Аз го направих на моята Прити с водна риза -под фурната на таванчето в горивната камера поставих допълнителна водна риза .Постигна се голям ефект , то си личеше че печката не улавя тази топлина която облизваше таванчето с огнеопорни тухли , викам си защо ми е 100% фурна само за 1 баница на 2 месеца .Ако си оставя печката -ще изтърбуша фурната и там ще внедря още малко риза -съдя по изходните газове които са над 120 гр , и ако мина на вентилаторна пелетна горелка -няма да имам проблем с тягата дори при температури на газовете поне до 90-100 гр.Това на теория -не се знае колко ще са температурите на практика , но знам че още малко водна риза може да понесе -там 6-7 литра ,това ще топли радиатор с 10 глидера-предполагам това да става с едно и също гориво де -което е пак теория .
То ако нямаше начение нямаше да се правят дву-три ходови котли. По голямата въърешна площ на котела усвоява топлината по добре и вместо да излизат газовете с 200 а и нгоре градуса през комина падат на 100-130.
Така е, че по-голямата вътршна площ увеличава топлообмена, но за съжаление в природата се случва триходови котли да поддържат температура на газовете над 150-180, и тогава какво правиме, сменяме котела, и после пак...и така докато не фалираме.
Не е ли по-лесно в случая едно направи си сам, изобретение закачено на изхода от котела, или ако може вътре в самия него? Къде е поставено приспособлението, абсолютно не е важно....просто трябва да следиме да не се преохладят гаозвете. Иначе вярно че един добър котел няма нужда от такива преработки, обаче хайде аз да попитам, колко от котлите на пазара са наистина добри, и какви пари са? Просто много често се получава че добрите котли не са ни по джоба, и се налага малка преработка, така че да не ставаме спонсори на дървената мафия.
Днес минах от пелети на дърва- (не правете това в къщи ) , с дървата не вдига водата повече от 45 градуса , обаче кюнеца попли повече ,топлинната радиация излъчвана от печката в помещението е повече ,странно се държат топлообмените бях забравил .С дървата ми се вижда мъка от към хамалогия .
Явно дървата нещо не са читави, да не си ги събрал вчера от гората? Иначе факт, че при дървата температурата на газовете е по-висока от пелетите, ама там нещата по-трудно се регулират. При дървата има повече хамалогия откъм рязане цепене, но пък е и по евтино. То не може хем душата в рая, хем нещо си там до край....
Дървата са купени от горското (тук вече и циганите не могат от гората) ,2 годишни , е тук таме ги вали на двора , абе леко по леко им свиквам -дотъманих 50 градуса .
Здравейте колеги,
и аз мисля да си правя комин "мечта", та искам вашите съвети, защото инвестицията се очертава голяма.
Накрадко котела е на пелети, комина е грубо 11м. и има толкова тяга, че се наложи да му правя клапа с която да го притварям. Когато се притвори,водата доста по-бързо достига зададените градуси. Проблема е, че при запалване пали по-трудно и много пуши. Освен това на третия етаж забелязвам конденз по външната част на стените на комина.
Идеята ми е след котела да направя воден топлообменник през който да минават изгорелите газове. И понеже температурата ще им спадне доста, за да не слезе конденза и по долните етажи мисля да пъхна неръждаема тръба в комина от горе до долу. Така конденза мога да го събирам в мазето без да се отлага по стените.
Вместо тръба понеже е много тежка и скъпа, мога да ползвам готов едностенен комин, но дебелината му 0,4мм. малко ме притеснява.
Как мислите, ще има ли някакъв проблем, за който не се сещам?
0,4мм. ламарина при условие, че ще има доста конденз, дали ще издържи или да се набутвам с тръби?
0.4мм. си е чист весник! Ще изгори, изгние доста бързо, и не е уднобна за заваряване на изходите за водата. Според мен си трябват тръби, поне 2-3мм. дебелина. Едно е че няма да изгният толкова бързо, другото е че няма и да ги изяде лесно сярата, ако се получи конденза, и ще се заварят надеждно изходите за водата. Аз мисля, че си е за тръби, не за толкова тънка ламарина.