• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
fox_vt - майстор
Дефинирай понятието "един и същ ток през двата" :lol: Ако подаваш 24 волта на два 12 волтови последователно вързани акумулатори ще се заредят и двата на 100% това е сигурно.И за да ме разбереш ще ти кажа че абсолютно всички уреди на батерии-винтоверти,отвертки,машинки за подстригване,фенерчета и т н които имат повече от една батерия се зареждат нормално като имаш предвид че са последователно свързани.Я ми кажи ти имаш ли у вас някакъв уред на батерии и какъв :idea:
RC - специалист
fox_vt написа:
....ще ти кажа че абсолютно всички уреди на батерии-винтоверти,отвертки,машинки за подстригване,фенерчета и т н които имат повече от една батерия се зареждат нормално....
И всички те са съставени от последователно свързани еднакви елементи което е важното в този случай.
А в темата се обсъжа съвсем друга постановка - свързване последнователно на много различни по своите характеристики (капацитет и вероятно тип) акумулатори.
След като двата са свързани последователно - тока на заряд (и разряд) е един и същ, НО те имат различно вътрешно съпротивление (колкото е по-голям капацитета - толкова то е по-малко).
Калпавия и стар акумулатор повишава своето вътрешно съпротивление.
В следствие на това при заряд пада на напрежение в/у него се повишава и зарядния ток в общата верига на двата - пада.
Ако се използва достатъчно "интелигентно" зарядно устройство което да ги "тъпче" с постоянен ток по някакъв закон ( т.е. зарядното да е генератор на ток) резултата ще е, че калпавия (и по-малкия) акумулатор бързо ще вдигне напрежението в/у клемите си (и ще почне да грее), но няма да е зареден. Когато почне да отдава - бързо ще падне.
Това се опитват да ти обяснят с понятието "един и същ ток и през двата".
fox_vt - майстор
Ахам ще си цитирам първия пост искам да го прочетеш внимателно и да ми кажеш каква е разликата между поста на автора.
Колега щом в юпиеса двете батерии са вързани последователно значи работи на 24волта вържи двата акумулатора тоя от колата и тоя стария последователно.
Ако никой не може да намери разликата ще поясня-автора е пробвал с един акумулатор от кола "стар" и оригиналните батерии от юпито,после е пробвал с акуто от колата си който е хубав и пак със батериите от юпито.Аз му казвам да свърже акуто от колата (който е обикновен акумулатор оловен) със "стария" акумулатор който също е обикновен оловен.Сега да има някой неразбрал :evil:
RC - специалист
fox_vt написа:
...автора е пробвал с един акумулатор от кола "стар" и оригиналните батерии от юпито,после е пробвал с акуто от колата си който е хубав и пак със батериите от юпито.Аз му казвам да свърже акуто от колата (който е обикновен акумулатор оловен) със "стария" акумулатор който също е обикновен оловен.Сега да има някой неразбрал :evil:
И как мислиш при коя от комбинациите има два еднакви по капацитет свързани последователно акумулатора?
Да отчетем и факта, че акумулаторите в ups-a са с доста по-малък капацитет, което от своя страна е свързано с предвидените му възможности за заряден ток. Което от своя страна е свъзано с времето на заряд, ако въобще е по силите му да зареди поне 40-тина амперчасови (а може и по-големи да са - не е ясно, също както не е ясно дали двата от "колата" са еднакви поне като начален капацитет когато са били нови).
fox_vt - майстор
Еми виж сега аз го предложих като идея да пробва и да каже най малкия от кола май е 45 Ah а от дизел да речем е намерил 75Ah не е толкова проблем разликата в капацитета.Тука не говорим да работи години а изобщо да завърти а той казва че даже и не завърта колкото и да е изтощен акумулатора все трябва да има ток да завърти.Една помпа за парно няма и 100 вата колко мислиш прав ток му трябва на юпса за да я захрани с 220 волта и толкова ли няма да стигне поне да завърти.Имай предвид че оригиналните батерии едва ли са по големи от 5-6 Ah.Но нека чакаме автора да каже какво е станало все пак че той се загуби нещо.
Ники274 - специалист
До колкото схванах,юпиеса е имал два акумулатора и решава да сложи допълнителен,защото старите държат по 10-15 мин.Та от това което казва,разбирам ,че за да постигне 24 в,слага един оловен акумулатор ,последователно на два никел-метал-хидридни(оригиналните на юпиеса) вързани в паралел.
Що си мисля,че така накичени единия акумулатор ще го играе като товар нон-стоп :?
fox_vt - майстор
Защо :!: ако са свързани паралелно ще има протичащ ток за изравняване на потенциала но при последователно свързване на два различни източника(разбирай батерии) напреженито си е константно като сбор от двете напрежения,и единствено при слагане на някакъв консуматор максималния ток ще се определи от по слабия(с по голямо вътрешно съпротивление) елемент.Значи ако метал хидридните им се е покачило доста съпротивлението и могат да ограничават тока до толкова че да не заработи юпс а.
lacezarasia - специалист
може и да пропуснах нещо, но не ми стана ясно колко става напрежението на акумулаторите при пусната помпа. също провери тока на консумация, може самата помпа да е за ремонт. аз имах подобен проблем и се оказа, че е лоша връзка към едната клема на акумулатора.
  • 1
  • 2

Тема "акумолатор към ups" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: