• 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 175
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
noemis - напреднал
Ами и при мен проблема е, че трябва да добавя 15-20 глидера. Като от тези 15-20, 10 рябва да са в хола т.е. още един радиатор. Ами то целия хол трябва да стане в радиатори ;(
А за стайните термостати вече съм шах и мат, не знам какъв да взема за моето котле. ;(
Bulgaria Therm - специалист
noemis написа:
Ами и при мен проблема е, че трябва да добавя 15-20 глидера. Като от тези 15-20, 10 рябва да са в хола т.е. още един радиатор. Ами то целия хол трябва да стане в радиатори ;(
А за стайните термостати вече съм шах и мат, не знам какъв да взема за моето котле. ;(
Виж по-напред във форума бях дал три линка към:
- механичен термостат - най-евтин, но по-неточен. Не се програмира.
- Електронен програмируем седмичен термостат - точен, има възможност да програмираш работата на котела 7 дни в седмицата, 24 в денонощието, кога да се включва и изключва, какво температура да поддържа и тн.
- Електронен програмируем седмичен безжичен термостат - връзката между него и котела е по радиоканал - няма жици, няма грозотия и др. подобни. Основното му прадимство, обаче, е че може да си го местиш в различни помещения. Сега си в хола и си нагласяваш желаната температура. Слез малко отиваш да спиш, носиш го в спалнята и той поддържа температурата там, където е. Първите два са неподвижно монтирани и контролират температурата там, където са.
noemis - напреднал
Да видях ги благодаря за линковете. Първо не знам дали тази марка е хубава, второ не е като на котлето ми(четох, че термостата е хубаво да е от маркат като котлето). Искаше ми се термостата да контролира и модулацията,а не знам дали има такъв за мойто котле. Тези от рувекс трябва да им вадя думите с ченгел и не разбират нищо(съдя по това което говорят).

Искам да те питам тези безжичните имат ли време на "освестване" т.е. като е стоял в едната стая и като го преместя в другата след колко време ще почне да вкл./изкл. по температурата в новата стая.
Bulgaria Therm - специалист
noemis написа:
Да видях ги благодаря за линковете. Първо не знам дали тази марка е хубава, второ не е като на котлето ми(четох, че термостата е хубаво да е от маркат като котлето). Искаше ми се термостата да контролира и модулацията,а не знам дали има такъв за мойто котле. Тези от рувекс трябва да им вадя думите с ченгел и не разбират нищо(съдя по това което говорят).

Искам да те питам тези безжичните имат ли време на "освестване" т.е. като е стоял в едната стая и като го преместя в другата след колко време ще почне да вкл./изкл. по температурата в новата стая.
Продаваме продуктите на WATTS от 1994 г. Гарантирано качество. Твърдо не са китайски. Няма никакво значение какъв е обикновеният термостат и какъв е котелът. Друг е въпросът, ако е изнесено управление на котела с вграден термостат. Тогава вече тряба да съответстват като в този случай имаш и модулация по температура в помещението. Мисля, че беше писал, че от Рувекс са ти казали, че няма за твоя модел такова управление.
Що се касае до "освестването" - става въпрос за няколко минути, макс. 3-4.
LazarGanev - "Велик майстор"
bobivg написа:
Добре де няма ли някакво изследване от производителите за влиянието на честите включвания, до колко процента може това да влияе на годишния разхода. Защото само с обяснението по-малко, без да се знае колко е това по-малко не може да се прецени заслужава ли си да се инвестира в почти два пъти по-големи радиатори и въобще дали е икономически обоснована инвестицията. Другото нещо е, че нещо въобще не мога да си представя как ще заложа примерно в цял един блок по мин. 9кв. радиатори на апартамент защото повечето котли били такива.
Добре де Боби, ти като проектант как подхождаш при избора на котел за дадено жилище или дадена инсталация? Не трябва ли да съобразиш мощността на котела с нуждите (топлозагубите) на това жилище и възможностите на тази инсталация? Как може да се избере котел, чийто мощностен диапазон на работа е по-висок от този на инсталацията? Сле като котела може да работи минимум на 9кВт, а инсталацията е 6кВт, кой ще поеме и отдаде останалите 3кВт? Какво ще стане с тях? Някакъв топлинен баланс не се ли съобразява? Извинявай че точно към тебе се обърнах, въпросите ми са по-скоро риторични. Аз знам как се процедира у нас и точно с това не искам да се съглася, защото имам 11 години техническо образование, нищо че се занимавам с монтажи. У нас изборът на котел става в разговор между търговец и инвеститор (независимо дали е краен клиент или строителен предприемач). Котел се избира по цена, външен вид и според суперлативите, изказани от търговеца. Задължително се избира двуконтурен и ако може с по-голяма мощност, за да има по-голям комфорт при БГВ. Въобще не става дума за мощността на която ще работи на отопление, нито колко е минималната мощност на този котел и дали ще се впише в отоплителната инсталация на това жилище. Само искам да вметна, че за топла вода на месец се дават около 20лв, а за отопление - около 200лв, или около 10 пъти повече. Защо тогава трябва да се избира котел според БГВ, а после клиента да реве, че сметките му за отопление са големи? Отоплителната инсталация (радиаторната мощност) пък се изчислява на съвсем друг принцип (ако изобщо се прави проект, защото той не е задължителен) - според топлозагубите на жилището, а те както знаем за съвременните жилища стават все по-малки - качествени изолации, дограми. Освен това проектанта е подложен и на натиск от инвеститора за намаляване на бюджета за радиатори, както и от недостатъчно място в малките жилища за разполагането им. Ужким всички говорим, че котел и инсталация е едно цяло, а се оказва че нямат нищо общо, защото са части от 2 различни проекта - радиаторите и тръбите се разглеждат като част от сградата, а котелът се разглежда в проекта за газовата инсталация. Наскоро имах спорове на подобна тема с един по-възрастен колега инженер по топлотехника, когото ужким ще газифицирам, но още не можем да се разберем. Понеже е работил в големи предприятия с големи котли и там има едно име - Viessmann, та искаше да му предложа нвмски котел и то от тази марка за жилището му, което се състои от 2 стаи, около 50кв.м.. Е добре, а ама Витопенд100 и Витоденс100 имат минимална мощност 11кВт, та аз му предложих други немски и холандски котли с минимална мощност 5 и 6кВт. Той се вбеси и каза, че искал Висман, в интернет видял такива с минимална мощност 6 кВт. Ами няма проблеми, веднага от немската ценова листа - Витоденс 200 за 3600 Евро :-D .
Bulgaria Therm, това ли е въпроса?
Bulgaria Therm написа:
Тъй като не получих отговор от колегата с коляновия вал(може и да не го е видял още) би ли ми казал как ще стоплиш апартамент( по вашата логика) с топлинни загуби 15 кв., инсталирана мощнос, покриваща тези загуби и котел, насторен на минимална мощност 9 кв :?:
И не забравяйте още нещо. При стандартните котли, когато работят на 30% от мощността си пада КПД-то.
Аз нарочно ти предложих да си припомниш за минимална и максимална мощност и ти правилно си цитирал каталога, но не разбирам защо пак си повтаряш въпроса. Това, че минималната мощност на котела е 9кВт не означава, че той не може да работи на 15кВт. Както сам каза (да вземем за пример котела, който цитираш) мощността на котела за отопление може да се настройва в диапазона между минималната мощност, на която производителят препоръчва и максималната такава. Аз ще те допълня, че не само максималната мощност може да се настройва, но и минималната (в същия диапазон). Тоест един котел 6-24кВт, може да се настройва 6-16, 6-10, 8-18, 10-24, 10-12 или както си изберем. Нашата цел обаче е да имаме колкото може по-ниска долна граница, за да осигурим по-голяма възможност за модулация и за работа на ниска мощност. Да вземем пак примера с инсталация 15кВт. Ако монтираме котел 6-24, препоръчително е да ограничим горната му граница на 16кВт, защото няма смисъл от повече. Така той ще може да модулира в диапазона 6-16кВт. Ако сложим котел 11-24кВт, ние пак трябва да го ограничим отгоре и той ще модулира в диапазона 11-16кВт, което е по-зле. Ако сложим котел 5-16 няма нужда да го ограничаваме и той щр модулира в пълния си диапазон, което е най-добрия случай. Е, да де но няма такъв двуконтурен котел. Тук искам да припомня, че тази мощност на инсталацията е обикновено при режим 90/70/20, т.е. при изходяща вода от котела 90*. Ако намалим температурата на водата на 60*, мощността на радиаторите пада 2 пъти, тоест става около 7,5кВт. В този случай котел с мощност 7кВт и надолу ще работи без проблем и без да изключва, но котел с мощност 9кВт ще прегрява и ще изключва по температура на водата преди да е достигната стайната температура. Колкото е по-голяма разликата между долната граница на котела и мощността на инсталацията (котела е с по-голяма мощност), толкова по-често ще изключва котела. Така че Вашата теория, че минималната мощност на котела трябва да е винаги по-висока от мощността на инсталацията предрича още конструктивно инсталацията на висок разход. Точно това показва и графиката на В-образния :). Не знам как и защо са доволни Вашите клиенти.
2v6 - майстор
Bulgaria Therm написа:
2v6 написа:
Bulgaria Therm написа:
... Тъй като не получих отговор от колегата с коляновия вал(може и да не го е видял още).
На кой въпрос не съм дал отговор :?:
Виж това, което питам след изреченетието, което цитираш тук.
А-ха, казваш че не си получил отговор на незададен въпрос :idea:
Ще е по ясен диалога, ако си по-последователен с изявленията [-X

Това ли питаш:
Bulgaria Therm написа:
Въпросът ми е как ще стоплим апартамент със 15 кв. загуби, ако го оставим да работи на минимална мощност 9 кв(това е стандартната за 24 кв. котел), както твърдите вие, че ще бъде по-икономично, и той няма нищо общо с това, което казах за шесте киловата.
Такова нещо аз не съм предлагал, а за икономичност не съм споменавал.
Това е, което ти предлагаш - мощност на радиаторите под минималната на котела и работа на интервали за икономичност. При 8 kW минимална мощност работа 5 мин/ 5 мин почивка означава средно 4 кW.
bobivg - специалист
Лазаре, осъзнавам това което го казваш много добре, обаче не мога да получа количествено измерение на думите ти, а без такова просто няма как да се прецени заслужава ли си да се завишават радиаторите. Това от една страна, от друга страна стои проблема за проекта. Както добре знаеш в проектите не се цитират конкретни марки и модели и съответно няма как да се предвиди какви котли ще си купят собствениците на една жилищна кооперация. По тази логика не върви и да се вдига мощността на радиаторите само и само да се обхванат всички производители на пазара и така се завъртат нещата в един омагьосан кръг. Един ще иска кондензен котел, друг няма да има пари и ще се хвърли на най-евтиното, трети ще каже майната му по-добре да давам някой лев повече (което така и не се изясни колко е), но не искам като ми дойде някой на гости да ме пита дали не работя в склад за радиатори.
LazarGanev - "Велик майстор"
Затова голяма е ролята на консултанта, който предлага котела. Аз като пиша оферти с различни котли, слагам забележка отдолу, че при избор на едикой си котел трябва да се добавят още хх ребра.
bobivg - специалист
Имаш ли наблюдение от практиката ти каква приблизително икономия се реализира от липсата на цък-цък?
LazarGanev - "Велик майстор"
Ako не си чел тази тема отначало ти препоръчвам да го направиш - авторът на темата си свали разхода наполовина защото ми се довери и инвестира допълнително в радиатори и котел с ниска мощност - много показателен пример. Иначе с мои инсталации съм нямал такива наблюдения, защото още отначало съм спазвал инструкциите и чеклистата на Вайлант, което ме е предпазило от такива грешки в периода на трупане на опит. Ще ти кажа 3 интересни факта, на лични.
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 175

Тема "Проблем при отопление на газ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: