Верно някой са се въодушевили от Направи сам (тоест да барникат неща които не им е работа), няма да се очудя ако от Наса пишат как да си оправят совалката и гаранция давам че някой от форума ще я оправи
Слагайте ушафа -празници идат Живко. 


LazarGanev написа:2v6, благодаря, за 100-те лева, достатъчна е готовността да поемеш отговорностИ ти май не четеш какво пиша:! За стайните термостати обяснявах по назад в темата, но ще се повторя. Щом ти като спец не правиш разлика, сигурно има и много други, затова явно не е излишно да повторя. Стайните термостати за два вида - модулиращи и он/офф. Вторият вид са тези за които ти говориш - при достигане на зададената стайна температура те изключват котела и после го включват - това е просто едно термореле и се връзва към котела с двужилен кабел. Модулиращият термостат постоянно си комуникира с котела, връзва се с трижилен кабел, а по новите предават данните по e-BUS технология, като при доближаване на зададената стайна температура котелът намалява мощността си, така че той да не пали и гасне постоянно, а да работи на необходимата по-малка мощност, за да поддържа зададената стайна температура. Така той модулира мощността си по зададена стайна температура, а при немодолиращите термостати котелът пак си модулира мощността но по зададена температура на водата. И единият и другият вид могат да имат седмичен програматор или да нямат. И към единия, и към другия може да се добавя външна сонда (е зависи от модела) и тогава може да се избира и температурна крива - т.е. скоростта с която да се променя мощността на котела, зада се достигне зададената температура - стайна или водна. Естествено немодулиращите са съвсем универсални - могат да се ползват всякакви марки, а за да са модулиращи, трябва да могат да си комуникират с котела, което е невъзможно, ако не са от една марка. Не всички производители на котли предлагат модулиращи термостати обаче.
LazarGanev написа: Каква е твоята версия за проблема на Живко - недостатъчен брой ребра ли? Ако някой има предвид нещо по-смислено да казва, аз друго не се сещам. 115 ребра по 163Вт са 18, 745кВт при 90°С. Нека да са реални 15кВт при 80°С - доста повече от минималната на котела, не мисля че са малко за нормалната му работа. Може да се окажат малко за жилището, но това е друг въпрос - нека да вкараме първо котела в режим. Мислете и за други идеи.Мисля, че по тези въпроси спор няма:
2v6 написа:Пуснато на: Съб Дек 19, 2009 8:05 am
...
За нормализиране първо трябва да оправиш режима на котела - повиши зададената температура на водата, докато котела започне да работи без прекъсване.
Когато оправиш този проблем може да мислиш за други оптимизации.
LazarGanev написа:Пуснато на: Съб Дек 19, 2009 7:57 pm
...
увеличи ребрата поне на 80бр или добави един вентилконвектор.
...
LazarGanev написа:Пуснато на: Съб Дек 19, 2009 8:45 pm
...
големият проблем, е че котелът изключва преди да е стоплил стаята - това означава, че прегрява защото радиаторите са недостатъчни да го охладят ...
LazarGanev написа:Съб Дек 19, 2009 9:41 pm
...
Слушай сега, а пък ако искаш - недей да ми вярваш. Ако включиш и останалите радиатори котелът ше работи по-икономично! Вероятно няма да искаш да ме разбереш, но е така...
2v6 написа:Пуснато на: Нед Дек 20, 2009 11:24 amЖивко, сега се сетих за този пост:
...
Голямата стая топла ли се държи?
За да може котела да работи нормално сложи в голямата стая вентилаторен конвектор 6-8 кВ, а глидерите и разпредели по другите стаи.
zhivko83 написа:Пуснато на: Нед Дек 20, 2009 12:48 pmКакво реши - Лазар прав ли е, че включените към котела радиатори са недостатъчни
Голямата стая за сега е на минимум , но ако лазар е прав то и нея ще уотопляваме .
Видях в нета тръба пекс ал пекс 32 х 3 , така че може и такава да стане ако намеря .
Разход за 10 часа работа вчера 13 куб м при Т на изход около 70 градуса и къпане .
LazarGanev написа:Модулиращият термостат постоянно си комуникира с котела, връзва се с трижилен кабел, а по новите предават данните по e-BUS технология, като при доближаване на зададената стайна температура котелът намалява мощността си, така че той да не пали и гасне постоянно, а да работи на необходимата по-малка мощност, за да поддържа зададената стайна температура.Това горе е цялото обяснение - дълго е едно изречение, не виждам колко просто да се каже, но не се сещам и кое му е погрешното. На английски не ми е по-ясно. Но както казах не познавам точно Амикото, защото не работя с тази марка и може да има някаква разлика, макар че не вярвам - принципът е един и същ
LazarGanev написа: Ако причината е недостатъчен брой глидери, радиаторите трябва да са горещи дотолкова, че да не може да се пипат. Ако причината е в диаметъра на тръбата, радиаторите ще са по-хладки.
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: