• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 41
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
mutibg - напреднал
mutibg благодаря! Всъщност ме интересува с какъв компресор са и какъв фреон. Моята къща е около 70 кв. м. отопляема площ на 2,5 м височина. Изолация има, но когато я правих масово се слагаше 5 см. Ще съм благодарен за информация за твоята система: колко кв. м. отопляваш, с конвектори, радиатори, подово... какъв е разхода на ток ? Ако предпочиташ може и на ЛС ,но мисля че ще е интересно и за други във форума.
За фреона незнам трябва да питам във фирмата те си сложиха помпата и я напълниха. Компресора на предната ми беше китайче предполагам и на тази е такова (смених от еднофазна на трифазна).
Отоплявам към 120квадрата. Хол + кухня около 45кв. в конвектори, 3 спални с радиатори, баня с лира и отделна тоалетна, бойлер 80 литра, която се отиплява от тръбите защото те минават през нея, има и килер в който има тръби. Имам и маза около 30кв. която се отоплява от самото въртешно тяло и тръби. Изолацията е 10см. на стените и тавана е с вата само. Хола ми е на 2.80 и се чудя дали да не направя подово но ме спира факта че съм с френски прозорци.
Последната сметка беше 245лв за ток (общо)
6osi6 - майстор
radius написа:
черно няма, само полимери, месинг и неръжд. Не знам при мен има ли смисъл...
... как ги четеш тия форуми, пуснах си преводача и ми иде да заблъскам монитора. :axe:
Магнитният филтър от pdf е 152 лв. Има смисъл да се сложи, ако имаш черни тръби или използваш за буфер обикновен бойлер. Макар че и неръждаемите на Шишков - Сънсистем, ръждясват около заварките. Така че, по-добре да го има.
Форумът е шведски, има интересна информация.
Е то тук, може да се види в реално време работа на термопомпа, 150 метра тръба в езеро-вода, Copeland ZR22K3E-TDF с честотен регулатор Omron V1000 и ПИД регулатор за 65$. Регулация по външна температура и температура на водата със сензор след изход от инсталацията.
http://www.e-logger.se/pub?Skolebrygga&p=1
шоп - майстор
radius написа:
Мерси Шосиш ( ако така се чете ;) ) , точно по темата. Тия говорят за граница 20л/кВ, при мен е под 10. Моята идея е за схема номер 2 -последователно свързване към подаващата вода за увеличаване на обема:
Прикачен файл:
buf.jpg

Според мен схемата има недостаъък. Имаме един мъртъв почти 100 литров обем.


Ако местата вход и изход на буфера се разменят ще е по-ефективно. Вход отдолу и изход горе.
a_stoev - майстор
Като дойде лятото, трябва да завърта буфера :D
Варианти много, единия е с четири тръби където водата минава по диагонал като в зависимост от сезона с кранове се върти входа да е горе или долу. Според мен е по-добре да се търси хоризонтална конфигурация, буфера легна и вход и изход от срещуположни страни, но тогава трябва да се добави и обезвъздушител от горе.
Принципно нормата е мин 10л/kW, но няма горна граница, колкото повече по добре.
Гледал съм някакви буфери пълни с парафин затворен в гранулки от PVC, така увеличаваш капацитета 10-кратно /не ми се смята точно, не се заяждайте/. това би ти позволило да загрееш в най подходящия момент, примерно на обяд и да се грееш цяла нощ. Обсъждано е във форума.
radius - майстор
Фазовия преход... аз нямам нужда от охлаждане, така че не мисля в тази посока. Абе то се е видяло, че за догодина ще се слага датчик поток, буфер и да видим какво още ще измисля от скука :drinkers: ай наздраве
radius - майстор
Докладвах темата на модератор, ако може да я отцепи в "моята" за буфера.
radius написа:
Тия дни ще взема да покибича до машината да видя тия падове между дефростите дали са спирания на компресора или някакви резки намалявания, ако е второто, нямам проблем.
И така, тези резки падове м/у дефростите са спирания на компресора ( средно за 3 минути). Вчера я пробвах в режим 2ч работи/ 2ч почива. Няма кой знае какво подобрение, само първия цикъл след почивката е по-дълъг ( около час), но след това си спира през 24 минути.
Прикачен файл:
eco.jpg
Интересно, ако сложа 80л буфер, му трябват 400W/ч да се загрее с 5 градуса отгоре. За половин час ще вземе само 800вата топлина. Дали няма да е малко, за да разреди спиранията на компресора поне двойно?
Boyan - специалист
Прилича на прегряване на компресора , в следствие от проблем с дроселирането .
Проверява се лесно с монтирането на термометър на изхода на компресора .
Ако желаете , за да не спамим тази тема се пренесете тук :
viewtopic.php?f=10&t=45126&start=630
Както предложи Шосиш .
radius - майстор
Мерси за предположението и предложението. Не ми се иска да пишем в темата на Шоп, че и без това е стряскаща за мераклията-самоделец ;) .
Компресора не е подавал повече от 40С фреон при спирането - лично проверено с ръка. Абе той работи колкото да не спре, ако не сваля капака, не мога да го чуя от вентилатора.
Boyan - специалист
Интересно . Ако не е прегряване , може да имаме разминаване в тока на компресора със записаната чек таблица .
Това се случва при презареждане , малък топлообменник или ниска циркулация през вътрешният кръг .
Малкият топлообменник отпада , ако е фабричен моноблок .
Може ли малко подробности за тази Т.П. ?
Или линк , ако някъде сте я описали.
radius - майстор
Фабрична машина - моноблок Мицубиши Екодан (т.е. фреона и ТО са си фабрични), самодиагностиката на външното тяло не дава никакви грешки.
http://www.mitsubishitech.co.uk/Data/Ec ... CH465D.pdf
Само подово - 11 серпентини имам. Циркулацията с помпа Алфа 2 15-60 ( на трета степен) по дебитомери е около 17л/мин (горе-долу съм в нормите), течността в системата е около 80л ( 40л вода + 40л проп.гликол). Тук съм на ръба за тези 8-9кВ топлинна мощност.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 41

Тема "Буфер в ниско температурна система" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: