• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Antonii - майстор
vanko68 написа:
Антон-всички знаем това,което си написал,но изпускаш "тънкия'' момент,че като увеличиш дебита на помпата,котела няма да работи в 90/85,а примерно в 75/70,понеже водата няма да има време да загрее поради малкото време за преминаване през котела.Същия ефект се получава и при климатиците-по-голям дебит= по-хладен въздух,по-малък дебит=по-топъл въздух.
.Сега да смятам ли как ще се промени мощността на радиатора?
Абе хора разберете че с повишаване на дебита в системата неможете да увеличите топлинната мощност на същата.
Причината е в процеса на топлообмен между топлоносителя и повърхностите, колкото и бързо да се движи тая ти ми вода. Вземете отворете един учебник по топло и масопренасяне и спрете да говорите глупости!
Това, че в единият случай излиза вода с по-висока температура и по-малък дебит е същото като при вода с по-ниска температура и по-висок дебит. Разликата е само в енергията влагана за циркулацията чрез помпата.
LazarGanev - "Велик майстор"
Antonii написа:
vanko68 написа:
Антон-всички знаем това,което си написал,но изпускаш "тънкия'' момент,че като увеличиш дебита на помпата,котела няма да работи в 90/85,а примерно в 75/70,понеже водата няма да има време да загрее поради малкото време за преминаване през котела.Същия ефект се получава и при климатиците-по-голям дебит= по-хладен въздух,по-малък дебит=по-топъл въздух.
.Сега да смятам ли как ще се промени мощността на радиатора?
Абе хора разберете че с повишаване на дебита в системата неможете да увеличите топлинната мощност на същата.
Причината е в процеса на топлообмен между топлоносителя и повърхностите, колкото и бързо да се движи тая ти ми вода. Вземете отворете един учебник по топло и масопренасяне и спрете да говорите глупости!
Това, че в единият случай излиза вода с по-висока температура и по-малък дебит е същото като при вода с по-ниска температура и по-висок дебит. Разликата е само в енергията влагана за циркулацията чрез помпата.
Така е! И в двата случая цялата топлина, получена от изгарянето на определено количество гориво се разнася и отдава в жилището.
vanko68 - специалист
Е аз нали точно това исках да кажа...
kokopi4a - специалист
А пробвал ли си дали с ДОНБАС няма да вдигнеш температурата. Не съм спец в тази област,но когато си направих парното в къщи и започнах да го паля на дърва (дъб) ,виждах как много барзо ми намалят дървата в мазето,а в апартамента (100кв.+боилер) е студено.В стаята с камината(20кв.) беше топло. Тогава реших да пробвам на ДОНБАС. Още със запалването на камината слагам 1 чантичка с 1 лопатка въглища и само за минути температурата ми се покачва,като догори слагам още 1, и с това само за около 15мин. температурата която отива в радиаторите е на 75-80 градуса.После вече само си я подържам с дърва.
AntonBM - специалист
Здравейте,
Радвам се, че по точка 2 няма повече въпроси.
По точка 3 съм писал доста, но виждам, че вие сте го чели само до средата. Ще се цитирам:
AntonBM написа:
На пръв поглед това, колко са мощни консуматорите не е от голямо значение за камината. Просто, ако те са по-мощни от необходимото ще работят в по-нисък температурен режим. Ако горивната камера има температурно регулиране (защитена е от работа при ниска температура), това падане на температурният режим не е проблем и няма смисъл в забележката ми по точка 3, но ако няма регулиране по-мощните радиатори няма да позволят нарастването на температурата на водата във водната риза и ще смъкнат КПД-то на камината, понеже горивният процес ще се извършва при много ниска температура в горивната камера. Не случайно, питам човека регулира ли по някакъв начин температурата на водата във водната риза.
Както виждате, ключа за палатката е в това дали се регулира температурата на водата във водната риза. Камината може да даде проектните си параметри само, когато горивният процес се извършва в оптимален режим на работа. Температура на горивната камера трябва да е висока, а водната риза ако няма регулация няма да позволи това покачване. Коефициента на излишък на пресният въздух трябва да е в рамките на 1,05 до 1,15. Дървата трябва да са 4-5 кг, и да са се разгорели добре. Температурата на изгорелите газове на изхода от камерата не трябва да е по-висока от 150-180°С. Само тогава мощността и КПД-то на камината ще са такива, каквито се дават по каталог.

П.П. vanko68, съгласен съм, че мощността на радиаторите при по ниска температура на топлоносителя ще спадне! Аз също съм го писал.
Antonii, не си мисли, че само ти си чел учебници. Жалко, че съм ограничен в размера на атачваните файлове. Бих искал да ти пратя малко теория, за да не пишеш неуместни забележки. Ако имаш време разрови из интернет и прочети как се прави енергийно обследване на КПД на котли по обратен баланс.
Sian, площта на водната риза е от значение, но само по нея не може да се определи топлинната и мощност. От голямо значение е и каква е температурата на горивната камера. Ризата не се нагрява равномерно и няма еднаква мощност по цялата си площ. Тази в горната час при пламъка е по-мощна от страничните. T.e. конструкцията е от голямо значение, а за нея нямаме данни.
Antonii - майстор
Извинявам се, че използвам темата на човека за отговор, но въпроса в случая не е в това кой какво е чел, а в това кой какво е научил.
Първо виж къде в тия учебници къде пише, че с повишаване на потока на топлоносителя през реброто на радиатора ще се повиши неговата топлинна мощност без допълнително въздействие на топлоотнемането от това ребро.
Начертай си диаграмата на разпределение на температурата по протежение на реброто при единият и другият случай и ще видиш, че съществена разлика в топлоотдаването няма дори и вход/изход на топлоносителя да стане 5градуса.
Хора това са си го сметнали отдавна само ние тука в БГ все се опитваме да открием топлата вода, е сори тя вече е открита. :)
2v6 - майстор
meto79 написа:
Здравейте,не можах да ви отговоря защото бях в командировка.Така общо ми се сьбират 71кв.м.=80глидера Н=500мм.Системата е обезвьздушена;горя сух дьб;комина ми е идеален;пламьк -много;самата стая кьдето гори камината е супер,но в другите стаи 18(19)градуса.Помпа "грунфост" на 1ва степен.БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ.
Мощностите на всички уреди с твърдо гориво не се дават за горене на дърва :idea: Ако се спазва някакво правило тава е да се даде максималната мощност, при която камината ще работи нормално. Тази мощност практически се получава само при оптимално горене на кокс :!: При използване на дърва (много сухи :!: ) трудно се достига и 2/3 от мощността :idea: Колко време е сушен този дъб? Засякъл ли си по колко дърва (кг) слагаш на час :?:

При отопление с такава камина първото правило е стаята с камината да иска два пъти по-малко топлина от стаите с радиаторите.
При теб положението какво е - колко външни стени и прозорци имаш при камината и колко при останалите стаи :?:
Откъде влиза студения въздух за горене на камината?

----------------------
Antonii написа:
...
Начертай си диаграмата на разпределение на температурата по протежение на реброто при единият и другият случай и ще видиш, че съществена разлика в топлоотдаването няма дори и вход/изход на топлоносителя да стане 5градуса.
...
Съгласен съм с това. Повишения поток на вода през радиаторите може дори леко да подобри топлоотдаването в стаята (обяснил съм го вече :wink: ). За водната риза се отнася същото :idea:
vanko68 - специалист
Ще го подобри САМО ако камината успее да затопли водата добре,поне до 80-90°.А какво ще стане,когато камината няма тази мощност и повишения дебит доведе до спадане на температурата на изходящата вода???
AntonBM - специалист
Antonii, формулата за определяне топлинната мощност на глидерите е тази:
W=W1.((t1+t1-Δt)/2-t2))^1,3
където:
W – действителна топлинна мощност на глидера
W1 – базова топлинна мощност при стандартни условия топлоносител 90/70° и стайна температура 20°
t1 – входяща температура на топлоносителя
Δt – температурна разлика на топлоносителя (вход/изход)
t2 – температура на помещението
Казано по-просто мощността зависи от средната температура на топлоносителя (писал съм го и в предишно изказване) и температурата на помещението. Средната температура на топлоносителя зависи пряко от дебита на същият! Степенният показател на политропният процес 1,3 варира в зависимост от конструкцията, като се дава от производиятеля, но границите в които варира не са високи от 1.25 до 1.35.
Ако ти имаш някакви други формули моля да ги споделиш с нас.

2v6 за камините в каталозите се дава топлина мощност при горене на дърва с влажност 20%, като тази мощност е при достигане на проектните параметри на съоръжението. За котлите в повечето случай мощностите са така както си писал ти.

В предишните си изказвания постоянно пиша за КПД-то на камината. То по принцип за тези съоръжения е ниско, рядко надхвърля 85% (по-високите стойности в повечето случаи са некоректна реклама), но реално камините, когато са студени не могат да достигнат и тази ниска стойност на КПД. Т.е. когато на една камина и дават мощност на водната риза 10 kWh и КПД 80%, за да се постигнат трябва дървата, които се изгарят в нея да могат да отдадат 12,5 kWh, понеже в самото КПД е заложена тази разлика. Освен това при студена горивна камера КПД-то е по-ниско от проектното на камината. Колко точно пада не мога да кажа, но едва ли е по-високо от 65-70%. Т.е. за да докараш желаните киловати, трябва да горят още повече дърва.
kokopi4a, е намерил едно много хитро решение. Засилва камината с донбаски въглища, докато тя достигне работни параметри и после вече гори нормални дърва. След като веднъж е достигнал желаната температура в горивната камера, КПД-то е достигнало проектните си стойности и камината дава мощността си. Това не означава, че само с въглища може да се достига работна температура! По-правилно е да се регулира минималната температура на водата във водната риза. Т.е. да се задържа циркулацията през нея до достигане на поне 60°С. Това може да се прави с 2 или 3 пътни моторни или термостатични вентили или с обикновен термостат и on/off – на помпата.

След толкова много пояснения, прочетете пак първият ми пост и ми кажете, излъгал ли съм някъде човека :?
Antonii - майстор
Вижте и аз мога да ви затрупам със сумати уравнения при това с доста диференциране в тях, но смисъла е никакъв.
Това уравнение дето си го дал е много хубаво, но първо вземи го сметни за един конкретен глидер и дай резултатите да видим каква пък ще е толкова голяма разликата в топлоотдаването!!!
А че някои хора вярват на тая глупост води само до слагането на излишно мощни помпи по инсталациите, което пък води до излишно високи експлоатационне разходи.
В случая става въпрос за практика, а не за теория. Именно връзката между практиката и теорията се губи на доста хора дори и инженери.
Нямам никой конкретно впредвит тук във форума, въпреки че за някои подозирам :wink:
В никой случай неможе да се разглеждат по отделно камината(топлоизточника) и радиаторите(консуматора), нещата са взаимосвързани.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12

Тема "ПОМОГНЕТЕ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: