Виж, при 500л бойлер котелната серпентина (30кВт) подгрява горните 200л и го прави почти на проточен принцип, ако разбира се си направил правилни настройки. А ти не си направил такива. Задал си 62*С, това означава, че при 52*С котелъм си намалява мощността на половина, на 57*С пада на минимална мощност и на 62*С изключва - точно когато трябва да започне да подгрява. За да има подгряване на бойлера трябва да има най-малко 20*С температурна разлика. Всъщност по каква причина котелт влиза в изчакващ режим - предполагам не по стайна температура, а по температура на водата? Това означава много малка радиаторна мощност - по-ниска от 20-30кВт. Защо тогава е взета толкова голяма горелка?
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
LazarGanev
- "Велик майстор"
15644 мнения в "Пелетни горелки GREYKO BMG и RB"
димитар кисиов
- специалист
- Мнения: 263
как се оправляват двете помпи и температурата в стаите . Каква е зададената разлика между мощностите . Какъв е котела и колко е висок комина и последно но не по важност колко е температурата на димните газове . След отговора на тези въпроси може да се предположи дали е много въздуха
chavdata
- напреднал
- Мнения: 24
filmatoplo : няма конкретен проблем. Просто се консултирам с вас какво съм направил и да ми дадете някои друг съвет.
Забелязах, че достига 46-48*С още докато е на Р3 и като мине на Р2 наваксва другите 2 градуса. Има един термометър на колектора преди всички помпи и там температурата е 60-62*С постоянно. На връщащия колектор е 58-60*С. Котела влиза в режим изчакване, защото достига зададената температура от горелката. Радиаторната мощност става малка, когато хотела няма хора и всички термоглави на радиаторите са на степен 1,4- 2.
Бойлера има още една помпа на топлата вода. Майсторите ми казаха като има хора да я пускам. Тя помага за по-бързото качване на водата до баните. Мислех си ако я държа постоянно включена да върти водата дали няма да загрява повече от тези 200 литра. Ще имам малко загуби от тръбопроводите, но ще грее повече от 200 литра може и да греша.
Водата на котела е 62*С, защото забелязах, че като я сложа на повече примерно 70*С котела не ги достига и блъска постоянно на Р3, а тогава разхода е в тавана.
Извинявам се предварително ако говоря глупости, но не ги разбирам много тези неща и затова се обръщам към Вас.
Забелязах, че достига 46-48*С още докато е на Р3 и като мине на Р2 наваксва другите 2 градуса. Има един термометър на колектора преди всички помпи и там температурата е 60-62*С постоянно. На връщащия колектор е 58-60*С. Котела влиза в режим изчакване, защото достига зададената температура от горелката. Радиаторната мощност става малка, когато хотела няма хора и всички термоглави на радиаторите са на степен 1,4- 2.
Бойлера има още една помпа на топлата вода. Майсторите ми казаха като има хора да я пускам. Тя помага за по-бързото качване на водата до баните. Мислех си ако я държа постоянно включена да върти водата дали няма да загрява повече от тези 200 литра. Ще имам малко загуби от тръбопроводите, но ще грее повече от 200 литра може и да греша.
Водата на котела е 62*С, защото забелязах, че като я сложа на повече примерно 70*С котела не ги достига и блъска постоянно на Р3, а тогава разхода е в тавана.
Извинявам се предварително ако говоря глупости, но не ги разбирам много тези неща и затова се обръщам към Вас.
chavdata
- напреднал
- Мнения: 24
димитар кисиов :
двете помпи се управляват от електрониката на Грейко РБ 100. Температурата в стайте е с термоглави на всеки радиатор.
Р3 - 17/45/68% - 86 кw
Р2 - 9,5/45/62% - 44 кw
Р1 - 8/45/56% - 33 кw
Тези мощности ги смятам по формулата от грейко P=LxFx0.075 ( P=17x68x0.075).
Котела сега не се сещам коя марка беше (тези дни ще погледна) пише, че е 110 kw. Комина е висок 15-18 метра. Температурата на димните газове не съм я мерил ама като е на 56% вентилатор комина не е много топъл и в котелното е нормално. Като е на 68% комина е доста топъл слагам си ръката, но я махам веднага ( 70*С има поне ).
двете помпи се управляват от електрониката на Грейко РБ 100. Температурата в стайте е с термоглави на всеки радиатор.
Р3 - 17/45/68% - 86 кw
Р2 - 9,5/45/62% - 44 кw
Р1 - 8/45/56% - 33 кw
Тези мощности ги смятам по формулата от грейко P=LxFx0.075 ( P=17x68x0.075).
Котела сега не се сещам коя марка беше (тези дни ще погледна) пише, че е 110 kw. Комина е висок 15-18 метра. Температурата на димните газове не съм я мерил ама като е на 56% вентилатор комина не е много топъл и в котелното е нормално. Като е на 68% комина е доста топъл слагам си ръката, но я махам веднага ( 70*С има поне ).
LazarGanev
- "Велик майстор"
- Мнения: 14778
chavdata написа:Да, разбрах, нямам повече въпроси.
Водата на котела е 62*С, защото забелязах, че като я сложа на повече примерно 70*С котела не ги достига и блъска постоянно на Р3, а тогава разхода е в тавана.
Извинявам се предварително ако говоря глупости, но не ги разбирам много тези неща
alex_serviz
- специалист
- Мнения: 500
chavdata написа:...Това "Heater - 10 sec" го направи 0 сек. Не е необходимо да грее запалката без да е включен вентилатора ( па макар и за 10 сек. ). Поне според мен, де!
Ignition Setup
Heater - 10 sec
Fan - 46% 4 min
42% 4 min
...
DimitarD
- специалист
- Мнения: 209
chavdata написа:Като е на 68% комина е доста топъл слагам си ръката, но я махам веднага ( 70*С има поне ).Температурата на димните газове не се измерва с времето за което можеш да задържиш ръката си върху тръбата. Ориентира ти за измерване на градусите е грешен и много неточен. При 120 градуса /измерени с прецизен термометър в средата на тръбата и на 10 см от котела/ на димните газове, спокойно си задържам ръката колкото си искам. При теб предполагам е над 200 градуса.
Evgeniy
- майстор
- Мнения: 1326
Уважаеми колеги дистрибутори на Грейко,
Моля Ви,
убедете господата от Грейко да поискат промяна в логиката при излизане от Suspend! Толкова колеги се оплакват от нелогичното поведение на контролера и непрекъснатото изпадане в процедура по гасене.
При 100% от случаите в първите секунди на гасенето се регистрира пламък, дори и след 1 час, но процеса на гасене продължава над полвин час. Не е нормално, когато целта е горелката да работи и да гори, тя да чака да се изгаси, за да зареди наново и да запали със запалката. Така се губи ценно време, през което тя може да работи на нормална мощност.
Лазар е много прав, че най подходящият режим е Retort. Всеки друг прави горене в здната част до шнека, при което в предната пепелта става на буци, които нарушават самопочистването по-късно, а в задната може и нагар да се отложи. Заиграването с другите режими не е решение.
Може би едно продухване при излизането оt Suspend ще разкара натрупалата се пепел и ще разгори въгленчетата за да продължи горивния процес нормално. Или поне да прекрати гасенето при наличие на пламък, ако то е настъпило след Suspend.
Моля Ви,
убедете господата от Грейко да поискат промяна в логиката при излизане от Suspend! Толкова колеги се оплакват от нелогичното поведение на контролера и непрекъснатото изпадане в процедура по гасене.
При 100% от случаите в първите секунди на гасенето се регистрира пламък, дори и след 1 час, но процеса на гасене продължава над полвин час. Не е нормално, когато целта е горелката да работи и да гори, тя да чака да се изгаси, за да зареди наново и да запали със запалката. Така се губи ценно време, през което тя може да работи на нормална мощност.
Лазар е много прав, че най подходящият режим е Retort. Всеки друг прави горене в здната част до шнека, при което в предната пепелта става на буци, които нарушават самопочистването по-късно, а в задната може и нагар да се отложи. Заиграването с другите режими не е решение.
Може би едно продухване при излизането оt Suspend ще разкара натрупалата се пепел и ще разгори въгленчетата за да продължи горивния процес нормално. Или поне да прекрати гасенето при наличие на пламък, ако то е настъпило след Suspend.
Тема "Пелетни горелки GREYKO BMG и RB" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!