• 1
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 1565
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
LazarGanev - "Велик майстор"
milo65 написа:
LazarGanev написа:
Намали ги за съответните степени на 6/3.5/2 и пробвай. Цикъл и вентилатор не пипай
Мерси за помощта Лазаре, както и на Милен за данните! Поиграх си днес да променям по малко всяка степен с малка стъпка, но явно не ми се получи...зацикли между 58-62 градуса и постоянно редуваше ту първа ту втора степен, без да може да достигне зададените 65-общо 1ч и 15 мин., а обикновено влиза в съспенд за 40-45 мин. от паленето... Върнах си старите параметри и доста бързо се справи. Явно при мен системата така е изградена, че и трябват малко повече пелети в началото, за да се справи и дозагрее по-бързо връщащата по-хладка вода, така мисля. След като влезе в ритъм, вече няма проблем, около 6 мин. работи на 1 и после почива 10-12 мин. Когато работи на 1 степен, долу в ляво на дисплея /"пламъчето"/ показва стойност от от 188-189, не знам дали е нормално...?
milo65 написа:
Сърдечно благодаря на LazarGanev и на geniya за това, че ми помогнаха да си оправя настройките на горелката!!! Мога да призная, след като разбрах логиката й на работа, че параметрите бяха завишени/не от мен/, меко казано...Просто се доверих напълно на настройките, направени от дистрибутора на greyko, а явно съм се предоверил. Ако аз сам си бях измерил подаването на пелети от големия шнек, нямаше да има нужда да изразявам съмнение в препоръчаното ми в тази тема от хора, които са наясно и са врели и кипели... На практика: може би при мен шнекът е на около 55 гр., но това не попречи да намаля load-а и на трите степени, които вече са:...6.2/3.4/2.0, може би има още маааалко да се намали....но котела заспа на 60 гр., а в стаите- 24.5, разходът видимо е по-малък, независимо, че не влиза в изчакване...
Радвам се че ти увря главата и схвана смисъла на нещата :-D . Дано и колегата, който ти е правил първите настройки си осъзнае грешката и за в бъдеще я взима под внимание, защото не всеки клиент чете по форумите и се наема сам да оптимизира. Грешката при първите настройки беше, че бяха много завишени мощностите, особено минималната и не се ползваше целия възможен диапазон за модулация и горелката влизаше много бързо в суспенд (изчакване). На-добре е горелката да се оразмери и настрои така, че никога да не влиза в суспенд. Това не винаги е възможно разбира се. Ако радиаторите са преоразмерени, те много бързо ще стоплят стаите и ще се стига в суспенд. В такъв случай не е зле радиаторите да се спънат от секретния вентил на изхода за да има по-малко циркулация, да топлят по-малко. Тогава температурата в котела ще се повиши и горелката ще мине на по-ниска мощност и ще работи по-дълго време без да влиза в суспенд :wink:. Моята горелка работи втора зима, но досега в суспенд не е влизала - аз съм с подово отопление, а то няма как да се преоразмери :)
milo65 - специалист
Лазаре мерси! Би ли могъл да ми кажеш от своя опит с колко секунди да намаля /сега е 70/ първоначалния load, защото ми се вижда, че препълва и след началното падат не докрай изгорели пелети? След 20 мин. работа се оправя и "подковата" се очертава идеално, но в началото ми се вижда, че е много пълна камерата..
geniya - специалист
Щом наклона на шнека ти е по-малък от 45о и Ф лоад ти е 70сек., то трябва да го намалиш около 60сек, даже и по-малко.Защото след като е работила горелката и загасила, винаги остава пепел и тогава може Ф лоад=70сек. да дойде в повече.Намаляш го до положение връхчето на "купчинката' да е над нивото на нагревателя около 1см, ако е по надолу няма да запали лесно или изобщо, ако е доста над нивото ще падат неизгорели пелети.Дано си ме разбрал.
kalin72 - майстор
Имам едно питане относно захранването с пелети на Грейко RB, понеже около котела ми е тесничко, но пък над него, на другия етаж на котелното/гаража имам място, мога ли да поставя там контейнера за пелети и те да се подават гравитачно до горелката?
n.ganev - майстор
В такива случаи пробивам през плочата отвор и вкарвам PVC тръба ф100, отдолу поставям едно "У" 100/100 / както го наричам КЕНЕФКА /което е затапено и допира до пода, след това шнека влиза в "У" то през преходник, укрепвам шнека със синджир към тавана и готово. Изпробвано е неколкократно и действа безупречно.
LazarGanev - "Велик майстор"
Здравейте на всички,
искам да напиша няколко реда за модулацията на горелките, защото явно говорим на различни езици :) .
Май всеки разбира различно под думата "модулация", явно оттам идват недоразуменията. Осъзнах го вчера като пускахме една пелетна камина Бърнит в експлоатация :) . Понеже се наложи да я пуснем само с половината радиатори, а те бяха с малка мощност се получи така че камината много бързо достига зададените градуси и след това влиза в един режим на изчакване с минимално подаване на пелети, като на дисплея се изписва MODULATION (или нещо подобно). Това НЕ Е модулацията, за която говорим, това си е просто един режим на изчакване, който е с ограничено време. Модулация се нарича самата възможност горелката да си променя сама мощността при доближаване на определени зададени параметри - обикновено температура на водата, по рядко стайна температура. След първоначално палене и разгаряне тя тръгва на максимална мощност или пък на мощността на която е ограничена (спъната). Така тя работи докато доближи зададената температура (някаква зададена дистанция от нея, примерно 10*С) и след като достигне тази дистанция горелката минава на по-ниска мощност. При горелките Грейко и изобщо при горелки с управление Натурела мощностите са 3 - максимална, средна и минимална. Та като падне на средна мощност в зависимост каква мощност са радиаторите температурата може да тръгне надолу, нагоре или или да се закове на някакви близки градуси. Ако радиаторите са доста, температурата започва да пада и ако падне под зададените 10*С, тя пак минава на трета мощност (максимална) и така се закотвя около тази зададена дистанция от 10*С, като тази дистанция може да бъде свалена до 3*С или да бъде завишена май до 30*С. Някои на това му викат "зацикляне" и ги дразни факта, че горелката не може да достигне зададената температура, а това си е съвсем правилна работа на горелката - това се нарича МОДУЛАЦИЯ - горелката във всеки момент сама да си променя мощността в зависимост от товара (радиаторите). Ако в това време отварят или затварят термоглави, товарът се променя, температурата пада или се вдига и горелката сама преминава на по-ниска или по-висока мощност. При газовите котли модулацията започва1-2-3 градуса преди зададената температура, но там реакцията е мигновена, докато при пелетите процеса на горене е по-инертен и е необходимо тези температурни граници на модулация да са по-големи, защото дори и да се достигне зададената температура и спре подаването на гориво, то докато изгори количеството в горивната камера може да се вдигне температурата на водата с няколко градуса. Така че не се притеснявайте, че не се достига зададената температура на водата, просто такава е логиката на работа на горелката - ако достигне тези граници трябва да влезе в изчакване (суспенд), а това не е правилен режим на работа, по-правилно е горелката да си намали мощността и да работи така дълго време, а не да работи на висока мощност и после да влиза в суспенд
geniya - специалист
На Лазар обясненията са 100% верни, но според мен думата "модулация" използвана за намаляване на мощността на горелката е абсолютно неправилна.Никъде в науката не се използва тази дума за промяна на мощност, за промяна на спектъра на електрически сигнали като честотна, амплитудна и т.н. модулация, да, но това е друга тема.По-точното понятие би било "автоматична изходяща мощност". Просто изразявам мнение.
LazarGanev - "Велик майстор"
geniya написа:
На Лазар обясненията са 100% верни, но според мен думата "модулация" използвана за намаляване на мощността на горелката е абсолютно неправилна.Никъде в науката не се използва тази дума за промяна на мощност, за промяна на спектъра на електрически сигнали като честотна, амплитудна и т.н. модулация, да, но това е друга тема.По-точното понятие би било "автоматична изходяща мощност". Просто изразявам мнение.
Мнението ти е обременено, понеже гледаш от позицията на електроинженер. В топлотехниката думата модулация се използва за промяна на мощността на горелка, за промяна на оборотите на помпи (чрез честотна модулация). Не съм го измислил аз това понятие (в този му смисъл), докато предложено от теб понятие "автоматична изходяща мощност" го чувам за първи път и няма как да се опитваме да го налагаме :)
Svezar - специалист
Айде няма нужда целия форум да учи нови думички след като и в книжките за експлоатация си пише "модулация" и всички знаят какво би трябвало да означава в случая този термин /едни повече,други по-малко/ :wink:
  • 1
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 1565

Тема "Пелетни горелки GREYKO BMG и RB" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: