• 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 170
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
LazarGanev - "Велик майстор"
На твоите руснаци по форумите им прати много поздрави от мен :cool: ! А ти Шопе стига си ги чел тези форуми, не ти се отразява добре :-D . Ние нямаме какво да учим от тях по отношение на котлите, те са поне с един век назад. Можем да се учим от Германия и Австрия, те са лидери в отоплението. Руснаците са с котли от миналия век, едноходови, неефективни, чугунки, наследявани от дядо на внуче и това го имат за гордост. Имам в склада 2 такива чисто нови и ме е срам дори да ги подарявам. Е да де, ама понякога е по-добре да ти се скапе котела навреме, за да се сетиш да го замениш с нов :) . За съвременните многоходови ефективни котли обикновено оплакванията са, че тягата не е достатъчна и се монтират вентилатори за увеличаване на тягата. Вярно е, че понякога има нужда и от клапи за намаляване на тягата, но аз не съм видял досега такава инструкция за монтаж извън котелното, ще съм благодарен, ако видя такива инструкции, но снимки от руски форуми не ме вълнуват, както казах. Как точно ще се монтира клапата извън котелното, след като там коминът е изолиран? И как точно ги изчисли тези хиляди кубици затоплен въздух от котелното, който се изхвърля навън за едно денонощие? Кога този въздух влиза в котелното, кога се затопля - нали в котелното всичко е изолирано? Ако наистина такова количество студен въздух минава през котелното и излиза през комина, то той ще си излезе студен, както е влязал - няма откъде да се затопли :)
шоп - майстор
Ахъм :) като гледам снимката на този иноксов комин май не са много назад братушките. Тук повечето ги зидат от единички и бетонни тела... А специално тези снимки с от система с въглищен карборобот. Такъв малко хора в Бг си позволяват.

Котли с принудително отвеждане на димните газове ( димососи) нямат нужда от такива стабилизатори.

Аз мисля като братушките ( чехи и поляци също), логиката също ми е такава, че мястото на стабилизатора е отвън. Котелното колкото и да е изолирано не е с температура -10 или -20 градуса колкото е и външната, нали? Все е около 20-25 градуса в него и този баластен въздух, който преминава през клапата си е загуба. Все едно постоянно сме открехнали вратата на котелното.
Но всеки си решава за себе си:-)
LazarGanev - "Велик майстор"
шоп написа:
А специално тези снимки с от система с въглищен карборобот.

Котли с принудително отвеждане на димните газове ( димососи) нямат нужда от такива стабилизатори.
Шопе, Карборобот е котел с принудително отвеждане на димните газове, защо са му сложили регулатор на тягата? :)
шоп - майстор
Така е, ето го конкретният котел на снимката. Този специално потребител е дублирал и ръчно почистване на скарите и подаване на горивото при липса на ток. Целтта е да има топло и когато няма ток. Затова и регулатора има плътен самоделен капак - когато е в автоматичен рецим да изолира регулатора.

Братушките доста се презастраховат и често се срещат отоплителни системи с по 2-3 котли работещи с различни видове горива. На този комин и в това ново котелно нищо чудно да лепнат и един стар чугуняк:-)

Прикачен файл

котел.jpg
LazarGanev - "Велик майстор"
Да де, типично по руски. Нета е пълен със снимки "Only in Russia" :cool: . Искат да държат в енергийна зависимост цяла Европа, а не могат да осигурят нормална енергийна стабилност в собствената си държава и правят хората на маймуни. Пак казвам - нямаме какво да учим от тях в областта на отоплението. Освен Галан с друг котел не са известни :-D . Не приемам за нормално да ми се хвалят от една страна с високотехнологични ракети, подводници, бомби, а от друга страна с вносни котли на кюмюр :cool:
шоп - майстор
Да не забравяме, че и в Бг зимата има райони които са без електричество със седмици. Народа не е виновен за грешките на управниците. Просто в Русия има райони в които редовно зимата температурите падат и под -40

Нормално е да има и аварии в ел. мрежата. В северните части на Амекита и Канада е същото.

Не си прав за вносните котли. Истината за въглишните стокери е, че Турция е лидер и от тях тръгна всичко.

Руснаците имат над 10 модела углеавтомати: Зота, Авто, Магна, Горянич, Углеавтомат...

Имат интересни разработки, които не се нуждаят от калибрирана фракция гориво, защото са с вградена дробилка. Въртящата се чугунена горивна камера на някои модели също е гениална.

Знам, че се отклонихме от темата, но това е форум направи си сам и някой може да взаимства идея

Прикачен файл

ШеренгаУА40.jpg

Прикачен файл

zota.jpg

Прикачен файл

zot.JPG

Прикачен файл

gorqnich.JPG
gorqnich.JPG (112.19 KиБ) Видяна 3389 пъти

Прикачен файл

avto 30.JPG
grants - специалист
Започна се. Кутията е готова и е под котела.

Прикачен файл

IMAG3209[1].jpg

Прикачен файл

IMAG3208[1].jpg

Прикачен файл

IMAG3206[1].jpg

Прикачен файл

IMAG3205[1].jpg
Radoslaw - специалист
grants написа:
Започна се. Кутията е готова и е под котела.
Вратичките за основата ,ти ли си ги правил или ги купи отнякъде?
grants - специалист
Radoslaw написа:
grants написа:
Започна се. Кутията е готова и е под котела.
Вратичките за основата ,ти ли си ги правил или ги купи отнякъде?
Това са вратички от камини Прити.Купувал съм ги.
grants - специалист
Днес изолирах котела и закачих горелката.Доста играчка.......отана да напавя съда за пелетите и гас......

Прикачен файл

IMAG3233.jpg

Прикачен файл

IMAG3232.jpg
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 170

Тема "Виадрус на пелети" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: