Прибирам се една вечер след работа, котелът спрял, мига един червен диод, аларма шнек. Голям филм беше, щото трябваше да извадя от бункера 100 кила пелети за да стигна до шнека. В пелетите е имало един дърводелски винт, който блокирал шнека. НО! Моторът на шнека се включва с тиристори, щото ако е с реле или контактор, бързо ще нагорят контактите. Мери се тока през тиристорите и при превишаване защитата изключва. И сто винта да намери котелът, моторът няма да изгори! Моторчето 60 вата(не 180), редукторът по-малък от малкия на снимките от предната страница. Шнекът престърган и по диаметър, така че плътно да приляга в тръбата. Освен от твърд чужд предмет, шнекът няма как да затегне. В задния му край с два капсуловани лагера на разстояние един от друг, не с един. Като работи, мърка като коте. Нищо свръх сложно и непознато. И тия работи се знаят поне от по-миналия век. На снимката: сложени два редуктора един след друг. Вторият толкова голям, все едно ще трошим камъни. Въртящият момент сигурно е достатъчен и валяк да помести. И всичко това, не че не знаем как трябва да бъде, ами ей така от любов към хаоса! Ако сложим на кантара от едната страна икономисаната стругарска операция, а от другата излишно тежката конструкция, кое ще е по-евтино? Нищо лично! Просто коментирам конструкцията с най-добри намерения. Може пък някой, който има достъп до машини и майстори да се възползва.
Поздрави на всички и успех!
Поздрави на всички и успех!