• 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 26
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
filmatoplo - майстор
Верно някой са се въодушевили от Направи сам (тоест да барникат неща които не им е работа), няма да се очудя ако от Наса пишат как да си оправят совалката и гаранция давам че някой от форума ще я оправи :-D Слагайте ушафа -празници идат Живко. :wink:
2v6 - майстор
LazarGanev написа:
2v6, благодаря, за 100-те лева, достатъчна е готовността да поемеш отговорност :wink: ! За стайните термостати обяснявах по назад в темата, но ще се повторя. Щом ти като спец не правиш разлика, сигурно има и много други, затова явно не е излишно да повторя. Стайните термостати за два вида - модулиращи и он/офф. Вторият вид са тези за които ти говориш - при достигане на зададената стайна температура те изключват котела и после го включват - това е просто едно термореле и се връзва към котела с двужилен кабел. Модулиращият термостат постоянно си комуникира с котела, връзва се с трижилен кабел, а по новите предават данните по e-BUS технология, като при доближаване на зададената стайна температура котелът намалява мощността си, така че той да не пали и гасне постоянно, а да работи на необходимата по-малка мощност, за да поддържа зададената стайна температура. Така той модулира мощността си по зададена стайна температура, а при немодолиращите термостати котелът пак си модулира мощността но по зададена температура на водата. И единият и другият вид могат да имат седмичен програматор или да нямат. И към единия, и към другия може да се добавя външна сонда (е зависи от модела) и тогава може да се избира и температурна крива - т.е. скоростта с която да се променя мощността на котела, зада се достигне зададената температура - стайна или водна. Естествено немодулиращите са съвсем универсални - могат да се ползват всякакви марки, а за да са модулиращи, трябва да могат да си комуникират с котела, което е невъзможно, ако не са от една марка. Не всички производители на котли предлагат модулиращи термостати обаче.
И ти май не четеш какво пиша:
1. Попитах каква работа няма да свърши? Някъде да съм написал, че On/Off и модулиращите термостати нямат разлика? По-назад съм написал, че за инсталацията на Живко в момента модулиращ термостат няма да подобри работата на котела, а ще я влоши! Това все пак означава, че правя някаква разлика между двата вида нали :wink:

2. Обяснението ти за модулиращите термостати е дълго, сложно и отчасти погрешно - сещаш ли се защо?
Ето ти един жокер:
http://eng.immergas.com/options/climati ... ontrol.htm

Една от функциите на Amico Remote Control е:
integrated climatic thermoregulation which allows the boiler functioning optimization depending on the real heating needs of the system
(changeable temperature of the primary circuit)
Какво според теб означава?

LazarGanev написа:
Каква е твоята версия за проблема на Живко - недостатъчен брой ребра ли? Ако някой има предвид нещо по-смислено да казва, аз друго не се сещам. 115 ребра по 163Вт са 18, 745кВт при 90°С. Нека да са реални 15кВт при 80°С - доста повече от минималната на котела, не мисля че са малко за нормалната му работа. Може да се окажат малко за жилището, но това е друг въпрос - нека да вкараме първо котела в режим. Мислете и за други идеи.
Мисля, че по тези въпроси спор няма:
2v6 написа:
Пуснато на: Съб Дек 19, 2009 8:05 am
...
За нормализиране първо трябва да оправиш режима на котела - повиши зададената температура на водата, докато котела започне да работи без прекъсване.
Когато оправиш този проблем може да мислиш за други оптимизации.
LazarGanev написа:
Пуснато на: Съб Дек 19, 2009 7:57 pm
...
увеличи ребрата поне на 80бр или добави един вентилконвектор.
...
LazarGanev написа:
Пуснато на: Съб Дек 19, 2009 8:45 pm
...
големият проблем, е че котелът изключва преди да е стоплил стаята - това означава, че прегрява защото радиаторите са недостатъчни да го охладят ...
LazarGanev написа:
Съб Дек 19, 2009 9:41 pm
...
Слушай сега, а пък ако искаш - недей да ми вярваш. Ако включиш и останалите радиатори котелът ше работи по-икономично! Вероятно няма да искаш да ме разбереш, но е така...
2v6 написа:
Пуснато на: Нед Дек 20, 2009 11:24 am
...
Голямата стая топла ли се държи?
За да може котела да работи нормално сложи в голямата стая вентилаторен конвектор 6-8 кВ, а глидерите и разпредели по другите стаи.
Живко, сега се сетих за този пост:
zhivko83 написа:
Пуснато на: Нед Дек 20, 2009 12:48 pm
Голямата стая за сега е на минимум , но ако лазар е прав то и нея ще уотопляваме .
Видях в нета тръба пекс ал пекс 32 х 3 , така че може и такава да стане ако намеря .
Разход за 10 часа работа вчера 13 куб м при Т на изход около 70 градуса и къпане .
Какво реши - Лазар прав ли е, че включените към котела радиатори са недостатъчни :?:
Имай на предвид, че едно "къпане" може да изхарчи и 2 м3 газ :!:
LazarGanev - "Велик майстор"
LazarGanev написа:
Модулиращият термостат постоянно си комуникира с котела, връзва се с трижилен кабел, а по новите предават данните по e-BUS технология, като при доближаване на зададената стайна температура котелът намалява мощността си, така че той да не пали и гасне постоянно, а да работи на необходимата по-малка мощност, за да поддържа зададената стайна температура.
Това горе е цялото обяснение - дълго е едно изречение, не виждам колко просто да се каже, но не се сещам и кое му е погрешното. На английски не ми е по-ясно. Но както казах не познавам точно Амикото, защото не работя с тази марка и може да има някаква разлика, макар че не вярвам - принципът е един и същ
zhivko83 - специалист
Колеги здравейте и весели празници !!!
Току що прочетох за Амико- то , че може да работи и като Он / Офф и като модулиращо устройство , може би е равносилно дали котела ще модулира или интерфейса . :?
Да припомня , че със 115 глидера , котела , без проблем , горя без да изключва в продължение на часове , на съответната мощност 12,5 кВ , с разход 1,55 куб м на час , Т на водата около 65 - 70 гр , но доста бавно се вдигаха температурите в къщата ( 1 гр на час ) , въпреки че отвън беше + 8 гр .
Аз си мисля че при тия стени 40 см тухли единички и 115 глидера това е минимума за котел 28 кВ . Освен ако измислим някаква схема котела да работи на 12,5 кВ максимум 8 часа от 24 и в най - студеното време 10 - 11 часа друг изход за сега не се сещам :?:
filmatoplo - майстор
Добре де как 8-10 часа ще работи котела и ще сте на ръба на температурата , нали за 2 часа трябва да сте по къси гащи ръкави в стаите - нещо топлозагубите са големи . :? над 200 вата на кв .
zhivko83 - специалист
Филма , виж експеримент номер 2 , какви 2 часа = къс ръкав :?:
LazarGanev - "Велик майстор"
Трябва за половин час да сте по къси гащи, не за 2 часа. Ти пак не ми отговори на въпроса - радиаторите горещи ли са от горе до долу или не са, във всички стаи ли са еднакво горещи? То ясно, че котелът си намира един равновесен режим в който може да работи без да прекъсва, което все пак е добре, но този режим не е най-добрия за тебе. Инсталацията трябва да има достатъчна мощност за може бързо да управлява температурата в помещението, така, както котелът има тази възможност. Отговори ми на въпроса за радиаторите! И хайде, че Дядо Коледа идва! :-D
zhivko83 - специалист
Лазаре , Т на на водата до 60 - 65 долу и горе радиаторите не са еднакво топли , има 10 -15 гр , да не кажа и повече .
При 70 гр и повече , започват да се изравняват , но може и още .
Айде ВЕСЕЛО ИЗКАРВАНЕ на ВСИЧКИ !!! :)
LazarGanev - "Велик майстор"
Нали си спомняш
LazarGanev написа:
Ако причината е недостатъчен брой глидери, радиаторите трябва да са горещи дотолкова, че да не може да се пипат. Ако причината е в диаметъра на тръбата, радиаторите ще са по-хладки.
zhivko83 - специалист
Това което написах е в сила за всички радиатори , без значение на каква тръба са и колко далеч са от котела .
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 26

Тема "Въпрос за котел 28 кВ и къща 110 кв м" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: