Дефинирай понятието "един и същ ток през двата"
Ако подаваш 24 волта на два 12 волтови последователно вързани акумулатори ще се заредят и двата на 100% това е сигурно.И за да ме разбереш ще ти кажа че абсолютно всички уреди на батерии-винтоверти,отвертки,машинки за подстригване,фенерчета и т н които имат повече от една батерия се зареждат нормално като имаш предвид че са последователно свързани.Я ми кажи ти имаш ли у вас някакъв уред на батерии и какъв 
fox_vt написа:....ще ти кажа че абсолютно всички уреди на батерии-винтоверти,отвертки,машинки за подстригване,фенерчета и т н които имат повече от една батерия се зареждат нормално....И всички те са съставени от последователно свързани еднакви елементи което е важното в този случай.
А в темата се обсъжа съвсем друга постановка - свързване последнователно на много различни по своите характеристики (капацитет и вероятно тип) акумулатори.
След като двата са свързани последователно - тока на заряд (и разряд) е един и същ, НО те имат различно вътрешно съпротивление (колкото е по-голям капацитета - толкова то е по-малко).
Калпавия и стар акумулатор повишава своето вътрешно съпротивление.
В следствие на това при заряд пада на напрежение в/у него се повишава и зарядния ток в общата верига на двата - пада.
Ако се използва достатъчно "интелигентно" зарядно устройство което да ги "тъпче" с постоянен ток по някакъв закон ( т.е. зарядното да е генератор на ток) резултата ще е, че калпавия (и по-малкия) акумулатор бързо ще вдигне напрежението в/у клемите си (и ще почне да грее), но няма да е зареден. Когато почне да отдава - бързо ще падне.
Това се опитват да ти обяснят с понятието "един и същ ток и през двата".
