• 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 28
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Dimonrb - специалист
icog написа:
Здравейте!
В този форум аз съм от онези потребители тип "юзер", дето предимно четат, понеже иначе говорят глупости:). Така или иначе последните 3 години го посещавам често, понеже се нанасяхме в мечтания апартамент и се опитвах поне малко да си улесня живота.

Набърквам се в темата, понеже подведен от отзивите за въпросния човек Иван и аз му станах клиент. Тук няма да си описвам приключението на груба стойност 11000 лв, искам само да споделя проблем същия като на колегите, които са писали преди мен - не особено коректна работа на термопомпена инсталация, явно свързана с недоизкусоряване на настройките. Иначе казано лапа повече ток от американски хибрид - по около 260-270 лв януари и февруари.

За съжаление при мен външните тела са 2 (Дайкин 60), съответно 2 ТО (това силно се надявам да е топлообменник), имам и бойлер с фреонова серпентина тип "Шишков" 120л. Топля 120 м2 апартамент, 4 стаи с 5 кръга на водно подово. Нова сграда, изолация отвън + изолация под подовото.

Чакайки, Чакайки, Чакайки и Чакайки някаква електроника за управление на цялата хава си останах с управление от дистанционното на климатиците модел "на око". Останах и без термоглави, вентилите на отделните кръгове съм ги оставил на положение "2" с изключение на най-дългия, който е на максимум. Останах и без термодатчици в стаите, ходя бос и ако ми е хубаво - уцелил съм.

Най-сериозният проблем е синхронизирането на работата на 2-те външни тела. От опити го докарах до приблизително еднаква работа на двете машини (с идеята да не се натоварва само едната над 50-60%, дори и да е достатъчна а да работят заедно с по-ниско натоварване), като това се случва при увеличаване на градусите на машината, която не минава през бойлера с 2C по-високо от другата. Добри резултати получавам при клима1=20Ц, клима2=22Ц. Бойлерът показва между 45-57Ц в зависимост от външната температура - това не ме притеснява, напълно достатъчен ни е.

Врътках положението на датчиците но ми изникна проблем. Температурата на излизащата обратно вода е една и съща и за двете тела, докато температурата на фреона не е, особено, когато се загрява и бойлера. Не е, защото тръбния датчик се намира на топлообменника и реално отчита, че системата си топли - нали през това време другото тяло се е напънало и е стоплило водата в парното, та машина 2 решава, че е направила каквото трябва и заспива. Бойлера се стопля след няколко часа или след като ръчно вдигна градусите на тази машина от дистанционното. А, датчик някакъв на бойлера забравиха да сложат, но той без управление май ще е само информативен.

Същата машина януари месец беше замръзнала цялата, явно момента с дефроста и убягва.

За съжаление аз съм босичък с електрониката. Принципно съм си изяснил нещата, но мерене на съпротивления и сваляне на температурни диаграми ли бяха са ми малко по-така. Мога да наснимам цялата постановка ако ви е интересна. Сега отивам да си взема ампер клещи и още малко термометри, за да следя как се променят параметрите на работа докато аз си играя с датчици и градуси. Ще съм благодарен, ако ударите по едно рамо в моментите, които ми убягват и най-сериозният проблем да остане черпенето:).
Малко снимки биха били полезни за да се ориентираме горе долу за какво иде реч. Гледай да наснимаш всички датчици и разположението им.
icog - напреднал
Тръбните датчици в крайна сметка поставих при входящия фреон, до сега бяха на топлообменниците, под изолацията. Смених им местата, понеже когато едната машина не работи помпата пак вкарва вода и в другия топлообменник и тръбния датчик отчита по-високата температура, която обаче е в следствие работата на другата машина.

Изображение

Това е изглед отгоре, двата термометъра мерят температурата на входящата и изходящата вода. Входящата меря на една от тръбите за вход към стаите, изходящата - точно преди да стигне топлообменника, там където са закачени и двата въздушни датчика. Откакто меря температура на водите забелязах, че температурата на изходящата вода се колебае в много малки граници - около 0.5С. Температурата на вход се мандахерца повече, което е логично. Показанието на жълтия термометър е с 1 градус надолу от реалното, крив си е. Общо взето последните дни, когато температурите са предимно положителни разликата на температурата вход/изход се движи от 3 до 5 градуса.

Живея в София, на около 700м надморска.

Изображение

Трета снимка общ план, ако някой не се е ориентирал:).

Изображение

Бойлера не знам дали има смисъл да го снимам, той бедният си няма датчик и само лапа топло. В големите студове го включвах да помага. През него минава фреона от втория топлообменник.

В момента при тези параметри амперклещите показват 11А само че това постоянно се мени, явно машините включват и изключват. Какво още мога да направя, освен да сложа един контролен електромер за да се съберат повече данни?

Иван беше казал, че негов клиент пише софтуер за мониторинг и управление на системата, с възможности за програмиране по дни и часове, задаване на температури, етц. Не видях подобно нещо във форума, да имате друга информация?
2v6 - майстор
icog написа:
...
В момента при тези параметри амперклещите показват 11А само че това постоянно се мени, явно машините включват и изключват. Какво още мога да направя, освен да сложа един контролен електромер за да се съберат повече данни?
Може да разделиш двата топлообменника да си греят два отоплителни кръга :idea:
Въздушните датчици в стаи от двата кръга и ще се оправят нещата :wink:
naughty - специалист
2v6 написа:
Въздушните датчици в стаи от двата кръга и ще се оправят нещата :wink:
тук не си прав доказано. колегата дето пусна темата се убеди, phoenix ти обясни също. Това са инвертори и мястото на въздушният датчик е само и единствено на връщащата се вода
icog - напреднал
Това с двата кръга принципно звучи Ок, но май трябва да се преправят доста неща - нови вентили за отвън, преработване на захранването от/към топлообменниците? За мен звучи като още пари и още работа.

Няма ли някакъв шанс тези датчици да са различни и помпите да получават различни данни при едни и същи параметри на средата? По-скоро нещо такова си мислех, че е объркано. Защото от където и да го погледнеш, след като се стопли бойлера, ако температурите, зададени на двете помпи чрез дистанционното са едни и същи то и те би трябвало да работят абсолютно синхронно? Защо при мен за да ги накарам да работят така трябва да направя разлика от 2C на дистанционното?

Бойлера ми е вързан само в банята, има нужда от затопляне веднъж или два пъти дневно - само като се къпем, не може да прецаква цялата постановка.
filmatoplo - майстор
Колко квадрата площ топлиш , като гледам 5 те кръга :? между 75 и макс 100 квадрата. Кой го прави това :? въпросния майстор ли.
LazarGanev - "Велик майстор"
Добре де, доколкото разбирам всичките ти проблеми идват от това, че искаш да натовариш еднакво двете машини - това защо е, да не се карат ли :) ? Какво ти пречи, ако едната се натоварва повече?
bobivg - специалист
Ако 2 работят на 50% от мощността КОП-а ще е по-висок отколкото, ако едната бачка 100%. От друга страна купешките говоря за VRF, ако са няколко модула се товарят последователно след като се натовари единия на 100% тогава се включва следващият, та и аз се чудя как е по-добре. :?

Edit: опаааа, явно паметта ми изневерява.

Прикачен файл

untitled.JPG
untitled.JPG (116.01 KиБ) Видяна 4232 пъти
Последна промяна от bobivg на пон мар 21, 2011 9:44 pm, променено общо 1 път.
2v6 - майстор
icog написа:
Това с двата кръга принципно звучи Ок, но май трябва да се преправят доста неща - нови вентили за отвън, преработване на захранването от/към топлообменниците? За мен звучи като още пари и още работа.

Няма ли някакъв шанс тези датчици да са различни и помпите да получават различни данни при едни и същи параметри на средата? По-скоро нещо такова си мислех, че е объркано. Защото от където и да го погледнеш, след като се стопли бойлера, ако температурите, зададени на двете помпи чрез дистанционното са едни и същи то и те би трябвало да работят абсолютно синхронно? Защо при мен за да ги накарам да работят така трябва да направя разлика от 2C на дистанционното?

Бойлера ми е вързан само в банята, има нужда от затопляне веднъж или два пъти дневно - само като се къпем, не може да прецаква цялата постановка.
Да, твоята система е "най-объркана" (разбирай сложна) :)

За разделянето не са необходими много неща - няколко фитинга за 10-на лева. Работата според майстора...
Ще отпадне нуждата от термоглави -може да се окажеш дори на далавера :?
icog - напреднал
filmatoplo написа:
Колко квадрата площ топлиш , като гледам 5 те кръга :? между 75 и макс 100 квадрата. Кой го прави това :? въпросния майстор ли.
120 квадрата е апартамента като в коридора и малката баня са поспестили намотките. Тях ги взех готови. От там нататък се изяви героя от заглавието на темата.
LazarGanev написа:
Добре де, доколкото разбирам всичките ти проблеми идват от това, че искаш да натовариш еднакво двете машини - това защо е, да не се карат ли :) ? Какво ти пречи, ако едната се натоварва повече?
Ами в големите студове машината, която топли и бойлера беше цялата обледенена. Дереше се яко и въпреки това другата не включваше. Коригирах го като направих разлика в зададените температури, както вече обесних. Но идеята да ходя постоянно да слухтя дали всичко работи както трябва ми се струва неприятна! Също така при мен тръбния път е дълъг - около 20м - и съм убеден, че колкото по-разтоварено работи машината, толкова по-ниска ще ми е сметката за ток и толкова по-дълго ще изкарат компресорите.

И двете ни връщат към първия ми пост и заглавието на колегата - Сметката ми според това, което чета за сравнение е Висока. Някъде има грешка и колкото повече ви слушам толкова повече се убеждавам, че първо трябва да прегледам тия датчици, които колегата си мереше дали са едни и същи и дали подават едни и същи данни или както там се казва. Ще да търся някой електричар да го свърши и ще пиша за резултата.
bobivg написа:
Ако 2 работят на 50% от мощността КОП-а ще е по-висок отколкото, ако едната бачка 100%. От друга страна купешките говоря за VRF, ако са няколко модула се товарят последователно след като се натовари единия на 100% тогава се включва следващият, та и аз се чудя как е по-добре. :?
Няма уред, който да работи оптимално на максимално натоварване според скромния ми опит:). Не го искаме това!
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 28

Тема "Термопомпа Въздух-Вода от Vanko68 висок разход" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: