Най - вълнуващия въпрос зимно време.
LazarGanev - "Велик майстор"
Виж, при 500л бойлер котелната серпентина (30кВт) подгрява горните 200л и го прави почти на проточен принцип, ако разбира се си направил правилни настройки. А ти не си направил такива. Задал си 62*С, това означава, че при 52*С котелъм си намалява мощността на половина, на 57*С пада на минимална мощност и на 62*С изключва - точно когато трябва да започне да подгрява. За да има подгряване на бойлера трябва да има най-малко 20*С температурна разлика. Всъщност по каква причина котелт влиза в изчакващ режим - предполагам не по стайна температура, а по температура на водата? Това означава много малка радиаторна мощност - по-ниска от 20-30кВт. Защо тогава е взета толкова голяма горелка?
димитар кисиов - специалист
как се оправляват двете помпи и температурата в стаите . Каква е зададената разлика между мощностите . Какъв е котела и колко е висок комина и последно но не по важност колко е температурата на димните газове . След отговора на тези въпроси може да се предположи дали е много въздуха
chavdata - напреднал
filmatoplo : няма конкретен проблем. Просто се консултирам с вас какво съм направил и да ми дадете някои друг съвет.

Забелязах, че достига 46-48*С още докато е на Р3 и като мине на Р2 наваксва другите 2 градуса. Има един термометър на колектора преди всички помпи и там температурата е 60-62*С постоянно. На връщащия колектор е 58-60*С. Котела влиза в режим изчакване, защото достига зададената температура от горелката. Радиаторната мощност става малка, когато хотела няма хора и всички термоглави на радиаторите са на степен 1,4- 2.
Бойлера има още една помпа на топлата вода. Майсторите ми казаха като има хора да я пускам. Тя помага за по-бързото качване на водата до баните. Мислех си ако я държа постоянно включена да върти водата дали няма да загрява повече от тези 200 литра. Ще имам малко загуби от тръбопроводите, но ще грее повече от 200 литра може и да греша.
Водата на котела е 62*С, защото забелязах, че като я сложа на повече примерно 70*С котела не ги достига и блъска постоянно на Р3, а тогава разхода е в тавана.


Извинявам се предварително ако говоря глупости, но не ги разбирам много тези неща и затова се обръщам към Вас.
chavdata - напреднал
димитар кисиов :
двете помпи се управляват от електрониката на Грейко РБ 100. Температурата в стайте е с термоглави на всеки радиатор.
Р3 - 17/45/68% - 86 кw
Р2 - 9,5/45/62% - 44 кw
Р1 - 8/45/56% - 33 кw
Тези мощности ги смятам по формулата от грейко P=LxFx0.075 ( P=17x68x0.075).
Котела сега не се сещам коя марка беше (тези дни ще погледна) пише, че е 110 kw. Комина е висок 15-18 метра. Температурата на димните газове не съм я мерил ама като е на 56% вентилатор комина не е много топъл и в котелното е нормално. Като е на 68% комина е доста топъл слагам си ръката, но я махам веднага ( 70*С има поне ).
LazarGanev - "Велик майстор"
chavdata написа:

Водата на котела е 62*С, защото забелязах, че като я сложа на повече примерно 70*С котела не ги достига и блъска постоянно на Р3, а тогава разхода е в тавана.


Извинявам се предварително ако говоря глупости, но не ги разбирам много тези неща
Да, разбрах, нямам повече въпроси.
alex_serviz - специалист
chavdata написа:
...
Ignition Setup
Heater - 10 sec
Fan - 46% 4 min
42% 4 min
...
Това "Heater - 10 sec" го направи 0 сек. Не е необходимо да грее запалката без да е включен вентилатора ( па макар и за 10 сек. ). Поне според мен, де!
DimitarD - специалист
chavdata написа:
Като е на 68% комина е доста топъл слагам си ръката, но я махам веднага ( 70*С има поне ).
Температурата на димните газове не се измерва с времето за което можеш да задържиш ръката си върху тръбата. Ориентира ти за измерване на градусите е грешен и много неточен. При 120 градуса /измерени с прецизен термометър в средата на тръбата и на 10 см от котела/ на димните газове, спокойно си задържам ръката колкото си искам. При теб предполагам е над 200 градуса.
chavdata - напреднал
alex_serviz
ще го променя.

DimitarD:
да съгласен съм, че начина ми на мерене е много грешен, но това беше единствения начин да го премеря и да дам някаква информация.
Evgeniy - майстор
Уважаеми колеги дистрибутори на Грейко,

Моля Ви,
убедете господата от Грейко да поискат промяна в логиката при излизане от Suspend! Толкова колеги се оплакват от нелогичното поведение на контролера и непрекъснатото изпадане в процедура по гасене.
При 100% от случаите в първите секунди на гасенето се регистрира пламък, дори и след 1 час, но процеса на гасене продължава над полвин час. Не е нормално, когато целта е горелката да работи и да гори, тя да чака да се изгаси, за да зареди наново и да запали със запалката. Така се губи ценно време, през което тя може да работи на нормална мощност.

Лазар е много прав, че най подходящият режим е Retort. Всеки друг прави горене в здната част до шнека, при което в предната пепелта става на буци, които нарушават самопочистването по-късно, а в задната може и нагар да се отложи. Заиграването с другите режими не е решение.

Може би едно продухване при излизането оt Suspend ще разкара натрупалата се пепел и ще разгори въгленчетата за да продължи горивния процес нормално. Или поне да прекрати гасенето при наличие на пламък, ако то е настъпило след Suspend.
gnt69 - майстор
=D> +1 И при мен е същото.

Тема "Пелетни горелки GREYKO BMG и RB" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: