Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
fbr - майстор
+1 Требе да си голям наивник да сравняваш средния живот на разединител и акумулатор. Различават се в десетки пъти.
Hoвoceлckи - майстор
Как смееш! Човекът е техноманиак :wink:
:partyman:
Все пак ... питащият, на запален двигател на колата, като откачиш едната клема на акумулатора, двигателят вдига оборотите. Това е следствие от разтоварването му. Т.е. генераторът си е един немалък товар, който го движиш с петролно гориво.
ДВГ са с ниско КПД :idea: Електроцентралите с такива са рядко (само, когато няма друг начин) основно, защото това е най-скъпото производство на електроенергия.
Не е задължително да вярваш на никого от нас. Можеш просто да се образоваш, хайде - информираш. Най-малкото, Гутъл ще знае - само трябва да му зададеш по правилен начин питането си.
iliya_i - майстор
Има един друг форум. Там със сигурност ще намериш съмичленици.
Само първо се научи, че в думата акУмУлатор, няма нито една буква О.
ESPACE - майстор
ср дек 15, 2021 12:03 amТехно_Мания написа:
вт дек 14, 2021 10:54 pmMamaMy написа:
Ти не си съгласен, но закона за запазване на енергията още не са го отменили :-D .
Едно, че тока произведен от автомобила ти е много по-скъп. Второ акумулатора има загуби и саморазряд. Примерно вкарваш в него 1000 вата, а можеш да ползваш само 800. Накрая на живота на акумулатора като разделиш и цената му на количеството преминали киловати, ще се окаже, че все едно си плащал тези години промишлен ток на сегашните цени. :lol:
Професоре, загуби има и в електропреносната мрежа, и там остаряват и издъхват трафове и разединители на тока, а тока от автомобила не ми е по скъп защото не плащам на ерпетата. :-D освен това хем се возя хем плащам по евтин ток за зареждане на акумулатора. То по твойта логика няма смисъл и от фотоволтаичната и ветрогенераторната системи, щото имало големи загуби в акумолатора. А бе тука сте се събрали пишман професори и се надлъгвате един друг. :-D :finga:
Абе откъде се появявате такива смешници? Хем с нулеви знания, че почвате и акъл да ръсите накрая? Ще ми ръга инвертора в контакта, пък иначе "разбира" от трафове и разединители. #-o
Andri01 - майстор
Google образование! Ако не е той,някои хора няма и азбуката да знаят, да не говорим за сериозни знания,опит и съвети!
sstefanov - майстор
ср дек 15, 2021 12:03 amТехно_Мания написа:
... а тока от автомобила не ми е по скъп защото не плащам на ерпетата.
Колко ти излиза цената на киловатчас такъв ток?
brum - майстор
Много грубо - една Тесла има нужда от 20kWh да измине 100км. Да приемем, че всичко е оптимизирано и кола дето харчи 8л/100км може да произведе 20kWh с 8 литра бензин. При сегашните цени на бензина отиваме на 1лв/kWh. Или двойно по-скъпо от промишленият ток.

И сега като се вземе в предвид, че ДВГ не е проектиран да върти алтернатора, а да движи колата може да се сложи едно по 2 до по 5 за да се доближим до истинската стойност.

И отделно - 1л бензин може да отдели грубо 10kWh енергия при изгаряне. Та колкото и да се бориш няма как да паднеш под 25ст/kWh при сегашните цени на бензина.

По-добре инвестирай в някой от бълбукаторите. Там поне е по-безопастно и интересно :) .


И отнсоно максималната енергия от литър гориво - бензинови генератори на Хонда (примерно EU10i) вадят под 2kWh от литър бензин. Т.е. нещо оптимизрано за тези цели може да докара ток на около лев и нещо за киловат час. Модерен дизелов генератор вади около 4-5kWh електроенергия от литър дизел. Или пак отиваме на 50+ стотинки на kWh.
Christo - майстор
Изучаване с разбиране на учебниците по физика и аритметика от прогимназията би било много полезно..... Възможно най-добрата инвестиция! Писането да остане за после.
MamaMy - майстор
Имам чувство, че периодично ни спускат техноманиаци от "мазето" с цел да не умре съвсем форумът. Няма нищо лошо човек да пита и да се образова, но когато си се напълнил с псевдонаука от интернет, за истинска такава няма място. И пак няма лошо. Истински интелигентния човек ще изхвърли баласта и ще натовари. Естествено простия няма да свари. :-D
Успех с интернет образованието!
preslav - майстор
ср дек 15, 2021 12:03 amТехно_Мания написа:
вт дек 14, 2021 10:54 pmMamaMy написа:
Ти не си съгласен, но закона за запазване на енергията още не са го отменили :-D .
Едно, че тока произведен от автомобила ти е много по-скъп. Второ акумулатора има загуби и саморазряд. Примерно вкарваш в него 1000 вата, а можеш да ползваш само 800. Накрая на живота на акумулатора като разделиш и цената му на количеството преминали киловати, ще се окаже, че все едно си плащал тези години промишлен ток на сегашните цени. :lol:
Професоре, загуби има и в електропреносната мрежа, и там остаряват и издъхват трафове и разединители на тока, а тока от автомобила не ми е по скъп защото не плащам на ерпетата. :-D освен това хем се возя хем плащам по евтин ток за зареждане на акумулатора. То по твойта логика няма смисъл и от фотоволтаичната и ветрогенераторната системи, щото имало големи загуби в акумолатора. А бе тука сте се събрали пишман професори и се надлъгвате един друг. :-D :finga:
Остави ги тия професори, купи си 18 акумулатора и ги свържи по подходящ начин (то знаеш как), че да ти дават директно 220 Волта. Отпада ти необходимостта от инвертори и всякаква друга железария, само зареждаш акумулаторите докато си джиткаш с колата, а вечер си ползваш безплатна енергия за телевизора, пералнята и микровълновата.

Тема "Връщане електрическа енергия в домакинската мрежа" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: