Най - вълнуващия въпрос зимно време.
пон ное 19, 2018 12:16 pmТрифон П.Трифонов написа:
пон ное 19, 2018 11:11 ammudeerinc написа:
От 1 седмица сме на пелети - Грейко рб30-Стар.
Отопляваме 2 етажа(3ти и 4ти) по близо 100кв и стълбище (има 10 глидера там, които да спират студената вълна от входната врата)
За сега забелязвам разход (2-2.5кг/ч) или 3 чувала на ден.
Струва ми се нормално за горене 24часа.Насторйките на Грейкото са като описаните в книгата.
Къщата няма изолация,ПВЦ прозорци (от преди 10 години, не изглеждат качествени),единият етаж е тавански(има минерална вата в тавана).
Също така има камина на таванският етаж(не знам през нея какво бяга, защото е затворена с неплътен дървен капак).
Нормално ли ви се струва или да боря модулацията на п1,п2 .
За чий ... ти трябваше 30ка? Сега не ти е необходима, а като си санираш къщата....Станалото- станало.
Нормален ти е разхода. Каквото и да ти казваме, от тука, сам ще стигнеш до настройките, дето ще ти харесат.
ем за чии... питах майсторите, те казаха класическото 100W на 1кв/м + бойлер 200 литра(той ще е догодина, а изолацията след най-малко 5-6 - тъй като 1во ще прави реконструкция на покрива), и аз реших, че рб30 е правилният вариант.В мометна на п1 грее на 10.7kW на П2 - приблизително 17кв. тоя е 7-30кв, така, че май не е голяма драма с размера.
jolobg - специалист
пон ное 19, 2018 11:11 ammudeerinc написа:
От 1 седмица сме на пелети - Грейко рб30-Стар.
Отопляваме 2 етажа(3ти и 4ти) по близо 100кв и стълбище (има 10 глидера там, които да спират студената вълна от входната врата)
За сега забелязвам разход (2-2.5кг/ч) или 3 чувала на ден.
Струва ми се нормално за горене 24часа.Насторйките не Грейкото са като описаните в книгата.
Къщата няма изолация,ПВЦ прозорци (от преди 10 години, не изглеждат качествени),единият етаж е тавански(има минерална вата в тавана).
Също така има камина на таванският етаж(не знам през нея какво бяга, защото е затворена с неплътен дървен капак).
Нормално ли ви се струва или да боря модулацията на п1,п2 .
Честито! И аз съм отскоро (~ месец) с комплект Грейко 20/20 стар. Отоплявам 2-ри етаж с РЗП 140 м2. Няма смисъл да описвам точните глидери и квадрати, където са инсталирани (не отоплявам директно стълбището и коридорите). Допълнително имам бойлер 80 л. Дограмата е добра, нямам изолация на стените, около 40% от таваните са изолирани с 10 см вата, другите са на плоча към таванско на външни температури. Резултатът за сега (измерено вчера по капацитета на шнека) е 30,6 кг. пелети, слънчогледови (255 лв./т. DAP моята барака :-D ) за 17,5 ч. непрекъснато горене, или ~ 1,75 кг./ч., а за 24 ч. - 1,28 кг./ч. Нямам термо-вентили с глави, а в най-студената стая поддържам 21 град. В другите съм притворил вентилите за да не прегряват.
От моя гледна точка и разход, при теб е поносимо (не пишеш какви са пелетите, но ако са слънчогледови си е направо добре), но не пречи, както ти написа Трифон, да си оптимизираш горенето. Например, аз съм задал на 1-ва 1,75 кг./ч. с вентилатор 38% и съм доволен от резултата (финансовия). Не знам дали ще успея да постигна повече с настройки и добавяне на още турбулатори (сега съм само с 8 пружини за почистване), но ще опитам. Ясно (ми) е, че по системата има още мноооооого какво да се прави, но след май (месец). :-D
Прилагам снимка с постигнатите параметри от тази сутрин (зададена т. на водата е 65 град.):
Прикачен файл:
Greyko_20181119.png
и разхода на пелети:
Прикачен файл:
Greyko_20181119-2.png
Greyko_20181119-2.png (78.94 KиБ) Видяна 3234 пъти
Надявам се резолюцията на картинките да е добра.
Последна промяна от jolobg на пон ное 19, 2018 2:17 pm, променено общо 2 пъти.
пон ное 19, 2018 12:47 pmmudeerinc написа:
...
ем за чии... питах майсторите, те казаха класическото 100W на 1кв/м + бойлер 200 литра.......... че май не е голяма драма с размера.
Не знам драмата с размера, дано не е голяма, щом майсторите са подходили класически!
Топла къща, колкото и да е студена зимата!
andy_forresite - майстор
пон ное 19, 2018 12:39 pmMiloslav_Marinov написа:
Твърде бос съм в тази тема, поради тази причина задавам въпроси които може изглеждат елеменарни за вас, но просто споделям мнение с вас които сте доата наясно с нещата с цел евентуален съвет има ли смисъл да ровя и да намалявам подаването на шнека и респективно вентиалтора. В момента на 5-та степен подава 9.5 секунди и почива 36 секунди. И съответно дали има смисъла да осветявам фотосензора и да измеря колко грама пелети ще пусне на максимална мощност или тзи гимнастики са безмислени
До довечера има време някой с 2х110 квадрата да каже как е минал с 20 кг и да се започнат приказките колко скапана горелка е тази на GF. Според мен безсмислени са гимнастиките... Не знам какво значат 9,5 секунди подаване и 36 секунди почивка, но знам че на твоята горелка (а и на всички от последните 2-3 г.) може да се ограничи мощността спрямо тази на котела. Ако котелът ти е 25 киловата ти не трябва да му подаваш 35 с горелката, а някъде 20-21, за да си ефективен. Съдейки по разхода, който пак казвам е нормален, освен ако не живееш в Бургас към днешна дата, това си го направил.

Малко общи приказки. Зависи какво топлим, доколко го топлим и какви са размерите на вложенията за подобрение на топлотехническите х-ки на сградата. За мен в сграда с характеристика под-ниска от клас С, при външни t°<0°C стайният термостат трябва да се елиминира. Независимо от начина на температурен контрол, важен е разходът за денонощие. Няма значение дали горелката ще гори 2 часа на 20 киловата, 3 часа на 13,34 kw, 4 часа на 10 киловата. Едно и също к-во пелети ще консумира за деня. От "печалбата" за времето на НЕгорене трябва да се приспадне енергията за повторно нагряване на консуматорите.

И малко цифри относно донбаса и пелетките. Ако къщата поема 100 квч топлинна енергия, то на донбас ще се получат от ~23 кг. 23 кг х 0,36 лв/кг = 8,28 лева; А на пелети 30 кг х 0,40 лв/кг = 12 лева. Говорим за един и същ котел с два вида гориво. Цените са произволни.
Miloslav_Marinov - напреднал
пон ное 19, 2018 1:47 pmandy_forresite написа:
пон ное 19, 2018 12:39 pmMiloslav_Marinov написа:
Твърде бос съм в тази тема, поради тази причина задавам въпроси които може изглеждат елеменарни за вас, но просто споделям мнение с вас които сте доата наясно с нещата с цел евентуален съвет има ли смисъл да ровя и да намалявам подаването на шнека и респективно вентиалтора. В момента на 5-та степен подава 9.5 секунди и почива 36 секунди. И съответно дали има смисъла да осветявам фотосензора и да измеря колко грама пелети ще пусне на максимална мощност или тзи гимнастики са безмислени
До довечера има време някой с 2х110 квадрата да каже как е минал с 20 кг и да се започнат приказките колко скапана горелка е тази на GF. Според мен безсмислени са гимнастиките... Не знам какво значат 9,5 секунди подаване и 36 секунди почивка, но знам че на твоята горелка (а и на всички от последните 2-3 г.) може да се ограничи мощността спрямо тази на котела. Ако котелът ти е 25 киловата ти не трябва да му подаваш 35 с горелката, а някъде 20-21, за да си ефективен. Съдейки по разхода, който пак казвам е нормален, освен ако не живееш в Бургас към днешна дата, това си го направил.

Малко общи приказки. Зависи какво топлим, доколко го топлим и какви са размерите на вложенията за подобрение на топлотехническите х-ки на сградата. За мен в сграда с характеристика под-ниска от клас С, при външни t°<0°C стайният термостат трябва да се елиминира. Независимо от начина на температурен контрол, важен е разходът за денонощие. Няма значение дали горелката ще гори 2 часа на 20 киловата, 3 часа на 13,34 kw, 4 часа на 10 киловата. Едно и също к-во пелети ще консумира за деня. От "печалбата" за времето на НЕгорене трябва да се приспадне енергията за повторно нагряване на консуматорите.

И малко цифри относно донбаса и пелетките. Ако къщата поема 100 квч топлинна енергия, то на донбас ще се получат от ~23 кг. 23 кг х 0,36 лв/кг = 8,28 лева; А на пелети 30 кг х 0,40 лв/кг = 12 лева. Говорим за един и същ котел с два вида гориво. Цените са произволни.

Има възможност за избор на мощност от менюто като са посочени 5 степени, при мен е оставена на Auto. Живея в близост до Плевен, селска къща с цялостна външна изолация от 8 см стириопор, на тавана има рвализиран “черен" таван с 5 см вата и кофражни дъски, сменена е дограмата с PVC преди 14 години, отооляваната квадратура е приблизително 100 квадратни метра, бойлера не е вързан към системата. Относно мощността на котела е тъмна Индия ако мога така да се изразя, защото дядото на времето го е правил по чертвжи от направи си сам, както е направена и цялата инсталация. До миналата година инсталацията работеше на гравитачен принцип като от тавана към всяла една стая има спусък с топла вода за всеки радиатор.
А относно стайният теемостат е на наатройка от 05:30ч до 08:00 да гони 21 градуса след това до 21:00 часа е 23 градуса. През ноща е настроен на 19 до този момент през ноща не се запалвала. Но мисля като цяло тази разлика от 05:30-08:00 да я елиминирам и още от 05:30 да е на 23 градуса . А под 9.5 секунди подава имам на предвид, че шнека пуска 9.5 секунди пелети на 5- та степен т.е най - мощната, а 36 секунди почива е времето до следващото пускане на пелети
jolobg - специалист
пон ное 19, 2018 12:39 pmMiloslav_Marinov написа:
... И съответно дали има смисъла да осветявам фотосензора и да измеря колко грама пелети ще пусне на максимална мощност или тзи гимнастики са безмислени
Смисълът е само и единствено по твоя преценка - дали искаш да знаеш какъв е капацитета на шнека...
пон ное 19, 2018 2:09 pmMiloslav_Marinov написа:
... А под 9.5 секунди подава имам на предвид, че шнека пуска 9.5 секунди пелети на 5- та степен т.е най - мощната, а 36 секунди почива е времето до следващото пускане на пелети
... и така за теб, а и за другите, които те четем, числата, които пишеш ще значат нещо. Така, ще знаеш колко стотинки/час падат от шнека и стават на пепел :) Оттук нататък е аритметика да си сметнеш колко ти струва отоплението. И понеже спомена връщане на донбаски - аз бях на това гориво 9 сезона. Харчех между 4 и 5,5 т./сезон. Системата не съм променял, ако не се брои антикондензния вентил. По къщата последните 3 год. нищо, което би довело до съществено влияние върху намаляване на топлозагубите. Това, което установих за краткия си опит с Грейко/Грейко, е че с пелети се отоплявам (поддържам същата температура в стаите при ~ еднакви външни температури) по-дълго отколкото със същото количество донбаски въглища. Вероятно старият котел е работил с много по-ниско кпд, отколкото Експерт-а. Каквото и да е изглежда, че отоплението тази зима с(ъс слънчогледови) пелети ще ми бъде тоносително по-ефтино от това ако горях донбаски въглища по 350 лв./тон. Което единствено има значение за мен. И, при това с 5-10 пъти по-малко масраф и мръсотия! :-D И, автоматизация :-D И, (отоносителна) еко-съобразност :-D
Miloslav_Marinov - напреднал
пон ное 19, 2018 2:39 pmjolobg написа:
пон ное 19, 2018 12:39 pmMiloslav_Marinov написа:
... И съответно дали има смисъла да осветявам фотосензора и да измеря колко грама пелети ще пусне на максимална мощност или тзи гимнастики са безмислени
Смисълът е само и единствено по твоя преценка - дали искаш да знаеш какъв е капацитета на шнека...
пон ное 19, 2018 2:09 pmMiloslav_Marinov написа:
... А под 9.5 секунди подава имам на предвид, че шнека пуска 9.5 секунди пелети на 5- та степен т.е най - мощната, а 36 секунди почива е времето до следващото пускане на пелети
... и така за теб, а и за другите, които те четем, числата, които пишеш ще значат нещо. Така, ще знаеш колко стотинки/час падат от шнека и стават на пепел :) Оттук нататък е аритметика да си сметнеш колко ти струва отоплението. И понеже спомена връщане на донбаски - аз бях на това гориво 9 сезона. Харчех между 4 и 5,5 т./сезон. Системата не съм променял, ако не се брои антикондензния вентил. По къщата последните 3 год. нищо, което би довело до съществено влияние върху намаляване на топлозагубите. Това, което установих за краткия си опит с Грейко/Грейко, е че с пелети се отоплявам (поддържам същата температура в стаите при ~ еднакви външни температури) по-дълго отколкото със същото количество донбаски въглища. Вероятно старият котел е работил с много по-ниско кпд, отколкото Експерт-а. Каквото и да е изглежда, че отоплението тази зима с(ъс слънчогледови) пелети ще ми бъде тоносително по-ефтино от това ако горях донбаски въглища по 350 лв./тон. Което единствено има значение за мен. И, при това с 5-10 пъти по-малко масраф и мръсотия! :-D И, автоматизация :-D И, (отоносителна) еко-съобразност :-D
Идеята с измерването от шнека беше да установя на каква мощност работи горелката или поне така аз съм го разбрал от някоя твма пт форума като не претендирам за коректност и точност. Но смятам че приблизетлно мога да установя на каква мощност е като се запишв коло време работи и колко е изгорила (както се беше изразил колегата по нагоре,за което му благодаря). За мръсотията съм съгласен от 94-та година сме на въглища, като миналогодилният разход беше към 3.5 тона донбас за сезона. За този съм подготвил 4.5 тона пелети та ще видим дали ще се върже сметката :lol: :?
Между другото туко що засекох от вчера до днес за 24 часа 25 килограма пелети :?:
andy_forresite - майстор
Разходът на въглища ще е по-малък в кг и поради това че никой няма да стане в 5 часа за да запали котела в 5 и 30 :) . А другата причина е че са доста по-калорични от пелетите. Не коментираме смяна на котел. Един и същ котел, твоят котел. Аз не се съмнявам, че експертът е по-ефективен от предишния котел какъвто и да е бил той.
Разбрах за подаване и пауза. Не знам на каква мощност отговарят. Можеш да се ориентираш по температурата на кюнеца на 40-50 см от фукса. Всичко над 130 градуса подлежи на подобрение. Било по котел, било по настройка на горенето... В плевенско е студено, 1 градус е сега и от тази нощ и идните дни нощем няма да е за мъже.
Не мисля че ще има голяма разлика в разхода след изравняване на температурите на 23. Ако допуснем че в 5:30 е 19,5° до 8:30 може да стане 23, така че и да го променяш, и да не го променяш, мисля че няма да се усети по никакъв начин.
Щом не пали до 19 гр значи изолацията е добра. Аз ако изгася в 22 часа при 22 градуса на сутринта в 7:00 ч става 10 в къщурката. В моята стая се будя на 19-20. След 50-ина часа в къщето е студено колкото навън, само дето не духа :lol:
djogobg - специалист
Относителната екосъобразност не е за подценяване. Тази година ми се случи да съм на покрива, докато работи горелката, вярно на минимална мощност беше(4kw), ама само един лек дъх, все едно духа вятър през стар комин имаше. Чак, като слязох в мазето се усетих, че от пелетите било.

Някой засичал ли е разлика в разхода между клас А1 широколистни, А1 иглолистни и А2 иглолистни? Миналата година бях с А2 иглолистни, понеже ми ги подариха по случай нанасянето и за тази година разчетите съм ги правил по миналогодишния разход(45 кг/денонощие при -7 -10 градуса и дооста големи загуби от стълбище). Тази година взех А1 бук и А1 иглолистни и знам, че би трябвало да гледам калоричността на самите пелети, ама нямам останали чували от старите, та ми е интересно, дали някой е засичал разлики.
Rumen89 - специалист
Разхода който засякох за последните 24.ч без гасене на горелката е 48кг слънчогледови пелети 240 КВ. М бойлер 80литра. Като обем къщата е около 700 - 750 кубични метра. Поддържа се температурата между 22-23 градуса. Температурата на фукса е между 120-155 градуса. Не знам ако си купя догодина пелетен котел дали ще си намаля разхода.

Тема "Разход на пелети!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: