• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
dobrev9111 - напреднал
moimoimoi написа:
еми купуваш си такъв ключ и си ок, а можеш ли да различиш коя е пусковата и коя работната намотка?
да!
moimoimoi - майстор
тогава действайте колега добрев :-D
dobrev9111 - напреднал
moimoimoi написа:
тогава действайте колега добрев :-D
Действам колега :-D
Johny - майстор
Ключа сигурно действа по същия начин - перво двете намотки, после само работната, но щом е ключ, трябва да го завъртиш още един път, след като развърти мотора.
dobrev9111 - напреднал
Johny написа:
Ключа сигурно действа по същия начин - перво двете намотки, после само работната, но щом е ключ, трябва да го завъртиш още един път, след като развърти мотора.
ключ няма а има едно като прекъсвач през които като мине ток се загрява едно реотанче и прекъсва пусковата намотка. :-D :-D :-D :-D :-D
Благодаря на всички за отзивчивостта!!!
Vancata - напреднал
Препоръчвам ти да замериш намотките. Това пушене е в следствие от топене на лака от проводника и изолацията на групите намотки.

БТВ: Стана ми интересно, за пръв път чувам за този род перални без центробежен прекъсвач или реле. Нещо не можах да схвана как изключва пусковата намотка, трябва да задържа бутона или реле задържа бутона докато се развърти ротора до нужната скорост за да изключи пусковата намотка? Ако може малко по добро разяснение на ЛС за да не спамим излишно темата на човека.
stefan_gb - специалист
ключ няма а има едно като прекъсвач през които като мине ток се загрява едно реотанче и прекъсва пусковата намотка. :-D :-D :-D :-D :-D
Благодаря на всички за отзивчивостта!!![/quote]

Стигнало се е до загряване на реотанчето :lol: връщане назад няма ......
Милен - майстор
Това е принципа на пускане на някои стари хладилни компресори. Върху самия компресор е монтирано въпросното реле. Ако го пуснеш веднага след като си го спрял не тръгва.
Johny - майстор
Vancata написа:
Препоръчвам ти да замериш намотките. Това пушене е в следствие от топене на лака от проводника и изолацията на групите намотки.

БТВ: Стана ми интересно, за пръв път чувам за този род перални без центробежен прекъсвач или реле. Нещо не можах да схвана как изключва пусковата намотка, трябва да задържа бутона или реле задържа бутона докато се развърти ротора до нужната скорост за да изключи пусковата намотка? Ако може малко по добро разяснение на ЛС за да не спамим излишно темата на човека.
Трябва да разделиме нещата. Както казах вече, с ключа "рига" се подава едновременно напрежение на двете намотки при натискането му. Той се самоблокира механически. Когато го отпуснеш, една пружинка връща леко назад контактите за пусковата намотка и я прекъсва, а работната остава включена.
При използване на пусково реле е заложено на пусковият ток. Той протича през бобината на релето при което котвата включва веригата на пусковата намотка. След развъртане на мотора, тока естествено намалява и пружинка връща котвата, с което се прекъсват контактите на пусковата намотка. Същият ток протича и през едно реотанче и ако пуска проължи по-дълго /с по-голям ток/, то една биметална пластинка прекъсва захранването докато биметала не се охлади.
Това, което казва Милен, го има и при климатиците и то е с цел да предотврати повторно включване в рамките на 3-4 минути, само че там е електронно. Това време е необходимо, за да се изравни налягането на фреона преди и след трипътния вентил, с което се предпазва компресора от претоварване и повреда.

Ето пусково реле и ключ Рига:

Прикачен файл

2279.jpg
2279.jpg (7.72 KиБ) Видяна 5203 пъти

Прикачен файл

att-45eec90f3c790ele1.gif
att-45eec90f3c790ele1.gif (5 KиБ) Видяна 5203 пъти
Милен - майстор
Аз съм го виждал в компресора на стар хладилник където няма грам електроника и на един нов корейски компресор LG и там нямаше електроника.
  • 1
  • 2

Тема "Проблем с ел.двигател..." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: