• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
ZEDYCUS - майстор
Пробвах двигателят разкачен от ремъци и лентата на банцига, работи 4-5 минути и го спира защитата. Лагерите са здрави. Следващия опит беше с нов кондензатор и резултата беше лек пушек от клемната кутия и веднага го спрях. След това пробвах като изстина -пак завъртя, но веднага го спрях да не пропуши пак. Свалил съм двигателя в града и следващата проба ще е да прекъсна след тръгване пусковата намотка с кондензатора. Май ще се окаже залепнал центробежен изключвател ( [-o< )

Сложих на банцига друг работещ двигател, така че този ако не тръгне ще пътува към Белканто, пари за пренавиване не ми се дават. Ще го борим с вуйчо ми стар пенсиониран елтехник, ма дали ще го оправим или ще само ще се напием не е ясно още. :-D
petkomz - специалист
ZEDYCUS написа:
...Следващия опит беше с нов кондензатор и резултата беше лек пушек от клемната кутия ... ма дали ще го оправим или ще само ще се напием не е ясно още. :-D
Най-вероятно ще си попиете. Излезе ли пушек от двигател, да знаеш че си е пътник, рано или късно ще сдаде багажа!
ZEDYCUS - майстор
Е целта(ракията)оправдава средствата(двигателя) :-D А продават ли се само центробежни изключватели, вуйчо ми го е проверил ръчно на свален капак и прекъсва когато си иска веригата. Проверявал го е с мултиметър.
fikata - майстор
А продават ли се само центробежни изключватели,
Да. Продават се.
Демонтирай стария и търси като него нов.
http://www.delta-elis.com/index.php?lan ... 1%87%D0%B8
fikata - майстор
Заместител на центробежния прекъсвач за пускова намотка е ключ "Рига"
http://forum.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?t=33512
http://forum.napravisam.bg/forum/viewto ... 4&start=20
ZEDYCUS - майстор
:supz: Ok. Ще се пробва и с него. Мерси за инфото.
ZEDYCUS - майстор
Днес свалих лагера и изкарахме центробежния изключвател с мисълта да търся нов. Намерих същият и в Пловдив, че ми е близо - http://hrivas.eu/index.php/component/vi ... Treeid=157
Ма нали сме в тоя форум та го разчастих :lol: набързо и веднага излезе причината за блокирането. Вилката която натиска пластинката с контактите опираше в бакелита на цилиндричното тяло. На снимката съм драснал как я огънах, да се отдалечи и проблема изчезна. Няма нагар на пъпките на контактите, нито следи от нагряване. Видимо няма следи от нагряване и на намотките на статора. Утре ще я монтираме обратно, па дано имам късмет да тръгне нормално двигателя.

Прикачен файл

12102014341.JPG

Прикачен файл

12102014340.JPG

Прикачен файл

12102014343.JPG

Прикачен файл

12102014345.JPG

Прикачен файл

12102014346.JPG
ZEDYCUS - майстор
Проблема е вече решен отиде или в рая :angel: или в ада :devil: . :-D Оказа се, че има и окъсена намотка, след като монтирахме центробежния тръгна -завъртя и изпуши яко.
Та го десекцирахме и отпред, недобра изолация на края на намотката към клемната кутия е виновника за късото.
Отива за скрап. :toimonster: Мерси за отговорите по темата. Пак научих нещо ново, се е нещо.

Прикачен файл

13102014351.JPG

Прикачен файл

13102014350.JPG
petkomz - специалист
Жалко за двигателчето! Дано поне се почерпите подобаващо! :drinkers: :partyman:
ZEDYCUS - майстор
Има бая да го черпя, че ми върза и един друг трифазен двигател на монофазна мрежа скоро. Двигателят беше много запазен за съжаление, лагерите са перфектни с никакъв луфт, единствено комбинацията от лоша изолация и задържащ изключвател му дойде в множко. :partyman:
  • 1
  • 2

Тема "Проблем с монофазен Двигател 1,1 кв" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: