upr написа:Aко наистина правенето на софтуера е проблемът - не е добре. Дето се вика - недоклатена работа. Вместо една педя код на компютъра - допълнителни железа за 200лв и което е по-лошо - лоша функционалност. За да се преминава от дърва на пелети и обратно трябва да се сваля горелката, да се слагат другите карантии, да се настройват, а после - обратното упражнение.Горелката не се сваля тя остава под дърват и ги запалва.когато достигне зададената температура работата на горелка се спира а контрола на горенето се поема от котелния термостат и клапата.при изтиване се включва горелката.няма сваляне или смяна на врати само поставяне на дърва в котела за които се палят от пелетите.прегледаите саита на грейко малко знания ще ни спестят доста излишни терзания как кво къде.спорное дали е необходима нужда котела и горелката да работят на дърва като перолизен котел.трябва колата да се покара малко преди да е оплюем
1. само на дърва без горелка
2. само на дърва с монтирана горелка,
3. само на пелети,
4. комбиниран режим.
При комбинирана работа на дърва и пелети не се сваля горелката, скарата се слага наклонена над горелката, дървата се нареждат върху наклонената скара, паленето може да стане от горелката по програма, горелката запалва дървата, след като се разпалят дървата и се достигне определена температура на водата горелката влиза в суспенд и евентуално загасва докато изгорят дървата. Ако има човек в къщи и той добавя дърва котелът продължава да си гори на дърва. Като свършат дървата, температурата на водата спада и ако програматорът дава разрешение - горелката пали наново и работи по програма. Тъй като контролерът е за пелеен котел, а не за комбиниран, той няма предвиден такъв режим за работа на вентилатора горелката при горене на дърва. Естествено, че може да се разработи такъв софтуер, но това изисква пари и време за изпитания, освен това трябва да има търсене. И понеже няма такъв интерес у клиентите, производителят също няма интерес (поне засега) да губи ресурси за подобни разработки, още повече че класическото решение с котелен термостат управляващ клапа за въздуха е много по лесно и се предлага като опция, а и си върши прекрасно работата

