• 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Andri01 - майстор
И при моята DB с-ма се получава същото. Датчика е залепен/ с паста/ на изходящата тръба,непосредствено до СК и изолиран .
bialk - специалист
Слънчевият колектор не се плаши от висока температура на въздуха в тръбите. Колкото и да е нагорещен въздуха в тях, той не може да повиши налягането, както това се случва с пропилен гликола в затворените системи под налягане. Максимално допустимата температура на моя колектор е 200 градуса, а максималното налягане - 10 бара. Или колекторът може да работи при комбинация и на двете.
Прикачен файл:
eldom2.5.jpg
eldom2.5.jpg (90.03 KиБ) Видяна 2111 пъти
При Дрейнбек система нито едното, нито другото обаче не може да се случи. Както е известно коефициентът на топлоотдаване на въздуха (и изобщо на газовете) е изключително малък и за да се извърши поразия от него, то трябва да се осигури максимална контактна повърхност и максимално време на контакт. При течния носител е друго. Образно казано, когато поставим пръста на ръката на затоплена на 70 градуса струя въздух, то трябва да мине известно време за да почустваме топлината. Докато ако разлеем гореща 70 градусова вода върху пръста, веднага ще се изгорим. Това обяснява покачването на температурата на датчика, при обливането му с топлоносител при първоначалното пълнене на колектора.


А ето един тест за истински температурен шок на абсорбер Mirotherm на фирмата Alanod Solar:

Абсорберът се поставя на тестов стенд, върху който се извършват 500 цикъла, при които абсорберът се нагрява до температури над 250 градуса по Целзий, след което в него се пуска студена вода. Остатъка от водата в тръбите се издухва и тръбите отново се нагряват до над 250 градуса. Цикълът се повтаря 500 пъти, което се равнява на 25 години с по 20 подобни извънредни ситуации на година. На края на теста тръбите се издуват на 30 бара налягане. С изключение на леки вълнички по повърхността на абсорбера, други промени не са констатирани. Тестът с 30-те бара също е положителен.
sashot - специалист
Large написа:
Ако можех да си направя сам програма за системата, бих ползвал това:
MAX31855
Изображение

Работи като АЦП с К термодвойка -
-200°C до +1350°C е резолюция 0.25 градуса !!!
A какво мислиш за ето това?

http://www.aliexpress.com/item/Free-shi ... c037f900db

Цената е наполовина че и по-ниска.
Е, не мери температури под "0", но за термодатчик, разположен в СК не би трябвало да е проблем, особено ако има мерене на околната температура някъде наоколо.
Large - специалист
Здравейте, аз малко се изгубих, ама само във форума. Нещата с моята система прогресират. :supz: :prayer:
Вече имам още един бойлер, на който бях свързал двете серпентини, но едната помпа се предаде още при нощните тестове и не видя слънце. Сега имам 2 вертикални бойлера, на които са свързани долните серпентини и един хоризонтален. През последните няколко дни се захванах и навързах още няколко датчика, за да не се показват нули.
Смених тръбата от топлия край на слънчевия колектор до разпределителния колектор с по-голяма - пак неръждаема, но с Фи 20. Връщащата си остава Фи 12... за сега. Понеже от бързане рестартирах контролера до заводски настройки, ми се изтри коефициента за калибрация на водомера и днес пак ще меря с нормалния водомер.
Предстои ми и включване на плоските панели , за сега (до есента) ще са последователно на вакуумнотръбните... ще видим.
Планирам да меря температурата им през деня, за да преценя, струва ли си гимнастиката (и най вече отделната помпа), да ги връзвам успоредно (само че не като консуматор, а като източник).
Да поясня, плоскит панели са ориентирани на Запад и се огряват чак около 10-11 часа... не знам точно, не съм ставал толкова рано :)
През лятто сигурно няма да е проблем (да охлаждат връщащата вода), но термометъра ще покаже.....
sashot написа:

A какво мислиш за ето това?

http://www.aliexpress.com/item/Free-shi ... c037f900db

Цената е наполовина че и по-ниска.
Е, не мери температури под "0", но за термодатчик, разположен в СК не би трябвало да е проблем, особено ако има мерене на околната температура някъде наоколо.
Отноно този датчик, изглежда добре, но аз лично, бих избрал възможността да мери и под нулата. Все пак, информацията си е информация. Човек може да си прави изводи колко ефектвна му е изолацията.

По-горе сте разгадали какво имам в предвид с нагряването на сензора. На плоския панел решениято е по-дълга гилза, ама за вакуумния не става- опира в ампулата на тръбата. Сигурно ще ползвам вградения и специално оставен за сензор отвор...

И на последно място :prayer: за идеята за форумен контролер. Много се радвам че имам пръст в запалването на създателя, но и съжалявам че контролера не беше вече факт, когато ми трябваше, преди половин година, но здраве да е :) Сега ще видя дали мога да намеря телефон, дето снима свястно и да наслагам малко снимки в това мнение. :lol:


Ето ги и снимките
Ето го новия бойлер, стария е на над 12 години и не е за показване :lol:
Изображение

Горната помпа работеше добре, ама изведнуж изплющя... може и аз да съм объркал нещо, ама тя си беше отваряна и"пипана"... дано долната работи. Не съм монтирал обезвъздушителите, но ми се прецака градинската пръскачка, с която нагнетявам "антифриза" и съм с вързани ръце, за известно време.
Ето по-близък план, долу.
Изображение
Горе е огледално, а помпата е със обърната посока.
Жив или мъртъв трябва да сложа радиаторен обезвъздушител над помпата и автоматичен на входа на серпентините.
Предпазния клапан , дето се вижда е там само с цел да служи като тапа. Като няма риба... и рака е риба.

Ето какво има на покрива.
Изображение
Голям спор стана с монтажния ъгъл и особено с височината, но аз настоявах да са възможно по-ниско, дори и да загубя накой друг киловат, заради малкия ъгъл. Поне няма да ги вее вятър.
Ето с какво мисля да меря температурата на плоските панели
Изображение
Взех си кръстачка, но в крайна сметка, намерих специален фитинг. Проблема е че има два компресионни края, ама веч имам тръбичка с адаптер, трябва ми само по-юнашка горелка.
Ето и "под капака"...
Изображение

В обши линии където имах кран, сега имам още един, и помпа с клапан. Кяра е че мога да спирам всеки отделен кръг, ако се наложи, бяз да източвам всичката вода. Само ми трябва някоя стара кофпомпа за пълнене...
Ето и контролера, пакетиран, изцяло в търговски вид :lol:
Изображение

Ами, за сега е това... Надявам се до месец-два да съм изолирал и доизпипал всичко.
Large - специалист
Така.... Лятото продължава да ни изненадва... :)
Поне засега очакванията ми за консумация на топла вода са били преувеличени.
Моментната ситуация е след
шоп - майстор
Ако си решил наистина така да разтоварваш системата, защо не помислиш вместо 50 метра гофре да сложиш навън един ал. или чугунен радиатор. По-малко ще товариш помпата.

Аз лично не бих монтирал колекторите на по-голам монтажен ъгъл и бих добавил бойлери или буфери. Между другото преди дни ми изпадна изгодно една 650 литрова титаниева АЛПА 650 с една серпентина. Хубав бойлер за соларна система, защото е висок над 2,3 метра.
syncho - майстор
Large, наистина помисли да смениш тези гъвкави връзки с нещо друго. Ако пак са гъвкави то поне увеличи диаметъра. В момента мога да ти гарантирам, че имат доста голямо съпротивление и помпите се мъчат. На такова поле с колектори минимум ф22 мед, да не кажа и ф28 направо. Не е малка вероятността помпата да си е отишла именно поради тази причина.
Large - специалист
syncho написа:
Large, наистина помисли да смениш тези гъвкави връзки с нещо друго. Ако пак са гъвкави то поне увеличи диаметъра. В момента мога да ти гарантирам, че имат доста голямо съпротивление и помпите се мъчат. На такова поле с колектори минимум ф22 мед, да не кажа и ф28 направо. Не е малка вероятността помпата да си е отишла именно поради тази причина.
Благодяря за предложението и се извинявам за закъснението на отговора, ама е по технически причини. (лаптопа постепенно осакатява и сега пиша в дна стая а гледам какво съм написал в другата :)
Обратно на темата. По редица причини предпочитам гъвкавата тръба и две от причините са цена и удбство на работа. Горещия край, дето е само 5 метра, съм го направил с Фи 20 гъвкава тръба и отдавна събирам смелоост да поръчам около 15м за "студения" край. Просто не съм на мястото , а не искам да прехвърлям на някого другиго тази отговорност (да мери вместо мен)). Искам да си знам, че аз съм "виновен", ако излезе къса :)
В момента, както писах някъде, когато две от помпите работят, третата няма как да направи налягане и да отвори клапана, което е тъпо. Като сменя общата тръба, очаквам и да се вдигне дебита, но ще видим...
LazarGanev - "Велик майстор"
Ограничи дебита на двете помпи чрез притваряне на вентили и после дай 5 лева, че форумът е вече комерсиален, а не мога да ти искам повече, защото Мама Му подбива цената. :cool:
Large - специалист
LazarGanev написа:
Ограничи дебита на двете помпи чрез притваряне на вентили и после дай 5 лева, че форумът е вече комерсиален, а не мога да ти искам повече, защото Мама Му подбива цената. :cool:
Видях, видях, тъкмо това чета в момента цъкам с език... :)
Мисля да се ослушам още малко, пък каквото сабя покаже.

Към момента се опитвам да го покача дебита, не да го намалям.
Изхождам от съждениято че колектора ми е с 20 градуса по-допъл от бойлерите. Навсякъде чета, че казвате че разликата трябва да е мноого по-малка.
По ирония на съдбата, в последните 24ч не ми работи уеб мониторинга и сега си пиша с украинеца, ама с неработеща подсветка на мартицата на лаптопа си е голямо разкарване. Отделно, че чакам ред за телевизора, и то в "прайм тайма" :)

Ситуацията е следната. Когато работи, която и да е помпа, дебита отива на малко под 5л/мин. Като се включи и втора помпа, скача на пределните 5.5-6л/мин , дори и да се пусне друга помпа,явно просто тия помпи не могат да прекарат повече вода през тая тръба.
Както вече правилно забелязаха някои хора, опитвам, така да се каже, да набия 3 тръби в една, която има същия диаметър.... ами трудно.
Относно паралелната тема, която явно тресе общността, аз и "ТАМ" си имам тема, но чакам да достигна състояние на "99%" завършеност, за да публикувам резултати.
Към момента съм на 90%, а като реша проблема с лятното отвеждане на топлина и сменя "студената" главна тръба, ще стигна заветните 99%.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Тема "Соларна инсталация - параметри" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: