипскартон 12.5мм .Тавана смятам да го фугирам , където е необходимо и да го пръскам с пистолет с латекс примерно.Мисля да направя дървени капаци с пълнеж 5 см вафла XPS,вечерно време да се затварят и да се намаляват топлинните загуби.

Идва моментът с пода.Смятам да сложа 5 см вафла XPS, отгоре ФИ-16 серпентина(не съм решил каква все още,вероятно алуминиева вложка),тънкослойна замазка на FLO,колкото да залива серпентината и отгоре 2.5см чамово дюшеме.Смятам да има 2 развивки за стаята и 1 развивка за коридорчето и банята.
Затоплянето на входящата вода мисля да бъде със слънчеви колектори и спомагателно евентуално ТП Въздух/Вода.Котлите въобще не влизат в схемата понеже няма кой да мъкне дърва,а газта е скъпа .Температурата на входящата вода трябва да е такава , при която ТП е с най-добър COP.От там идва и въпросът на каква стъпка да бъде серпентината 5 , 10 см . На този етап само ще положа серпентината и дюшемето, за да мога да се нанася да живея и сигурно ще ползвам електрическа акумулираща печка .

Серпентината алуминиева вложка ли да бъде или от друг материал(колкото по-евтино и лесно , толкова по-добре) и на каква стъпка да бъде навита на охлюв.

Само не ми стана ясно FLO какъв пластификатор използва и в какво съотношение за тънкослойните замазки.

Благодаря на отзовалите се. Приемам и мнения по другите моменти . =D>
syncho - майстор
Няма никакъв смисъл да го правиш, ако върху него ще слагаш 2,5см дюшеме. Тогава дори и при 5см стъпка няма да има ансолютно никакъв ефект. Дървото си е изолатор и няма да има отдаване от него или ако има ще е прекалено малко. Супер тънката замазка също не е вариант. Прави се минимум 4см не за нещо друго, ами за да може да акумулира топлина и да се появи лъчистия ефект. Когато едвам си покрил тръбите ще бъде като шахматна дъска - топло, студено, топло, студено... От една страна ще знаеш точно къде са ти тръбите, но от друга страна няма никакъв смисъл от него.
LazarGanev - "Велик майстор"
Има си технологии, които са измислени от умни хора. Просто трябва да се спазват, за да няма проблеми
rickk - специалист
Да се включа и аз:
1. Замазката над подовото отопление задължително трябва да е поне 45 мм. (това е препокриването на тръбите е посочено от всички производители, който предлагат цялата система за подово - Rehau, Oventrop и др. ) На практика не е добре да е под 30 мм, защото замазката се напуква.
2. Подовото отопление няма проблем с естествения паркет, но при следните условия:
1. Производителя на паркета трябва да гарантира, че може да бъде използван върху подово - например ламинирания паркет има символ за това - да не се напука или изметне. Даже може да не се лепи първата година, само да се нареди.
2. Желателно е да посочи как трябва да бъде направено първоначалното пускане на подовото - до колко да се загрее, колко време да продължи и тн.
Подобно нещо е правено и работи без проблем.
По отношение дали паркета е изолация - да. Но за да топли подовата серпентина (пак по книга) на повърхността на паркета трябва да е максимум 29 градуса. Което довежда до по висока температура на подаващата вода нищо друго.
П.П. При допустима 29 градуса на повърхността на подовото и 20 градуса в стаята не може да се отдаде повече от 100 W/m2, без да се надвиши допустимата температура, независимо от стъпката и от диаметъра на тръбата - това е само за сведение. Спокойно може да е до 33 - 35 градуса, хората не се оплакват.
syncho - майстор
29-те градуса идват по здравословни причини, а не по това дали на някой му е комфортно или не. Над тази температура се счита, че има голяма вероятност от развиване на разширени вени, отичане на краката и подобни. Дървото не отдава температура така както други материали. Как точно казваш, че хем е изолация хем отдава по 100W на м2? Може би са за денонощие тези 100W или имаме много странен изолационен материал.
Благодаря Ви за мненията и съветите. Действително би била нужна по-дебела замазка и предполагам , за да се получи ефект затопляне трябва и входящата вода да е с по-висока температура. Самото дюшеме искам да го хвана с винтове за дървени летви, които да са разположени между кръговете серпентини .
rickk - специалист
syncho написа:
Дървото не отдава температура така както други материали..
Точно това имах предвид - провежда топлинния поток по - лошо от други материали.
Например, ако под лист ламарина поддържаш 30 градуса, от другата страна ще е около 30.
Ако под дървена плоскост поддържаш 30 градуса, от другата страна никога няма да е толкова - за да стане 30 трябва да поддържаш примерно 60.
И другата крайност изолацията - за да е тридесет градуса на повърхността, под нея трябва да е примерно 90 - това означава ли че е изолация и не е изолация.
Във всеки случай за подовото покритие - то създава допълнително съпротивление за топлинния поток, което трябва да се преодолява увеличавайки температурната разлика. Това е.
А за 29 градуса наистина може да е от някакви санитарни изисквания.
syncho - майстор
И къде е смисъла от нискотемпературното отопление при положение, че пак ще гониш температура над 60С?
Значи се оказва, че стигаме до средно високо температурно отопление и вероятно без радиатори и някакъв котел няма да се мине .
Едва ще се загрява дюшемето и ще доставя комфорт, но няма да е достатъчно , за да обезпечи отопляването на помощенията с изключение на банята с тоалетна.
Освен просто да си оставя едни тръби за радиатори и като му дойде времето да се тества напрактика какво ще се случи.
  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 336

Тема "Водно подово отопление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: