• 1
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 336
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
kuuuuuul - майстор
При мене хола и кухнята са заедно общо около 9м,на два кръга които се разделят по средата,нямам фуга защото двата кръга работят винаги заедно,стигал съм до 37гр :-D на пода и до сега няма проблем.Важно е краищата да могат да мърдат,на вратата върху фугата бях сложил плочки и се отлепиха и напикаха,залепих ги отново с фуга и всичко е наред.То е същото като ламинирания паркет,веднъж бях забравил на няколко места да махна клинчетата в края и при един дъжд и забравен прозорец :-D се изду,махнах клинчетата и всичко се оправи.
emilvtc - специалист
Заиграх се да начертая серпентините, за да мога да определя дължината на тръбите на кръговете. Опитвах се преди това някак си да ги изчисля, но стигнах до извода, че без изчертаването им няма да стане.
Целта ми беше всички кръгове да станат с еднаква дължина (кмъм 60м. всеки), която да е кратна на дължината на маркуча в кангал (120м или 240м). Опитах се в зоните под прозорцете и външните стени да имам отделни кръгове на по-малка стъпка.

Мисля във фибрана под подовото отопление да положа и тръби за конвектори, както съм ги означил на чертежа.

Някой вижда ли някакви кусири или потенциални проблеми при така начертаните кръгове на подовото?

Прикачен файл

Подово_Отопление_4.jpg
2v6 - майстор
emilvtc написа:
Заиграх се да начертая серпентините, за да мога да определя дължината на тръбите на кръговете. Опитвах се преди това някак си да ги изчисля, но стигнах до извода, че без изчертаването им няма да стане.
Целта ми беше всички кръгове да станат с еднаква дължина (кмъм 60м. всеки), която да е кратна на дължината на маркуча в кангал (120м или 240м). Опитах се в зоните под прозорцете и външните стени да имам отделни кръгове на по-малка стъпка.

Мисля във фибрана под подовото отопление да положа и тръби за конвектори, както съм ги означил на чертежа.

Някой вижда ли някакви кусири или потенциални проблеми при така начертаните кръгове на подовото?
Личния ми опит показва две неща:
1. С подово е невъзможно да се напави точно регулиране на температурата в стаите.
2. Каквито и схеми да се чертаят, винаги се бъркат с по-няколко метра дължините на серпентините.

Ако приемеш горното за факт, просто оставяш настрана чертаенето и проектирането и си нареждаш едно до друго парчетата по 60 метра, кое до където стига и на каквато стъпка ти се иска. Това е най-лесния начин да направиш серпентините с еднаква дължина и то без никаква фира.

Дори не е проблем една серпентина да минава през две стаи, стига да не желаеш тотално да изключваш отоплението на пода в отделна стая.

Защо няма подово в баните?
Вече няма ли кангали по 100 и 200 метра?
syncho - майстор
При положение, че има колектори с регулиращи дебитормери не виждам защо е този зор да са с еднакви дължини кръговете. Крайната цел е да има еднакъв дебит (хидравлично съпротивление) в кръговете, за да се осигури правилно подаване на топлина до всички. Това се постига именно с регулиране, а не с нагаждане на дължината на кръговете. Добре е да се спазва максимумът за кръг, защото иначе съпротивлението се очаква, че ще стане чувствително по-голямо и ще има проблем с изравняването му, както и че най-вероятно ще понатовари помпата.
lov - майстор
Добре де защо да няма добро регулиране. Е вярно че има инертност но без нея не може. Всичките подови които съм правил са винаги с контрол по температурата на изходящата вода. Не слагам никакви дебитомери и регулатори на дебит. В момента правя едно с 5 кръга с най различна дължина. И съм убеден че ще работи както трябва защото тези за които говоря са все в мои жилища и впечатленията са ми лични.
2v6 - майстор
lov написа:
Добре де защо да няма добро регулиране. Е вярно че има инертност но без нея не може. Всичките подови които съм правил са винаги с контрол по температурата на изходящата вода. Не слагам никакви дебитомери и регулатори на дебит. В момента правя едно с 5 кръга с най различна дължина. И съм убеден че ще работи както трябва защото тези за които говоря са все в мои жилища и впечатленията са ми лични.
Какво значи "добро регулиране" и "работи както трябва" ?

Добре ли е като напече слънцето през прозореца да става над 25 градуса в стаята, а дългата зимна нощ да пада под 20?
lov - майстор
2v6 написа:

Какво значи "добро регулиране" и "работи както трябва" ?

Добре ли е като напече слънцето през прозореца да става над 25 градуса в стаята, а дългата зимна нощ да пада под 20?
То и на какъвто и да е вид отопление да си ако има инертност като ти напече през прозореца в стаите ще ти стане жега. Варианта е да спреш циркулацията ако си с радиатори, за подовото няма как защото е акумулирало достатъчно енергия. Котела на твърдо гориво не е като термопомпата да го изключиш. Виж за падане на температурата през нощта с подово малко не се получава ако източника на топлина не е изключен защото има достатъчна площ за термообмен че и запас от енергия. Писал съм добро регулиране защото не следя температурата на въздуха в стаята или температурата на пода, а температурата на топлоносителя които излиза. Защото ако се следят първите две то винаги ще има възможност на некоректно отчитане особено ако е на въздуха дори смятам че е глупост защото пак трябва да има ограничение и на температурата на пода. Не можем да си позволим той да прегрява над определени стойности. По коректно е да отчитаме какво става на цялата площ от колкото на почти точкова стойност някъде по пода. Знам че вещ и са ти известни тези неща :) На май почна малко се гъбаркаш с мен.
:partyman:
Писал съм че съм убеден че ще работи добре. Още е в процес на изграждане правя замазките и един господ знае дали ще успея да го подкарам докато дойда жегите тая година нищо че е в балкана.
2v6 - майстор
lov написа:
2v6 написа:

Какво значи "добро регулиране" и "работи както трябва" ?

Добре ли е като напече слънцето през прозореца да става над 25 градуса в стаята, а дългата зимна нощ да пада под 20?
То и на какъвто и да е вид отопление да си ако има инертност като ти напече през прозореца в стаите ще ти стане жега. Варианта е да спреш циркулацията ако си с радиатори, за подовото няма как защото е акумулирало достатъчно енергия...
Между редовете ти чета, че за теб регулирането на температурата в стаята е "добро", ако е плюс-минус 3-4 градуса.
Това означава ежедневни температурни разлики в жилищното помещение над 6 градуса.
За мен това не е точно регулиране и само това казвам, че е недостатък на подовото отопление.
emilvtc - специалист
2v6 написа:
Защо няма подово в баните?
Вече няма ли кангали по 100 и 200 метра?
Има тръби по 100 и 200 метра. Просто от 100 метра тръба не мога да изкарам 2 еднакви кръга с дължина 60 метра примерно.

Вероятно сте прави, че не е чак толкова критично дължината на кръговете трябва да е еднаква, но ако това може да се направи - не виждам защо да не се направи. Така системата ще може да се настрои по-лесно, а и от хидравлична гледна точка ще е оптимална (предполагам).

Относно баните - все още се чудя трябва ли ми подово там. Вентилацията на къщата ще е през баните, така че през тях ще се "изсмуква" целия обем на въздъх за вентилацията на сградата.
Отделно, че площите им са малки и не знам ще я вършат ли някаква тези серпентини.
Относно лирите в баните - вече коментирахме, че при 35 градуса вода няма да я вършат никаква (или почти никаква) ... Може би ще предвидя още един кръг и за баните ...

Трябва ли да има подово и в баните? Какви ще са плюсовете и минусите от това?
LazarGanev - "Велик майстор"
Как няма да слагаш подово в баните бе човек? Ами то там има най-голяма нужда! В баните задължително подово, като задължително слагам и лира. Това е едно изхитряване защото:
1. Лирата все пак подпомага подовото, макар и малко
2. Така се използват малки парчета тръба
3. Лирата служи за сушене на хавлии и дрехи
4. По-лесно се обезвъздушава тази линия
5. По-лесна и евтина регулация на температурата чрез термоглава
  • 1
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 336

Тема "Водно подово отопление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: